Volledige versie bekijken : verbruik CPU en geheugen



Emile.H
4 January 2007, 16:30
Hey, ik heb een vraagske.
Hoe kan ik zien hoeveel (procent) CPU ik in gebruik heb en hoeveel (procent) ram geheugen?
Ik heb wel al gezien dat als ik Ctrl+Alt+Del doe en ik klik op "Taakbeheer", dan staat er beneden "CPU-verbruik: xx % " maar dat gaat op en af van 10% tot 80% :damn::eek::wall:
Is dat normaal ?
En waar kan je zien hoeveel ram geheugen je momenteel in gebruik neemt ?

Alvast Bedankt, EMile !

g_man
4 January 2007, 17:04
Onder prestaties staat dus idd het cpuvrbrik in % en dat schommelt naargelang er van de cpu gebruik gemaakt wordt...doe je niks dan staat die praktisch constant op 0%. Open je een nieuw programma dan sprint die even naar boven tot 30 -40 -100%, naargelang het prgramma dat geopend wordt, en het aantal dat reeds open staat.
midden rechts staat fysiek geheugen, dat is het aantal RAM dat er in je PC steekt. Totaal, vrij en in gebruik,...respetievelijk van boven naar onder gelezen. :) ;)

Emile.H
4 January 2007, 19:11
Ok, maar als je de som maakt van het "Beschikbare" en het "systeemcache"
dan kom je toch niet het totaal uit?

Btw: Wat is het Kernelgeheugen ? (staat ook bij Prestaties)

Mvg, Emile

g_man
4 January 2007, 20:08
Ok, maar als je de som maakt van het "Beschikbare" en het "systeemcache"
dan kom je toch niet het totaal uit?

Btw: Wat is het Kernelgeheugen ? (staat ook bij Prestaties)

Mvg, Emile


Was vluchtig uit het hoofd...en dus idd mis...:wall:

* Totaal onder fysiek geheugen is wat erin steekt.
* Totaal onder geheugengebruik is wat er in gebruik is.

Systeemcache daarentegen is een deel van je 'fysiek RAM' dat gebruikt wordt om geheugenpagina's in op te slaan. Wanneer je deze dan terug opent zullen ze véél sneller terug ter beschikking zijn omdat ze dan vanuit het 'snelle geheugen' gehaald worden en niet van de HDD.

Lees er hier (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229#hoeveelram) meer over... :) ;)

Kernel = de basis van je windows...waarop alle programma's steunen...beheert de programma's en de apparaten...dus dat stukje geheugen dat daarvoor dient is het kernelgeheugen, alléé dat denk ik...zal wel verbeterd worden als het niet klpot. :) ;)