Volledige versie bekijken : Een alternatief voor Windows Verkenner of add ons voor Windows Verkenner?



Alviarin
25 December 2006, 13:37
Hoi,

Ik vind Windows Verkenner maar een basic programmaatje. Vooral het herschikken van files vind ik nogal omslachtig in Windows Verkenner. Bv. als ik mijn mappen met Mp3's wil herschikken naar artiesten en albums moet ik alles handmatig selecteren en dan een nieuwe map maken, naam invoegen etc. En die functie "nieuwe map" vind ik ook nogal omslachtig. :wall:

Zijn er geen betere programma's zoals Windows Verkenner of add ons die je kan toepassen om de functionaliteit te verbeteren? Ik heb ooit in een Clickx magazine iets over gelezen.

Vooral het bestandsbeheer wil ik beter en sneller doen. Misschien ben ik lui, maar als er dergelijke progjes zijn, is 't nuttig er gebruik van te maken:D

Tips zijn welkom. :bow:

PAUL
25 December 2006, 13:47
Freecommander: http://www.zdnet.nl/downloads.cfm?id=35645


Mvg,

Paul

Alviarin
25 December 2006, 16:11
Wat ik eigenlijk zoek is een programma waarmee je geselecteerde bestanden gewoon kunt groeperen in bv. een submap waar ze staan. In verkenner moet je altijd op "mappen klikken", daarna "nieuwe map" die een naam geven en dan de bestanden die je wil insteken ernaartoe slepen. Het zou handig zijn om via een selectie zoals kopieren naar in de rechtermuistoetsmenu je bestanden in submapjes kon steken...

Of een sneltoetscombinatie voor nieuwe map aanmaken of een tweak om de functie nieuwe map in het rechtermuisklikmenu te steken is ook al welkom!

jxjxw
26 December 2006, 21:59
ik vindt het beste progje hiervoor total comander
je kunt er gewoon alles mee zeer duidelijk
er is gewoon geen betere
http://tcup.pkge.pl/download.html hier te vinden

GuntherS
28 December 2006, 12:52
Inderdaad, Total Commander vind ik ook het beste.
Je kan er ook mee zippen, rarren, unzippen, unrarren,... zonder WinZip of WinRar geïnstalleerd te hebben!
Ik gebruik het al jaren, van toen het vroeger Windows Commander heette. Maar ze hebben van Microsoft de naam Windows moeten weglaten en daardoor is het nu Total Commander geworden.

Absoluut proberen dit programma ;)