Volledige versie bekijken : Beeps bij opstarten computer



Yelleken
20 December 2006, 09:29
Ik krijg bij het opstarten van de pc 2 beepjes (2 korte beepjes met tussen elke beep ongeveer een seconde ertussen).
Als ik de beeplist bekijk zou dit moeten wijzen op slecht ram geheugen.
Ik heb het geheugen getest met memtest en die geeft geen problemen aan.
Waar kan dit aan liggen dan?
(of zouden het gewoon opstartbeeps zijn van de computer?)
De beeps komen dadelijk na het opstarten van de computer, zelfs nog voor er iets op het scherm komt.
De computer zelf vindt ook de lat en herkent hem ook effectief alzijnde een lat van 1024MB wat het ook is.
Verder werkt de computer perfect en doet hij alles wat er van hem gevraagd wordt maar ik vindt die beeps raar.

wie weet wat?

dannyma
20 December 2006, 09:43
de mijne beept ook alleen blijft hij staan en is hij niet weg ;) .
ik vermoed dat het om opstart biepjes gaat want deze beept ook tijdens het opstarten al van de moment dat ik hem hier heb en das al lang ;) .

Icemar
20 December 2006, 09:47
hoeveel harddisk heb je er in zitten als je err 2 in heb zitten zijn de 2 beebs normaal dat is dat hij je hd's heb gevonden

Yelleken
20 December 2006, 10:03
er steekt er maar 1 in :p

g_man
20 December 2006, 12:43
Welke BIOS heeft dat MSI bordje eigenlijk?
Indien AMI --> geheugen slecht geplaatst, compatibiliteitsprobleem,..;toch eens een ander latje proberen.

Yelleken
20 December 2006, 13:20
Dit (http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=729)is het moederbord, waar ik moet kijken welk soort bios het is weet ik niet eigelijk.
Ik heb momenteel geen andere lat ram liggen en de portemonee kan deze maand geen andere lat meer kopen.
dusjah, als het dat is dan zal het toch nog even zo moeten vrees ik.

maar als hij slecht geplaatst zou zijn of compatibiliteitsproblemen heeft zou dan de pc normaal gezien niet moeten vertikken van te werken?

g_man
20 December 2006, 14:29
Start 'm vanzelf door na de beeps of blijft hij hangen?

Buzze
20 December 2006, 15:13
Ik krijg bij het opstarten van de pc 2 beepjes (2 korte beepjes met tussen elke beep ongeveer een seconde ertussen).
Als ik de beeplist bekijk zou dit moeten wijzen op slecht ram geheugen.

Ik heb dit ook gehad,Yelleken!
Bij mij was het één geheugenlatje die niet diep genoeg zat,moest 1/100 mm
dieper! Tijdens een controle was er ook niets aan de hand!Zie wel dat de slotjes horizontaal dicht zijn !;)

Yelleken
20 December 2006, 17:31
Start 'm vanzelf door na de beeps of blijft hij hangen?

hij start perfect op voor de rest, dus daar is geen probleem.
Buzze, de horizontale slotjes zijn dicht, maar ik zal het latje er eens uithalen en eens opnieuw insteken se.

Milo
20 December 2006, 17:34
EN ? nog hetzelfde ??

Wat soort Biostype is dit ?? ?want beepcodes hebben per soort bios een andere betekenis ;)

g_man
20 December 2006, 17:48
EN ? nog hetzelfde ??

Wat soort Biostype is dit ?? ?want beepcodes hebben per soort bios een andere betekenis ;)

AMI Bios...als je de link zou volgen van het moederbord had je dat gezien...:p

Milo
20 December 2006, 17:51
AMI Bios...als je de link zou volgen van het moederbord had je dat gezien...:p

Oeps ... :D

Milo
20 December 2006, 17:52
2 short - POST Failure - One of the hardware testa have failed

Onderaan deze page (http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm) gevonden ;)

g_man
20 December 2006, 17:54
2x kort Parity Error: POST fout (een van de Hardwaretestprocedures is fout gegaan); de correcte plaatsing van alle RAM -Modules controleren; controleren of uw modules ECC resp. Parity ondersteunen; Indien de fout blijft bestaan door de handelaar de geheugenmodules laten testen.

2x lang, 2x kort Videofout: (ofwel Checksum -fout van het Video-BIOS-ROM of de geïnstalleerde Videoadapter heeft een fout in de horizontaalterugloop).

g_man
20 December 2006, 18:03
2 short - POST Failure - One of the hardware testa have failed

Onderaan deze page (http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm) gevonden ;)

HEt vreemde is dat 'm gewoon door de post gaat na de beeps...alhoewel...Yelleken, staat in je BIOS , 'halt on all errors' enabled? Mss dat je dan wel de exacte foutmelding krijgt.

@Milo...ik kijk ook op die pagina maar dan een beetje hoger (de 2de regel):p

Milo
20 December 2006, 18:27
@ Gman :p We zijn go e bezig
@Yelleken ... idd , eens kijken in de Bios of die optie aanstaat ... want dan begrijpen Gman en ik wel waarom em doorgaat ;) en kunnen we mss verder zien voor een oplossing :)

Yelleken
20 December 2006, 21:24
hij staat op halt on all errors dus daar gaan we ook niet wijzer uit worden denk ik

Milo
20 December 2006, 21:55
Ma et rare is da ik op alles waar ik mijne kop in steek op die 2 dingen stuit die hier zijn opgenoemd ......
En zelf ervaar je geen verdere problemen ofzo ? ? ?
Haal er juist eens die Ram uit en steek ze er terug eens in .... Could help ...

Yelleken
22 December 2006, 22:14
mag dicht, heb computer opengesmeten, ram uitgehaald, opnieuw ingestoken en inderdaad, geen beeps meer

bedankt