Volledige versie bekijken : Overclocken van een P IV HT



tzwientjuh
28 December 2006, 16:11
Ik heb ervaring met overclocking en ik weet dus hoe dat allemaal in mekaar zit. Mijn graphische kaart bijvoorbeeld is met 30% overclocked.

Maar ik wil nu mijn processor overclocken maar het probleem is dat ik niet weet hoe. Ik heb gezocht in mijn bios en kan het niet vinden. Later vond ik dat je een jumper moest verplaatsen om dingen te veranderen in de bios. Ik heb dus dit gedaan maar ik kon alleen maar de snelheid van mijn ramgeheugen veranderen en vond dus niets over mijn processor...

Nu mijn vraag is

Kan je een processor die werkt met Hyper Threading Technology overclocked worden ??

greetz

PorkyFrost
28 December 2006, 16:20
Ja, die kan overclocked worden, maar ik raad het je af, die Pentium 4's zijn al heethoofden :)

tzwientjuh
28 December 2006, 16:22
Bedoel je dat ze dan te warm worden ???
als dat zo is zal ik gewoon een waterkoeling plaatsen, momenteel is het allemaal luchtgekoelt

eventure
28 December 2006, 17:53
De pentium 4 is inderdaad een cpu die zeer warm wordt, waterkoeling is dan inderdaad een goede oplossing, maar misschien is een betere cpu dan zelfs goedkoper!
mvg
Robbe

tzwientjuh
29 December 2006, 18:19
ja ok maar hoe kan ik hem dan overclocken ?

PorkyFrost
30 December 2006, 01:15
eerst véél lezen allesinds vooraleer je nog er nog maar aan zou durven beginnen :) op hardware.info stond 'r een topic over

g_man
30 December 2006, 11:26
Op tweakers.net staat nog meer info...;)

tzwientjuh
30 December 2006, 23:37
Ik kan het maar niet vinden om hem te overclocken en ik vind ook maar niet hoe ik mijn cpu fan kan controleren...
Heb verschillende programma's gebruikt maar geen enkel werkt