Volledige versie bekijken : tergend traag LinuxOS



2B's
27 December 2006, 20:16
Ik heb heel mijn PC even gereorganiseerd. Mijn C schijf heb ik opgedeeld in 2 delen waardoor ik een G schijf maakte. Op mijn tweede harde schijf stond vroeger al mijn data. Op deze schijf heb ik nu LinuxOS Big Daddy gezet. Er was een probleem met mijn grafische kaart en daardoor moest ik op een andere manier installeren. Wanneer ik echter de opstart tijd noteer... amai dat duurt minstens 3 minuten of langer. De schermresolutie die ik krijg is amper 800 op 600. Kent iemand dit probleem? Wat kan ik er aan doen om deze toepassing sneller te doen starten?

Snakey
27 December 2006, 21:10
Welke grafische kaart heb je? Krijg je enkele foutmeldingen of kan je niet zien bij welk proces het ongeveer vastloopt?

2B's
27 December 2006, 22:06
Vastlopen doet ie niet echt. Bij de live cd mondde het uit in een zwart scherm en was manueel resetten de enige oplossing. Ik kon alleen de boel bekijken wanneer ik koos voor andere opties en dan opstartte onder een andere beeldresolutie. Ik kreeg dus wel degelijk de live cd aan de praat en had wat rondgesnuisterd en meen dat het prog uitstekend is voor een beginner zoals ik. Intel 82865G graphics controller staat op moederbord van ASUS. Euh, hij staat ondertussen ook op mijn harde schijf en ik kan er mee werken maar tegen de tijd dat ik op internet ben... mijnen baard groeit rapper

smurfslover
28 December 2006, 20:25
open anders eens konsole of xterm en geef in: top
Dan kan je zien welk processen de meeste CPU vreten.

2B's
9 January 2007, 21:22
Sorry mensen, heb het opgegeven. Ik ga toch uitkijken naar een versie die mijn moederbord wél kent. Ubuntu gaf geen enkel probleem maar ik vond het programma toch niet zo gebruiksvriendelijk voor iemand zoals ik. Hier mag een slotje op.