Volledige versie bekijken : geen wpa-beveiliging mogelijk?



liejp
26 December 2006, 23:08
Hallo allen.

Mijn schoonvader kreeg de laatste maanden constant de melding dat zijn downloadlimiet overschreden werd, terwijl de man zijn pc amper aanraakte, dus was er volgens mij één ding nodig: Zijn draadloos netwerk moest dringend beveiligd worden.

Nu ken ik iets van pc's, doch de laatste jaren zeker niet meer up-to date.
Na enig zoekwerk kon ik de beveiliging via de router instellen op WEP, maar toen informeerde ik me verder, en bleek de WPA beveiliging beter... Dus geen probleem, dat zou ik eventjes fixen. De gewone pc's met draadloze toegang waren vlug beveiligd met de wpa-key, maar de laptop wou me de mogelijkheid maar niet bieden om over te gaan naar de wpa-beveiliging.

Het gaat om de HP Pavilion ZE4455EA met netwerkkaart LAN-express IEEE 802.11 PCI. Blijkbaar is er van het merk Lan-express inmiddels geen sprake meer, en is er door die firma nooit een firmware-update voorzien voor de WPA-mogelijkheid.

Toch wil ik de laptop beveiligen, zonder me te moeten "tevreden stellen" met WEP-beveiliging.

Weet iemand wat ik kan doen, hoe kan ik deze laptop toch beveiligen met WPA?

hartelijk dank!!

Liejp

PS:systeem draait op XP home sp2

styler
26 December 2006, 23:19
Hallo allen.

Mijn schoonvader kreeg de laatste maanden constant de melding dat zijn downloadlimiet overschreden werd, terwijl de man zijn pc amper aanraakte, dus was er volgens mij één ding nodig: Zijn draadloos netwerk moest dringend beveiligd worden.

Nu ken ik iets van pc's, doch de laatste jaren zeker niet meer up-to date.
Na enig zoekwerk kon ik de beveiliging via de router instellen op WEP, maar toen informeerde ik me verder, en bleek de WPA beveiliging beter... Dus geen probleem, dat zou ik eventjes fixen. De gewone pc's met draadloze toegang waren vlug beveiligd met de wpa-key, maar de laptop wou me de mogelijkheid maar niet bieden om over te gaan naar de wpa-beveiliging.

Het gaat om de HP Pavilion ZE4455EA met netwerkkaart LAN-express IEEE 802.11 PCI. Blijkbaar is er van het merk Lan-express inmiddels geen sprake meer, en is er door die firma nooit een firmware-update voorzien voor de WPA-mogelijkheid.

Toch wil ik de laptop beveiligen, zonder me te moeten "tevreden stellen" met WEP-beveiliging.

Weet iemand wat ik kan doen, hoe kan ik deze laptop toch beveiligen met WPA?

hartelijk dank!!

Liejp

PS:systeem draait op XP home sp2
Waarschijnlijk,zal de netwerkkaart van de laptop geen wpa ondersteunen.
Nu,inderdaad wpa is wel beter qua beveiliging,maar ik heb mijn netwerk ook met wep beveiligd en dat zou normaal toch ook moeten volstaan hoor.

liejp
26 December 2006, 23:24
tja, eerst was ik ook tevreden met WEP, doch toen ik de WEP-sleutel invoerde op de pc's kreeg ik enkel "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" in mijn netwerkverbindingsscherm... wschnlk deed ik iets verkeerd.

Al de pc's zijn inmiddels wpa-beveiligd, werken prima, en daarom vroeg ik me af of het misschien toch niet op te lossen of te omzeilen was...

styler
26 December 2006, 23:36
tja, eerst was ik ook tevreden met WEP, doch toen ik de WEP-sleutel invoerde op de pc's kreeg ik enkel "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden" in mijn netwerkverbindingsscherm... wschnlk deed ik iets verkeerd.

Al de pc's zijn inmiddels wpa-beveiligd, werken prima, en daarom vroeg ik me af of het misschien toch niet op te lossen of te omzeilen was...
Een nieuwe netwerkkaart kopen kun je natuurlijk altijd doen,maar dat lijkt me nogal drastisch:shocked:.Heb je bij de eigenschappen van het netwerk,al gekeken
want daar kun je kiezen welke beveiliging dat je neemt.

ps:zijn die andere pc's aangesloten op de zelfde router?

liejp
26 December 2006, 23:43
ja, bij de instellingen alleen WEP mogelijk...

nieuwe netwerkkaart?
is een netwerkkaart in een laptop makkellijk te vervangen? Waar bevindt die zich?

Ja, alle andere PC's zitten eveneens op zelfde router.

styler
26 December 2006, 23:50
Dan zal het inderdaad aan de netwerkkaart liggen.
Ja,een nieuwe netwerkkaart kopen,waar die zich juist bevindt in
de laptop zou ik ook niet kunnen zeggen,,maar mijn vraag is dan
is het allemaal wel de moeite waard? zitten er zoveel hackers in de buurt?:damn:
En wpa biedt ook nog altijd geen waterdichte beveiliging,
maar wel veel moeilijker te kraken.

Fakke_Berto
27 December 2006, 20:33
Wep + Mac-adressen aanduiden zal ook wel goed genoeg werken denk ik. Diegene die daar doorkomt krijgt een pluim van me.
Gr.

Mattehh
27 December 2006, 20:35
Wep sleutel is ruim voldoende, meeste mensen weten toch niet hoe ze deze moeten kraken, en negeren het netwerk indien deze beveiligd is.

Snoetje
2 January 2007, 20:09
Inderdaad wep + Mac adres is zeker een goede beveiliging, al is wap( sleutel) nog beter.
Maar door het Mac adres in te geven in de router , en alleen deze adressen door te laten kunnen, geen andere op het draadloze netwerk komen.

Luc@s
10 January 2007, 01:10
Weet niet of het kan helpen, maar kijk eens hier ...


probeer te zoeken naar wep, want voor wpa ga je extra software op uw machine moeten installeren

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&familyid=009D8425-CE2B-47A4-ABEC-274845DC9E91

hier kan je de patch downen...