Volledige versie bekijken : Geen internet connectie meer



nojs
30 December 2006, 16:01
Ik moest een nieuwe virusscanner plaatsen want hij was verlopen. Toen ik een nieuwe installeerde was het plots gedaan met mijn internet. De pc verbind gewoonweg niet meer. Steam kan niet verbinden, msn niet, firefox niet, skype ook niet.

Virusdefinities binnenhalen lukt dus ook niet meer.
Wat heb ik al gedaan?

- register gescaned met: CCleaner, Tune up
- Virus scan (niet geupdate natuurlijk)
- AVG anti - spyware

Er zijn erg veel fouten uit mijn register gehaald maar toch werkt het nog altijd niet.

Wie weet wat ik moet doen ?

nojs

dannyma
30 December 2006, 16:12
repareren van je verbinding .
ga naar start en naar alle praogramma's dan naar bureauassecoires dan naar communicatie en dan netwerkverbindingen en dan proberen om verbinding te herstellen .

nojs
30 December 2006, 16:24
er komt op:

de volgende actie word ondernomen :


het ip adres vernieuwen

dat lukt niet en ik moet contact opnemen met de beheerder van het netwerk.
aangezien hij het ip wou vernieuwen heb ik modem uitgezet en uit de stroom getrokken

werkt nog altijd niet.

nojs
30 December 2006, 16:30
Ik ga naar configuratie scherm => internetopties => tablad verbindingen. Is het witte kadertje volledig leeg, is dit normaal?

dannyma
30 December 2006, 16:50
ook is geprobeerd na het uit en inschakelen van je verbindingen ?
wat je nog kan proberen is een nieuwe verbinding maken .
anders software die dit veroorzaakt verwijderen en terug installeren want het kan best mogelijk zijn dat er toen iets fout ging .
ook is scannen met tweaknow register scanner op mogelijke sleutels van vorige spyware en virussen die je verbinding tegenhouden .

dannyma
30 December 2006, 16:55
doe ook is in uitvoeren cmd en dan ipconfig/released en dan terug het zelfde maar dan ipconfig/renew .
of ook mogelijk is en 2 'de internetkaart op het moederbord zetten maar dat is als al de rest niet meer lukt .;)
nog iets opgekomen heb je ook al is geprobeerd om de driver van de netwerkkaart terug nieuw te overschrijven mischien heeft met delete van de vorige antivirus mee en dll verwijdert .

BendeBoy
30 December 2006, 16:57
Probeer eens een Systeemherstel ;)

Welke scanner wou je installeren dan?

Geraar
30 December 2006, 17:21
Ja dat komt me heel bekend voor. Heb ik al meerdere malen voor had. Oorzaak kan zijn: een bepaald bestandje verwijderd die nodig is voor internet, bepaald bestandje dat internet tegenhoud, dit is heel moeilijk om te achterhalen waar de oorzaak zit. Eenvoudigste oplossing = formateren ( je pc is dan ook ondertussen nog eens volledig gekuist ;) )

dannyma
30 December 2006, 17:32
Ja dat komt me heel bekend voor. Heb ik al meerdere malen voor had. Oorzaak kan zijn: een bepaald bestandje verwijderd die nodig is voor internet, bepaald bestandje dat internet tegenhoud, dit is heel moeilijk om te achterhalen waar de oorzaak zit. Eenvoudigste oplossing = formateren ( je pc is dan ook ondertussen nog eens volledig gekuist ;) )

en klein foutje recht zetten ,je pc is niet gekuist neemt het van mij aan .
en je bent alleen op een nieuw stuk van je hd begonnen en dat van vroeger staat er nog allemaal op indien het overschreven wordt .
format zal hij ook wel weten maar is geen goede oplossing en is alleen mogelijk mits toestemming van de gebruiker en ook dan niet vergeten alle belangrijke file's te recoveren en op aparte gedeelte zetten is de boodschap .

Geraar
30 December 2006, 17:46
Daar kan ik spijtig genoeg niet mee akkoord gaan.


en klein foutje recht zetten ,je pc is niet gekuist neemt het van mij aan .
en je bent alleen op een nieuw stuk van je hd begonnen en dat van vroeger staat er nog allemaal op indien het overschreven wordt .
format zal hij ook wel weten maar is geen goede oplossing en is alleen mogelijk mits toestemming van de gebruiker en ook dan niet vergeten alle belangrijke file's te recoveren en op aparte gedeelte zetten is de boodschap .

BendeBoy
30 December 2006, 17:47
Formatteren is altijd de laatste oplossing ;)
Probeer anders het volgende ook maar eens..

Ga naar Start -- Uitvoeren
Typ in: sfc /scannow
En druk op OK.

Volg de stappen, mogelijk wordt gevraagd om de Windows CD-Rom :)
Of anders.....

Kijk eens of deze IEfix (http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe) uitkomst biedt.

Download ook dezeIEFix (http://windowsxp.mvps.org/utils/IEFix.zip) naar je bureaublad.
Maak een nieuwe map op je buroblad (bv IE-Fix)
Pak de bestanden uit naar die map

Open de map waarin je de bestanden hebt uitgepakt.
Dubbelklik op IEFix.exe

Er wordt gevraagd om de XP installatie disk

Klik in eerste instantie op cancel
IEFix zal de dll's opnieuw registreren

boterblommeken
30 December 2006, 17:53
Dit is mij ook al eens gebeurd en ik heb toen de cd rom van belgacom er terug ingestoken en klaar was kees.

Ben je natuurlijk niets mee als je bij telenet zit :D

Ik weet dus ook niet of de telenetters zo een cd hebben omdat hun reclame was dat die mannen de boel zelf komen instaleren.

nojs
30 December 2006, 18:53
de 2 IE fixes leveren niets op ..

Windows CD gaat er subiet in ... gelukkig dat ik nog linux héb hé

BendeBoy
30 December 2006, 18:58
Probeer dit eens:

Download deze http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/WinSockFix.shtml
Winsockfix naar je bureaublad.

Start de winsock fix en laat het zijn werk doen.

Mp3Tjoeper
30 December 2006, 19:33
@nojs

En mijn PM ook niets ???

Of heb je daar noch niet ingekeken :p

nojs
30 December 2006, 19:39
PM werkte ook niet .. sfc /scannow is uitgevoerd .. helpt niets
Ik ga nu het laatste progje proberen

BendeBoy
30 December 2006, 19:45
Systeemherstel ook al uitgeprobeerd?..
Heb ook zoiets gehad toen ik Panda van mijn PC af wou halen alles meteen in de soep..

Om welke virusscanner gingen deze problemen dan? Welke wou je verwijderen/installeren?

nojs
30 December 2006, 19:56
ja systeemherstel helpt .. maar dan heb ik wel geen virusscanner hé :)
BitDefender is verlopen en KasperSky komt er op.

Ik heb nog iets: als ik ad-aware doe draaien, verwijdert hij dit bestand: regedit.exe

Ligt het daar mss aan ?

BendeBoy
30 December 2006, 20:01
Wat is de locatie van dit bestand? :)

En misschien moet je een andere manier van verwijderen proberen.. Google naar 'Uninstall BitDefender'.
Als je BitDefender 10 hebt gebruik dan deze uninstaller (http://www.bitdefender.com/files/KnowledgeBase/file/BitDefender_Uninstall_Tool-10.exe)

nojs
30 December 2006, 20:03
Het was 9 , moet ik het ook doen ?

BendeBoy
30 December 2006, 20:09
*klik klik klik* (http://kb.bitdefender.com/KB260-en--Additional-BitDefender-9-Internet-Security-uninstall-methods.html) :cool:


Ik heb nog iets: als ik ad-aware doe draaien, verwijdert hij dit bestand: regedit.exe
Dit zal je zelf toch wel kunnen onderzoeken? ;)

dannyma
30 December 2006, 20:13
Dit is mij ook al eens gebeurd en ik heb toen de cd rom van belgacom er terug ingestoken en klaar was kees.

Ben je natuurlijk niets mee als je bij telenet zit :D

telenet heeft ook zo'n cd's maar het met dat gaat lukken is nog een vraag .

dannyma
30 December 2006, 20:18
als je unistall gedaan hebt van de vorige antivirus heb je dan ook de map verwijdert ? het kan zijn dat ze elkaar storen en conflicten geven vanwege er nog iets in werkt van het vorige progje ?

PorkyFrost
30 December 2006, 23:46
Wat was je vorige AV?

Milo
31 December 2006, 00:06
nojs

Eerst en vooral uw netwerkprotocollen mss herinstaleren ... could help.
Tcp /ip enzo

Ook kijken of ge geen firewall hebbt die uw verkeer blockt

nojs
31 December 2006, 00:26
ok maar hoe doe je dat die netwerkprotocollen

nojs
31 December 2006, 00:26
Wat was je vorige AV?

bitdeffender

PorkyFrost
31 December 2006, 00:30
welke bitdefender? de volledige suite?

eventure
31 December 2006, 01:00
http://kb.bitdefender.com/KB277-en--Additional-BitDefender-9-Standard-uninstall-methods.html

gebruik deze tool eens ;)
als je een andere versie hebt moet jij bij bitdefender.com maar eens zoeken naar uninstall. Ga dan naar een datum voor de problemen met systeemherstel en gebruik de tool om bitdefender te deleten ;)