Volledige versie bekijken : netwerkprobleem draadloos en via utp



geert4330
26 December 2006, 23:53
ik heb ene pc die draadloos op den level 1 MIMO router staat en den andere met UTP kabel aangesloten.
Op de router staan ze er alletwee op. Op beide PC's staat hetzelfde te zien in systeem bij naam en naam van de werkgroep.
Op den draadloze sie ik den andere pc staan doch als ik erop dubbelklik zegt bij geen toegang tot het netwerkpad. Op diene met draad zie ik gewoon de gedeelde mappen van zijn eigen staan , hij vindt de draadloze pc niet in Werkgroep.

Wat moet ik doen?
Kheb de firwalls uitgezet en zo.
Bij level one zeggen ze gewoon dat de machtigingen op de PC's niet in orde zijn, das alles , zelfs geen hint.

Heeft er van jullie iemand een hint?

PeterN
27 December 2006, 02:20
Als lei draad zie : http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094
- zie punt 1: Kijk als beide pc's een geldig ip hebben , verschillend van elkaar maar in dezelfde range. bv 192.168.2. XXX Zie dathet subnetmask op 255.255.255.0 staat . Bij gateway staat het ip van uw router (ook in dezelfde range)
- zie punt 3 dat de firewall van xp geen rout in het eten gooit. Als je nog software firewalls hebt, gelijk zonealarm ed, ook daar de instellingen nakijken.
- zie punt 4 Netwerkgroep juist instellen. Zelfde netwerkgroep, verschillende computernaam.

Als het niet lukt, zijn het twee xp systemen? Kunnen ze beide op internet?

geert4330
27 December 2006, 10:17
Idd. Die leidraad had ik al gevolgd vooralleer te posten. De instellingen zijn idd zoals beschreven.

Ze kunnen beide op internet.
Alle software firewalls stonden uit.

Ik had na twee uur nog eens gekeken en plots kon het wel ( ik heb ze in tussentijd wel niet uitgezet). Alle twee de pc's weer uit en aan gezet en het ging weer niet.

PeterN
27 December 2006, 18:01
Vreemd als het wel gaat en dan weer ineens niet. Wat wwel is dat beide pc even moeten opstaan eer ze elkaar zien. Soms duurd het even. Maar na enkele minuten zou het toch moeten gaan.
Daar je internet hebt op beide en het heeft gewerk, heb je de juiste drivers. Log ook altijd aan als admin.