Volledige versie bekijken : office



sandro
25 December 2006, 19:06
Ik had vroeger office 2000 maar heb nu een nieuwere pc aangeschaft waardat er een office opstond, wel nu mijn probleem is vroeger met office 2000 exel had je bovenaan in je balk een icoontje met werkbalk randopmaak en met die nieuwe office niet en kweet niet hoe je dat kunt aktiveren? En met de works heb ik dat ook maar tis dan icoontje met kader die er niet staat.
En kheb teksten overgezet met tekeningen erbij, eerst op een usb-stick en dan overgezet op mijn nieuwe pc en als ik dan kijk in words dan zie ik dat hij de teksten heeft overgezet maar niet de afbeeldingen, hoe komt da?

compuchrisje
25 December 2006, 20:06
Ik héb MS Works hier wel liggen, maar nooit geïnstalleerd, vandaar dat ik niet meteen exact weet of het klopt wat ik hier ga zeggen.
In je menu bovenaan zou een submenu Beeld moeten zitten, waar je werkbalken ziet staan. Als er een optie Aanpassen tussen staat kan je bepaalde nieuwe werkbalken aanmaken en anderen uitschakelen. Lukt dat niet, wil ik mijn works wel ff installeren om het even na te checken.

sandro
25 December 2006, 20:21
kheb al es gezocht maar vind da niet terug die aanpassingen

berger
25 December 2006, 21:06
Klik in excel eens op Beeld - Werkbalken - en dan vind je helemaal onderaan "Aanpassen". Kun je tussen de aangeboden werkbalken (en die waarschijnlijk niet zijn aangevinkt) de juiste niet vinden?

sandro
26 December 2006, 11:48
als ik op beeld klik dan zie ik werkbalken staan en als ik die open klik dan staat er daar maar gewoon werkbalk weergeven(en daar staat er een vinkje bij) en dan grote pictogrammen gebruiken(en daar staat er geen vinkje bij) en voor de rest staat er daar niks bij.

g_man
26 December 2006, 12:28
Als je op de werkbalk gaat staan, en je klikt rechts op je muis, dan kan je kiezen welke werkbalk je wilt toevoegen...daar staat die van randopmak ook bij...

compuchrisje
26 December 2006, 20:10
Even dingen duidelijk maken Sandro, met welk programma ben je nu juist aan het werken? MS Works?

g_man
26 December 2006, 20:17
Ik had vroeger office 2000 maar heb nu een nieuwere pc aangeschaft waardat er een office opstond, wel nu mijn probleem is vroeger met office 2000 exel ...
'k dacht dat we het hadden over office 2000, nu zal 'm office 2003 hebben zeker... :) ;)

sandro
26 December 2006, 20:57
het is ms works exel

g_man
26 December 2006, 22:32
Dan pas ik... ;)

compuchrisje
26 December 2006, 23:07
Zal hem straks installeren op reserve pc, kijken wat daar kan en wat niet

compuchrisje
27 December 2006, 00:58
Met een gewone standaardinstallatie van works kan je zowel gebruik maken van wordpad als textpad. Bij textpad heb je inderdaad maar enkele opties qua extensie, in wordpad zijn dat er meer (zie afb). Het document wordt dan geopend in wordpad, op voorwaarde dat er niets anders van ms office is geïnstalleerd, want opslaan als doc impliceert meteen: openen met msword, hierbij gaat alle opmaak verloren.
Ook in wordpad kan je geen standaardlettertype instellen binnen het programma zelf, dus zou dat enkel kunnen via je register. Verdana zit wel in de geïnstalleerde typen dus zou dat geen probleem mogen zijn. Alleen is werken in het register wel oppassen geblazen.http://img178.imageshack.us/img178/5384/workscu5.jpg

Heb je de installatie CD nog van works (meestal geleverd bij nieuwe computers), dan heb je mss ook nog de aparte van Word erbij. Dit is bij mij toch het geval.
Wat ook niet kan is werkbalken toevoegen, dus ik vrees dat je toch best een ms works word moet zoeken om je pakket te vervolledigen.

sandro
28 December 2006, 22:00
ik heb de office 2000 geinstalleerd en kheb die werkbalken nu terug, dus kzal verder mijn plan kunnen trekken nu,bedankt voor de moeite dat jullie gedaan hebben