Volledige versie bekijken : UTP kabel te dik ?



Shmeggy
21 December 2006, 12:15
Goedemorgen iedereen,

In mijn nieuwbouw hebben ze een "zware" utp kabel voorzien vanuit mijn garage naar de bureau. Probleem is dat deze kabel dikker is dan de std utp kabel, dus ook de draadjes binnenin zijn dikker....
Gisteren wilden we internet (telenet) aansluiten en nu blijkt dat de std RJ45 plugs niet op deze draad kunnen aangesloten worden: er is geen plaats genoeg om 8 draadjes hier mooi in te krijgen. Volgens de technieker zouden er op de markt wel pluggen zijn met extra brede toegang

kan iemand mij helpen ? en vooral waar kan ik dergelijke plugs vinden ?

Icemar
21 December 2006, 12:24
welk merk rj45 stekkers heb je nu ?
en misschien kan je de draad wat strippen dus omhuls er afhalen zo dat ze er wel inpassen

sykke
21 December 2006, 22:15
Dan was dat geen utp kabel maar waarschijnlijk een overschot van parlefonie of videofonie en die hebben een sectie van 0,8 terwijl utp 0,6 is.Tek de gepaste kabels en vraag aan uw installateur hoe dit komt.Normaal wordt iedere appart naar een verzamelpunt getrokken dus trek utp erin.

Yelleken
21 December 2006, 22:43
Dit is inderdaad geen utp kabel denk ik.
Elke utp kabel past in een rj45, en een rj45 bestaat maar in 1 maat (anders is het geen rj45 meer) dus ik vrees dat je daar een probleem gaat hebben.

Shmeggy
22 December 2006, 10:07
Blijkbaar zou het gaan over een category 6 kabel en zijn hiervoor speciale connectoren nodig. Ik hoop hem vanavond te krijgen van mijn electriciƫn, want zo een losse kabel doorheen gans het huis is toch niet echt leuk

groeten,

Yelleken
22 December 2006, 15:47
cat6 is voor gigabitnetwerken, voor thuisgebruik een onnodige kost want die is wel duurder dan de cat5e

ghost
23 December 2006, 10:19
Blijkbaar zou het gaan over een category 6 kabel en zijn hiervoor speciale connectoren nodig. Ik hoop hem vanavond te krijgen van mijn electriciƫn, want zo een losse kabel doorheen gans het huis is toch niet echt leuk

groeten,

Zo tezien moet het toch lukken met een RJ-45 zie hier (http://www.techworld.nl/product/15503/high-performance-category-6-utp-patch-cable-15m.html)