Volledige versie bekijken : van belgacom naar edpnet



Gilberto
3 January 2007, 11:45
ik zou graag overstappen van belgacom naar edpnet of fulladsl, omdat ik de prijs van belgacom te hoog vind en nu met 1 januari is hij opnieuw gestegen
als ik op de sites van fulladsl en edpnet rond kijk zie ik niks dan voordelen, daarom denk ik dat er ergens een addertje onder het gras zit of vergis ik mij
zijn er zaken waar ik moet op letten als ik overstap, kortom alle info is zeer welkom
heeft er ook iemand ervaring bij het opzeggen van belgacom adsl (best aangetekende brief sturen, dient er een opzeggingsvergoeding betaald te worden enz...)
alvast hartelijk dank voor de reacties

musiclover
3 January 2007, 15:11
kijk ook eens bij "dommel":good:
en op http://www.userbase.be/forum/portal.php

Kokki
3 January 2007, 18:35
Waar je op moet letten is dat je contract bij Belgacom afgelopen is. Maw een jaar na aansluiting kan je weg zonder opzegvergoeding, opzeg is 1 maand dacht ik. Zit je nog in dat eerste jaar, dan moet je een opzegvergoeding betalen.
Je moet uitkijken dat je niet ooit telefonisch je abo hebt verlengd, want start weer een nieuw jaar.
Voor de rest zijn er volgens mij geen addertjes onder het gras. Het enigste nadeel is, dat als er ooit een probleem is met je lijn dat Belgacom dat dan moet oplossen. Dat kan dan even duren omdat jij geen klant bent van hun.
Persoonlijk vind ik dit geen nadeel. Ikzelf heb eerst Tiscali, daarna Fulladsl en nu Dommel als ISP en ik heb over geen van de drie klagen.
Voordeel van Dommel is dat ze ook goedkope telefonie aanbieden; een discoveryline is genoeg.

jeangustaaf1
4 January 2007, 17:59
IK ben nu een drietal weken met euphonynet , deze hebben dezelfde snelheid als belgacom adsl go.
Maar ze zijn goedkoper!
www.euphonynet.be

Gilberto
4 January 2007, 19:45
ik heb wat inlichtingen genomen bij edpnet ivm het gebruik van mijn modem
ik gebruik een eicon diva adsl usb modem, ze vertelden me dat sommige belgacom modems niet meer herconfigureerbaar zijn, op de site van eicon wordt ik ook niet wijzer, want mijn type modem is niet meer leverbaar
iemand raad????

Kokki
4 January 2007, 20:00
Als die modem altijd gewerkt heeft bij Skynet, dan zie niet zo direct een probleem. Gewoon proberen zou ik zeggen.

Luc@s
14 January 2007, 14:54
ik heb wat inlichtingen genomen bij edpnet ivm het gebruik van mijn modem
ik gebruik een eicon diva adsl usb modem, ze vertelden me dat sommige belgacom modems niet meer herconfigureerbaar zijn, op de site van eicon wordt ik ook niet wijzer, want mijn type modem is niet meer leverbaar
iemand raad????

Even nakijken welk abonnement je hebt, en welk abonnement je had.

Bij ADSL heb je namelijk verschillende smaken.

om te beginnen heb je adsl1 & adsl2. dit heeft voornamelijk te maken met hogere snelheden en langere afstanden. ( ADSL2 wordt bv gebruikt als draaglijn voor digitale tv)

verder heb je ook nog het type draaglijn: digitaal of analoog.

Digitaal (ISDN) wordt uitgedrukt in ADSL annex B
analoge (POTS) wordt uitgedrukt in ADSL annex A

voor beide heb je dus verschillende modems nodig en deze zijn niet combineerbaar.

kijk dus na of je modem een annex A of B is, en vergelijk met je accesslijn. indien deze niet dezelfde zijn, is uw modem dus niet compatible en zal je een andere moeten kopen.


groeten
L.