Volledige versie bekijken : Geluid werkt niet meer.



DKF
3 January 2007, 14:34
Beste mensen,

Geluid werkt niet meer is misschien een beetje te hard uitgedrukt. Maar het lijkt erop dat het NIET helemaal meer functioneel werkt.

Ik heb nu al dergelijke (3) soorten boxen met en zonder versterker aangeschaft en uitgeprobeerd, maar het geluid blijft gewoon bijzonder slecht: als ik geen bestand afspeel, dan hoor ik geruis. Als ik een bestand afspeel, dan hoor ik geruis door het afspelende bestand door.

Nou, schijnt het volgens mij aan de boksen te liggen, maar misschien kan het ook aan de geluidskaart liggen, misschien is ie naar de mallemoeren. Maar, voordat ik wéér zo'n fout onderga om als een kip zonder kop een nieuwe geluidskaart te kopen en er later pas achter te komen dat dat niet het probleem was.

Ook heb ik na wat te spelen met de instellingen (volume-regeling!), betrekkelijk de geluidskwaliteit er uit te halen, alleen hoor je nog steeds lichtjes het ruisend geluid er door heen.

Ik heb geen oplossingen meer. Ik heb even kort-gezegd beschreven wat ik allemaal al gedaan heb. Ik hoop dat jullie nog enkele suggesties hebben of ook net als mij vaststellen dat de geluidskaart naar de maan is.

EDIT:
Oja, de oorzaak is dat ik 'm een keer TE hard aan heb gezet, daardoor kwam er geruis in mijn oude boxen (uit de versterker en boxen!), maar NU ook met nieuwe boxen komt dat geruis wederom terug.

Alvast bedankt voor jullie (mogelijke) hulp,
DKF.

Milo
3 January 2007, 14:39
Wel ga eens gaan zien naar hetvolgende :

Start/configuratiescherm ( klasieke weergave kiezen) / Systeem.

HArdware / device manager .
Kijk daar eens of er een uitroepteken staat ;)

DKF
3 January 2007, 14:52
Nee. Er is nergens een uitroepteken te bekennen.

Milo
3 January 2007, 16:05
Yep TErug in het Configscreen ...
Ga dan Geluiden en Audioapparaten .
Eerste tabblad
Kijk eens of er daar geen schuifschakelaar naar links staat
Ook eens klikken op Geavanceerd en dan kijken of daar geen schakelaar naar beneden staat .

Suc7

DKF
3 January 2007, 16:29
Nee, er staat geen enkele schakelaar op laag of uit.

Milo
3 January 2007, 17:02
Staat er ook geen vinkje bij het woordje gedempt ?

Milo
3 January 2007, 17:04
Hmm geruis kan ook komen door een corosie van een conector ........ on nja ... mss toch die kaart :s

Fakke_Berto
3 January 2007, 19:28
Ik heb ook een beetje ruis als mijn mikro opstaat. Zet de schuif van je mikro eens op dempen.
Gr.

WeZZe
28 January 2007, 20:29
Ik heb hier net hetzelfde probleem.Heb net men nieuwe boxen 3 maand.En deze doen het niet meer.Heb deze middag enkele programma's verwijdert en ik denk dat ik er eentje teveel heb verwijdert maar weet niemeer welke.Na deze handelingen deden men boxen het niet meer.Niet in de normale uitgang van de boxen en niet in de uitgang voor de hoofdtelefoon.
Maar bij mij staat er wel een uitroepteken naast de naam van de boxen in het apparaatbeheer.
Ik heb al de probleemoplosser aangesproken maar zonder veel resultaat.Het uitroepteken blijft erbij staan.
http://img124.imageshack.us/img124/4193/sshot1up2.th.jpg (http://img124.imageshack.us/my.php?image=sshot1up2.jpg)

WeZZe
28 January 2007, 20:43
Laat maar.Heb het probleem ondertussen gevonden.Had men driver verwijdert.:damn:
Maar ondertussen terug geinstalleerd.:good: