Volledige versie bekijken : hoe kan ik weten of mijn diskette station stuk is



kir2
2 January 2007, 13:44
hello

als ik een diskette in mijn diskette station steek en ik wil die bekijken komt er steeds op mijn scherm

plaats schijf of een ander geschikt medium in het station

mijn discette werkt wel op andere pc

kan ik dit ergens onderzoeken waar het probleem ligt
dank

Milo
2 January 2007, 13:50
awel , brand het lichtje constant ???
Euhm ik ben quassi zeker dat de drive stuk zal zijn .....
zet ale data op usbstick ozo

kir2
2 January 2007, 13:59
nee het lichtje brand niet en hoor hem ook niet aanslaan

ik heb nog een reserve liggen maar kan ik die zomaar verwijderen en instaleren (ander merk)

Martijnc
2 January 2007, 14:00
Probeer het eens met een andere diskette.

kir2
2 January 2007, 14:02
blijft hetzelfde

Milo
2 January 2007, 14:38
Yep , station zal defect zijn , hmm laatste test ... bij boot van u pc'ke , zie je even het lampje aanspringen van dat diskette station ???
Want tzou kunnen dat de IDE kabel niet goed geconecteerd is eh ;)

kir2
2 January 2007, 14:47
nee zie geen lichtje branden bij de het heropstarten van pc

Milo
2 January 2007, 15:20
Doe u pc eens open en kijk eens of de IDE kabel wel goed geconecteerd is ;)

kir2
2 January 2007, 15:36
ja de 2 kabels die eraan hanfen zijn aangesloten

1 gaat naar moederbord en 1 gaat met verschillende kleuren gaat naar dvdrom

eventure
2 January 2007, 15:46
De drive zal inderdaad stuk zijn, installeer gewoon de andere drive die je hebt liggen, het maakt niet uit of het van een ander merk is hoor.

Veel succes!
Robbe

kir2
2 January 2007, 16:11
ik heb er een ander in gestoken en alles aangesloten nu brand het lichtje mar krijg nog steeds dezelfde melding

kir2
2 January 2007, 16:28
maar ik merk wel dat het lichtje blijft branden

Milo
2 January 2007, 16:58
Die 2e is er zeker al aan ;)

Maar die eerste , nja die reageert niet .. ik vraag me af of die nu zou reageren ........ Damn ... ma ook vraag ik mij af , waarom een diskette station nog ?

kir2
2 January 2007, 18:21
ik werk met pc banking en paswoord op discette

Nikolas
2 January 2007, 18:33
Zet da passwoord op een USB Stick.
Een nieuw station kost u € 5, en als het de kabel is, misschien nog eens € 2, als het moederbord de schuldig is, dan een hele pak meer.

Maak voor jezelf een overweging.

Milo
2 January 2007, 18:41
euhm vraag aan Dexia het nieuw systeem ;)

Euhm Dexia heeft een systeem met Digipass ontworpen nu en daar heeft iedere user die homebanlt recht op ;)

kir2
2 January 2007, 19:18
ok zal ik doen
alvast allen bedankt
slotje!!

Kokki
2 January 2007, 19:22
Overstappen van bank omdat het diskettestation niet werkt is wat extreem he Milo.
Dan zou ik het eerder op een stick zetten, zo doe ik het hier ook.

Heb je je kabel goed aangesloten?


Sluit nu de floppy kabel aan, op het moederbord, meestal zit dit net naast de IDE aansluitingen, bij floppy kabel is het verschil moeilijk te zien, wat de voorkant is of wat de achterkant is, je kan dit zien, door die "twist" in de kabel in het midden, op het einde van de kabel.
Dus sluit de floppy kabel aan ZONDER twist op het moederbord.
http://www.pcwereld.be/files/images/eclipx/44.jpg
En sluit de andere kant van de kabel MET de twist, aan op het floppy station. Zorg er zeker voor dat de kant met het rode lijntje aan de zijkant, gericht is naar de binnenkant van de kast.
http://www.pcwereld.be/files/images/eclipx/45.jpg

http://www.pcwereld.be/node/4984

Milo
2 January 2007, 22:57
Euhm , ik ben er bijna 99,9 % zeker van dat kir niet zal moeten veranderen van bank ;)

leid ik af uit hetolgende :


ik werk met pc banking en paswoord op discette

kir2
2 January 2007, 23:02
hahah
moet toch terug naar de bank om nieuwe code te krijgen heb maar drie keer kunnen proberen en mijn nieuw sleutelbestand zal ik op cd branden of stick zetten als het gaat

kir2
2 January 2007, 23:04
dus probleem is opgelost maar help me n ff in een andere topic die is iets moeilijker (windows)

Kokki
2 January 2007, 23:07
Euhm , ik ben er bijna 99,9 % zeker van dat kir niet zal moeten veranderen van bank ;)

leid ik af uit hetolgende :

effe off-topic: waar leid je dat dan uit af? KBC werkt ook met een sleutelbestand (op een diskette of stick)

Quazie
2 January 2007, 23:25
@kir2,
Dexia bank is aan het omschakelen van het oude systeem met paswoorden op diskette (Net banking) naar Dexia Direct Net. Dit gebeurt stelselmatig en automatisch. Op een bepaald moment krijgt u in uw brievenbus een doosje met gratis kaartlezer met korte en duidelijke gebruiksaanwijzing. Na activatie mag u uw paswoorden (van Dexia) en disketten weggooien. Vanaf dan hebt u alleen nog uw kaartlezer en pin code ( ja dezelfde als die die u in de winkel gebruikt) nodig.
Als alle klanten overgeschakeld zijn word het oude systeem afgedankt.