Volledige versie bekijken : Pc is heeeeeel traag



jekrussek
26 December 2006, 02:16
Men zus hare pc heeft iets raars voor als ik prefetch inschakel gaat die pc zeer snel maar als ik dat uitschakel wordt die pokketraag hoe komt dit eigenlijk?

eventure
26 December 2006, 02:43
De prefetchfolder zorgt ervoor dat programma's die vaak gebruikt worden dadelijk geladen worden. Als je dit natuurlijk uitschakelt moet windows alles openen als je erop klikt (dus in plaats van dat windows nog maar een deeltje moet laden moet het alles laden). De prefetch schakel je dus best in want dient er dus voor je windows sneller te laten werken ;)

Dit komt van helpmij.nl:

Wat is Prefetch?

Prefetch is een onderdeel van Windows XP waarmee veelgebruikte bestanden in een apparte map worden geladen. Namelijk in de map: C:\WINDOWS\Prefetch, ervan uitgaand dat de Windows die je gebruikt op de C:\ schijf staat, en de map WINDOWS heet. Zo kan Windows programma's en documenten sneller laden.

Hoe shakel ik Prefetch in?

Je schakelt prefetch in via het register. Druk op Start, daarna op Uitvoeren en typ op de invoerregel: regedit of regedit.exe. Ga in het register naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management\Prefetch Parameters. Dubbelklik in het rechtervenster op EnablePrefetcher zet in het vak Waardegegevens een 1 neer, als de werking alleen mag gelden voor toepassingen, zet een 2 neer, als de werking ook voor documenten ook voor documenten en bestanden mag worden gebruikt, zet een 3 neer als de werking voor beide gebruikt mag worden. Sluit het register af via Bestand, Afsluiten. Start de computer opnieuw op en Prefetch is ingeschakeld.

http://img38.imageshack.us/img38/5214/regedit8qs.png

Hoe schakel ik Prefetch uit?

Je schakelt prefetch uit via het register. Druk op Start, daarna op Uitvoeren en typ op de invoerregel: regedit of regedit.exe. Ga in het register naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Contro l\Session Manager\Memory Management\Prefetch Parameters. Dubbelklik in het rechtervenster op EnablePrefetcher zet in het vak Waardegegevens een 0 neer. Sluit het register af via Bestand, Afsluiten. Start de computer opnieuw op en Prefetch is uitgeschakeld.

Prefetch opschonen

Na een tijdje kan de map Prefetch aardig vol raken met allemaal bestanden die Windows erin laadt. Je kan schijfruimte beschikbaar maken door de map te legen. VERWIJDER ALLEEN DE BESTANDEN IN DE MAP, NIET DE MAP ZELF! Het kan geen kwaad om deze map te legen, Windows laadt alle dingen die het nodig heeft (of vindt) er vanzelf wel weer in.

http://img181.imageshack.us/img181/4906/prefetch8sv.png

mvg
Robbe