Volledige versie bekijken : flash besturingselement klik hier (pffff)



teken
23 December 2006, 02:28
seder de laatste xp update, moet ik nu jammer genoeg klikken op flash_elementen,

klik hier als u dit besturingelement wilt gebruiken en activeren.

-kan ik iets downloaden, zodat ik dit niet meer hoef te doen ?

Icemar
23 December 2006, 08:49
nee hier voor kan je zelf niets downlaoden
de gene die de website maakt/onderhoudt kan daar wel iets tegen doen doormiddel van flash te embedden in een java script zo dat het niet als een besturings elemen wordt gezien
of met firefox of opera of een andere webbrowser nemen alleen ie heeft dit probleem komt door een rechtzaak ivp eoles patend


Eolas vs Microsoft
Ergens begin jaren negentig hadden een aantal mensen bij de universiteit van Californië een slim idee. Ze vonden het zelfs zo goed dat ze patent aanvroegen op “A system allowing a user of a browser program on a computer connected to an open distributed hypermedia system to access and execute an embedded program object.” Ofwel gewoon een internet plugin als Flash, Java of Quicktime. In de jaren erna groeit het internet explosief en wordt daarmee het idee van de plugins een groot succes. En iedereen leek het patent te zijn vergeten, tot een paar jaar geleden. Het bedrijf Eolas had het patent in licentie van de universiteit en ging verhaal halen bij Microsoft. Tenslotte hadden ze recht op compensatie voor het landurige gebruik van hun patent, menen ze. En een langdurige rechtzaak volgt.

Tot zover lijkt het op een van de vele patentrechtzaken die er de afgelopen jaren zijn geweest, zoals SCO versus Linux en het komische hoogtepunt: British Telecom die geld wou hebben voor het gebruik van de hyperlink. Maar tot verbazing van velen geeft de rechter Eolas in deze zaak gelijk en (misschien nog wel verbazingwekkender) geeft Microsoft toe. Met het aanpassen van Internet Explorer lijkt Microsoft voornamelijk te willen voorkomen dat ze in de toekomst een nóg grotere claim krijgen van Eolas.

Aanpassingen aan Internet Explorer
De claim lijkt voornamelijk te draaien om het automatisch activeren van een plugin. De recent uitgebrachte patch van Internet Explorer 6 (en de beta van IE 7) zorgt er dan ook voor dat een plugin pas actief wordt nadat een bezoeker er op heeft geklikt.


De eerste klik op een object gaat dus verloren in het activeren van de plugin, wat voor de gebruiker die bijvoorbeeld in een Flash-site op een link klikt een wat vreemde ervaring, aangezien de eerste klik geen effect lijkt te hebben. Dit geldt niet alleen voor Flash, maar voor alles wat met de <applet>-, <object>- of <embed>-tag in de pagina is geplaatst.

In het laatste zit ook de oplossing. Aangezien het patent gaat om alles wat ‘embedded’ in de pagina zit, geldt het niet voor alles wat er later aan toegevoegd wordt. De oplossing is dus het niet gebruiken van de betreffende elementen, maar de elementen toevoegen en activeren via JavaScript. Microsoft geeft hier al de algemene instructies voor.

Velen zullen een kreet van opluchting slaken als het embed-element van het internet verdwijnt. Dit niet-valide (X)HTML elementen was voor volgers van de webstandaarden al tijden een doorn in het oog. En zo waren er dus ook al een aantal alternatieven ontwikkeld. Deze voldoen wél aan de webstandaarden en zijn bovendien ook toegankelijker voor degenen die de plugins niet hebben geïnstalleerd.

Flash op je pagina
Voor Flash bestaan er al een tijdje een aantal standaardvriendelijke manieren van toevoegen aan een pagina. Twee populaire zijn de Unobtrusive Flash Objects (UFO) van Bobby van der Sluis en het soortgelijke FlashObject van Geoff Stearns. Beide zijn voorzien van uitgebreide documentatie en voorbeelden. Ze hebben het grote voordeel dat ze niet alleen valide (x)html opleveren, maar ook op eenvoudige wijze alternatieve inhoud laten zien aan de bezoekers die geen Flash of Javascript hebben. Hiermee krijgen zoekmachines dus ook leesbare inhoud gepresenteerd. Verder is het ook mogelijk om gebruik te maken van de Express install functie van Flash om een oude versie eenvoudig te laten detecteren en updaten.

bron :http://www.naarvoren.nl/artikel/eolas/

teken
23 December 2006, 23:34
en nu eens liefst zonder in een table , want kmoet scrollen pf.

dus moet ik altijd eerst klikken op het flash dinges om dan het te kunnen gebruiken

Icemar
23 December 2006, 23:36
ja helaas wel want de gene van wie de site is moeten het zelf aanpassen
of je moet met firefox of opera gaan surfen over het net

teken
23 December 2006, 23:38
oeps je poste al terug , ik ging juist een voorbeeldje posten,
maar ik post het toch, zie eens, Dit Verveelend ding pfff
http://www.daimen.be/forumph/zie.jpg

Icemar
23 December 2006, 23:40
ja ik ken het probleem helaas kom het ook vaak genoeg tegen
helaas zijn er weinig die de oplossing nog toepassen
dus we moeten maar met een andere browers gaan surfen