Volledige versie bekijken : ASUS WL 167 G adapter



senna
27 December 2006, 15:04
een buurman heeft een probleem met wireless surfen via adsl go van Belgacom.
modem router : Philips
adapter wireless ASUS WL 167 G
Beveiligde router modem

Probleem, wij hebben een 2uur kunnen surfen en na installatie van Outlook was de draadloze verbinding verbroken. Wanneer wij echter de modem via kabel connecteren in de pc kunnen we weer surfen.

Hoe krijgen we die ASUS weer aan de praat ? Want op een onbeveiligd netwerk gaat het wel.
Is er iets met die instellingen ?

dank

eventure
27 December 2006, 16:30
Kon je twee uur surfen terwijl de beveiliging opstond of heb je die pas na die twee uur ingeschakeld?
Het kan zijn dat de adapter het beveiligingsprotocol niet aankan...

mvg
Robbe

N-sane
27 December 2006, 17:57
Heb ik ook voor gehad mijn ma heeft het kunnen fixen na dat ze eerst naar belgacom heeft gebeld je moet op internet gaan en u moem met kabel uittrekken normaal heb je een ip gehad dan moet je op je internet doen http://enhierjeip en dan krijg je zo iets en daar moet je is kijken

PeterN
27 December 2006, 18:08
Daar je wel kan surfen onbeveiligd draadloos (zo versta ik het uit uw bericht) is het louter de beveiligings instelling die niet meer juist staat. Waarschijnlijk niet opgeslagen.
Het heeft gewerkt dus alles is inorde, enkel beveiliging aan beide zijde hetzelfde instellen. Als je de beveiliging nog weet probeer terug te scannen en de beveiliging in te stellen. Sla deze beveiliging dan op.
Krijg je geen verbinding meer dan moet je via de kabel de modem/router terug op een gekende beveiliging zetten en dan terug scannen en verbinding maken.

senna
28 December 2006, 12:31
ik zal dit eens proberen dit weekend , de pc staat bij mijn buur daar ik op telenet zit en hij op belgacom