Volledige versie bekijken : draadloos probleem



styler
21 December 2006, 17:52
hoi,ik beschik over een draadloze netwerk verbinding,ik zelf kan perfect op het internet,maar als er iemand op bezoek komt en die brengt zen laptop mee,
kan die niet op internet,wel eventjes maar nooit lang.
Ik weet ook wel dat je iprelease kan doen,maar zou dit normaal
wel moeten doen?misschien weten jullie raad?:damn:

Fck_
21 December 2006, 17:57
als hij op het internet zit, heeft hij dan een goede verbinding of is deze ook maar heel zwakjes?

styler
21 December 2006, 18:09
als hij op het internet zit, heeft hij dan een goede verbinding of is deze ook maar heel zwakjes?
die paar minuten dat hij er op kan,is de verbinding goed.
En als ik de router niet gebruik,maar dan de kabel gebruik heeft hij wel constant internet.:eek: scheelt er dan iets aan men router?

Kokki
21 December 2006, 20:00
Kan het zijn dat hij op iemand anders zijn netwerk komt?
Hoe heb jij het jouwe beveiligd? Die paar minuten dat hij op het net kan, ben jij dan ook op het net of niet?

styler
21 December 2006, 20:30
Kan het zijn dat hij op iemand anders zijn netwerk komt?
Hoe heb jij het jouwe beveiligd? Die paar minuten dat hij op het net kan, ben jij dan ook op het net of niet?
Die persoon zet ik op mijn netwerk,ik voer wep sleutel in op zijn laptop
als op het internet zit,dan zit ik er niet op.
Is het mogelijk dat mijn router,maar op 1 laptop internet kan geven?
normaal zijn dat er toch meerdere.:damn:

Kokki
21 December 2006, 21:22
dat kan een instelling zijn hoor. Kijk eens hoeveel ip-adressen er uitgedeeld worden, en hoe lang een lease duurt?

styler
21 December 2006, 21:51
heb iets gevonden van "andere netwerk gebruikers mogen langs deze internetverbinding van deze computer verbinding maken" dat stond uitgevingt,zou het hier iets te maken mee kunnen hebben? zal het volgende keer anders een keer proberen.:wtf:

PeterN
22 December 2006, 01:09
heb iets gevonden van "andere netwerk gebruikers mogen langs deze internetverbinding van deze computer verbinding maken" dat stond uitgevingt,zou het hier iets te maken mee kunnen hebben? zal het volgende keer anders een keer proberen.:wtf:

Dat is een instelling om via uw pc internet te delen naar andere gebruikers op het netwerk. Normaal moet hij met zijn laptop rechtstreeks verbinding met de router maken. Kijk eens naar de instellingen van de router bij 'Lease time' van het ipadres, zoals kokki zegt. Kijk ook de sterkte van het signaal na. Wat soms ook helpt is een ander kanaal kiezen.

styler
22 December 2006, 01:22
Dat is een instelling om via uw pc internet te delen naar andere gebruikers op het netwerk. Normaal moet hij met zijn laptop rechtstreeks verbinding met de router maken. Kijk eens naar de instellingen van de router bij 'Lease time' van het ipadres, zoals kokki zegt. Kijk ook de sterkte van het signaal na. Wat soms ook helpt is een ander kanaal kiezen.
Ja,had ook al gedacht voor eens van kanaal te veranderen,maar zit zo die andere laptop is van men schoonvader,en als hij dan op bezoek komt dan brengt die zijn laptop mee,maar hij kent er heel weinig van die dinges,
en zat zo te denken,als hij nu terug thuis komt,en wilt op zijn eigen netwerk dat het internet niet meer zou gaan,omdat je aan die kanalen hebt zitten prutsen,of kan dat geen kwaad?:angry:

PeterN
22 December 2006, 01:29
Idd, moet je mee opletten. Het kanaal nummer, even als de SSID, WEP versleuteling ed zijn settings die opgeslagen zijn. Maar bij meeste draadloze programma's kan je een configuratie wegschrijven. Je maakt verbinding met de settings van bij u thuis en schrijft deze weg onder bv Schoonbroer. De settings van bij zijn thuis schrijf je weg onder 'thuis'. Als hij nu verbinding wil maken doe je een scan en zet de configuratie op bv Schoonbroer. Hierdoor staan dan direct alle settings juist zoals je ze toen hebt ingesteld.

styler
22 December 2006, 01:38
Idd, moet je mee opletten. Het kanaal nummer, even als de SSID, WEP versleuteling ed zijn settings die opgeslagen zijn. Maar bij meeste draadloze programma's kan je een configuratie wegschrijven. Je maakt verbinding met de settings van bij u thuis en schrijft deze weg onder bv Schoonbroer. De settings van bij zijn thuis schrijf je weg onder 'thuis'. Als hij nu verbinding wil maken doe je een scan en zet de configuratie op bv Schoonbroer. Hierdoor staan dan direct alle settings juist zoals je ze toen hebt ingesteld.
Ga dan eens kijken om het zo te doen.
Nu heb tegenwoordig regelmatig problemen met men D-link router.
En dacht in de komende weken een nieuwe te kopen,heb al heel veel goede commentaren gelezen over US ROBOTICS zijn die dan echt beter?:eek:

PeterN
22 December 2006, 01:43
Geen idee. D-Link is thans ook niet slecht hoor. Maar het hangt ook een beetje van type af. Tegenwoordig is de concurrentie daar hard en kan je al voor minder dan 50 euro een draadloze router vinden. Deze zullen kwalitatief natuurlijk niet andere duurdere modellen evenaren. Maar zo'n instap modellen vind je bij iedere merk, dus de verschillende type's binnen een merk verschillen ook al;)

styler
22 December 2006, 01:46
Geen idee. D-Link is thans ook niet slecht hoor. Maar het hangt ook een beetje van type af. Tegenwoordig is de concurrentie daar hard en kan je al voor minder dan 50 euro een draadloze router vinden. Deze zullen kwalitatief natuurlijk niet andere duurdere modellen evenaren. Maar zo'n instap modellen vind je bij iedere merk, dus de verschillende type's binnen een merk verschillen ook al;)
Ga binnenkort eens kijken voor een nieuwe kwalitatieve router
alvast bedankt:bow: