Volledige versie bekijken : vrijwel alles verdwenen in windows xp



greg
25 December 2006, 21:25
heb hier een pc waarvan het probleem is dat alles verdwenen is,daarmee bedoel ik
alles in start->alle programma's(hele lijst weg)
programma's verdwenen zoals nero,outlook,wmp,
help en support gaat niet meer open(windows vind het niet)
systeemherstel is verdwenen(windows vind het niet)
nero staat niet in software,en kan die niet opnieuw installeren enz
heeft het nog zin om iets proberen te redden met een of ander cd?(bvb bart's pe of zo)of is het beter dat ik gewoon formatje doe

berger
25 December 2006, 21:36
De vraag is natuurlijk : zijn die programma's echt verdwenen of enkel sommige snelkoppelingen. Programma's verdwijnen niet vanzelf in principe.
Daar ook systeemherstel niet meer werkt zou ik u persoonlijk aanraden om van die PC eens een logje te maken van hijackthis en dit op het jusite forum te zetten. Het programma Hijackthis en de handleiding zijn hier te vinden :
http://users.skynet.be/freeware/Handleiding/Hijackthis.html
Als dan uw PC vrij is van spyware en virussen kun je vanaf CD's of vanaf het internet allerlei programma's terug installeren indien het nog nodig zou blijken.

greg
25 December 2006, 21:43
ok ik heb een logje geplaatst in het daar bevoegd forumonderdeel

Silverwing
26 December 2006, 14:42
Je kan best ook eens kijken in de map program files of daar nog iets staat,vandaar kan je ook terug snelkoppelingen maken!

Yelleken
26 December 2006, 20:17
Probeer eens een systeembestandscontrole. Misschien dat het zo opgelost raakt.
Hoe doe je dit:
*Log je in onde locale administrator op je computer.
*Plaats de windows cd in je cdrom en klik na het automatisch opstarten (als dit ingeschakeld is) op afsluiten maar laat de cd wel in de speler zitten.
*Ga nu naar start en klik op uitvoeren en typ dan cmd en klik op oke.
*In het "dos" venster dat je nu krijgt typ je het volgende (spaties en al erbij:
SFC /scanow /revert /purgecache

Nu gaat de systeemsbestandcontrole gestart worden waarbij nagekeken wordt of er bestanden zijn die niet meer origineel zijn.
Als dit het geval is gaat hij deze bestanden vanaf de windows cd opnieuw aanmaken. Dit doet hij ook met bestanden die verdwenen zijn.

greg
27 December 2006, 01:21
beste

alvast bedankt voor deze tips
@yelleken,heb ik ook reeds geprobeerd maar had de goeie windows niet
nu dit mag hier dicht aangezien die kerel gewoon heeft laten formateren