Volledige versie bekijken : Laptop op flatscreen LCD TV



lacer
1 January 2007, 15:56
Heb voor de éérste maal de tv-out van mijn laptop gebruikt en dit op een Lcd tv met resolutie 1366 x 768. Mijn pc detecteerde dat er een tv aangesloten was en veranderde de eigen resolutie in 1024 x 768.
Het beeld op tv was natuurlijk smaller door deze laatste 4/3 verhouding. Toch vond ik het beeld niet echt zuiver, de tekst was met moeite leesbaar, foto's vielen nog mee.
Ik heb er gewoon een 4-pins S-Vhs kabeltje gebruikt .
Weet iemand hoe ik een echt zuiver beeld kan bekomen, de resolutie van de Lcd tv waardig ? Moet ik daar misschien een digitale verbinding voor hebben ? De tv heeft wel Dmi en Hdmi en een Sub-d 9-pins voor pc, mijn laptop enkel een S-Vhs tv-out en een Vga voor een extern scherm (zo'n blauwe met 3 rijen pinnen).

tzwientjuh
1 January 2007, 22:07
probeer eens de scherpte van je lcd tv te verbeteren

lacer
3 January 2007, 01:36
Neen, met de scherpte lukt het niet. Ze staat nu optimaal voor tv en dvd.

Ik zal mijn vraag anders stellen: Ik zou mijn Lcd tv (van LG) willen gebruiken als computer monitor.
Hoe krijg ik dat gedaan ? Met een simpele video kabel lukt het niet zo best.
Die lcd tv heeft toch pixels genoeg zeker !

Heezy
3 January 2007, 03:00
Ik denk zelfs dat svideo geen hogere reso dan de PAL reso kan versturen, ben wel niet 100% zeker. Maar zowiezo zorgt svideo voor een minder beeld. Dat is al merkbaar op een gewoon CRT TV scherm, laat staan een grote LCD. VGA, DVI of HDMI, dat moet je gebruiken. En liefsft natuurlijk HDMI, al hebben nog niet al te veel videokaarten deze uitgang.

lacer
5 January 2007, 00:37
Ja, ik dacht al dat die analoge signalen niet zo best waren in vergelijking met de digitale.
Heb wel een Vga connector vrij achteraan mijn laptop, kan ik die gebruiken ? Met welke kabel moet ik die aansluiting dat maken, maw, welke stekker zit in dit geval op de andere kant van de kabel ? Sub 9-pins of Dvi ?

Heezy
5 January 2007, 21:23
Via de D-Sub is het nog altijd analoog, maar de kwaliteit is wel veel beter. Gewoon van d-sub naar d-sub.