Volledige versie bekijken : zwakke verbinding



sandro
25 December 2006, 19:40
Hoe komt het dat mijn router altijd een zeer zwakke verbindiging heeft, alsik onderaan in mijn taakbalk op het icoontje ga staan van de verbinding zegt hij voor signaalsterkte zwak, en deze is niet beveiligd.
Kan je dat ergens gaan opdrijven of veranderen in een instelling ofzo?:rolleyes:

Yelleken
25 December 2006, 22:16
Welk soort router heb je? hoever zit je van de router verwijderd?

PeterN
26 December 2006, 02:57
De signaal sterkte heeft niks te maken met beveiliging. Best kan je toch voor draadloze verbindingen één of andere beveiliging instellen, al is het maar via mac adres ;)

De plaats en afstand van de router tot de pc doet veel. De omgeving, veel ijzer aanwezig of niet, is ook een factor. Probeer uw router of pc iets anders op te stellen. Voor een desktop zie dat het antennetje niet verborgen zit achter de ijzeren behuizing van de pc. Andere mogelijkheden zijn betere antennetjes te plaatsen zoals deze http://nl.backoffice.be/shop/details.asp?partid=SMCHMANT%2D6+EU

sandro
26 December 2006, 10:49
de router staat in de living en de ontvanger is ingebouwd in de pc, ik schat dat ongeveer 15tal meter is dat er tussen zit
Als ik vanonder op het icoontje sta dan verschijnt er draadloze netwerkverbinding linksys, snelheid 11.0Mbps, signaalsterkte laag, status verbonden.
Das toch veel te laag, ik werk wel met comfortnet van telenet.

PeterN
26 December 2006, 18:30
Ook uw abonnement heeft hier niks te maken. De signaalsterkte gaat tussen uw router en uw pc. Hoe zwakker het signaal hoe trager de router en pc zich zullen instellen om nog een foutloze overdracht te verzekeren.
Nu, als je gaat kijken gaat dat ook schommelen en zal het nooit op volledige sterkte staan, tenzij je ze naast elkaar plaatst.
Ik heb net gekeken en ik heb hier op het moment 18Mbps. Ik verplaats het antennetje hier enkele centimeters en meer in de richting van de router en zit terug op 54Mbps (De vrouw had stof geveegd en het antennetje wat gedraaid) Toch had ik geen trage verbinding gemerkt hoor.
Je zal zien dat het door de uren heen schommeld, dat is normaal. Als je echt niet hoger dan 11Mbps komt is idd de afstand te groot of zijn er andere factoren die een goede verbinding verhinderen. Zo'n extra antennetje, wat je immers ook op de router kan aansluiten helpt soms. Ook het verplaatsen, richten van de router (antennetjes) kan helpen.

gerard
27 December 2006, 19:08
als je werkt met een usb-adapter op een usb-1 poort werkt dit ook niet goed
plaats een usb-2 poort en t zal veel beter gaan