Volledige versie bekijken : kerstwens via pps



saskiamichiels
20 December 2006, 10:53
een vraagje over een kerstwens in pps

Ik heb een slideshow gemaakt in powerpoint, met muziek en alles, maar hij komt niet goed aan bij anderen.
Op mijn pc werkt hij perfect, mét muziek, maar als ik hem als test doorstuur naar m'n vriend, loopt de presentatie wel zoals het moet, maar zonder muziek. de muziek heb ik gedownload van het internet, en zijn MP3-bestanden. Het gaat om twee verschillende liedjes, de ene ongeveer 5200 kB, de andere ongeveer 4400 kB.
In m'n presentatie heb ik, zoals elders gevonden op deze site, in extra -> opties -> algemeen -> geluid koppelen aan bestanden groter dan, ingesteld op 30000 kB. Dan heb ik de pps terug opgeslagen en terug doorgestuurd, maar weer zonder succes! Wat doe ik fout!!!
Kerst komt dichterbij, dus ik zou graag zo snel mogelijk een oplossing vinden, maar weet dus niet wat ik fout doe!
Help!!!

Nostradamus
20 December 2006, 11:36
Saskiamichiels, lees hier http://www.minatica.be/showthread.php?t=40859 #7 eens ;)

saskiamichiels
21 December 2006, 00:23
Ok, thanks, heb het al een eerste maal doorgenomen, maar vind geen geschikte software voor de mp3-tjes om te zetten naar wave.
Kan je eventueel een link doorsturen waar ik deze software kan vinden?
Heb al an het zoeken geweets, maar vindt het dus niet.
En als ik het goed begrijp, is het belangrijk dat ik die eerste stap uitvoer, want anders kan ik niet verder, toch?
Thanks!

compuchrisje
21 December 2006, 00:31
Saskia: kijk eens hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=39757)....

saskiamichiels
21 December 2006, 10:04
Thanks voor je reactie, heb de 2 bestandjes nu omgezet naar wave, maar het ene is 56MB en het andere 32MB. Volgens mij is dit belachelijk groot.
Hoe goe ik nu verder?

woepi
21 December 2006, 10:24
Ga naar powerpoint, naar uw presentatie , ga naar start –alle programma’s-Bureau-accessoires-entertainement-geluidsrecorder-bestand-openen-zoek uw wave bestand en klik erop- bestand-opslaan als-wijzigen-indeling: MPEGlayer3-kenmerken: 16kBits/s 11,025Hz
Mono 1kB/sec aanklikken-OK

In de menubalk van powerpoint klikt u op extra-opties-tabblad algemeen en typt u bij :
“geluid koppelen aan bestanden groter dan “50000-OK

saskiamichiels
21 December 2006, 10:43
OK, alles gedaan zoals gezegd, dus als ik de mueziek nu gewoon terug toevoeg, de presentatie opsla, en doorstuur naar bv. m'n vriend, dan zou hij de muziek wel moeten horen? Of moet ik de muziekbestandjes nog eens apart meesturen?

woepi
21 December 2006, 10:45
als alles goed is hoef je het niet mee te sturen ;)

saskiamichiels
21 December 2006, 11:55
thanks, het is gelukt! de kwaliteit van de muziek is wel wat mindr, maar dat is niet zo erg!
hartelijk bedankt en prettige feesten gewenst aan iedereen!