Volledige versie bekijken : Intel Core 2 Duo E6300 wordt zeer warm



eventure
4 January 2007, 19:52
Beste mensen,
ik heb daarnet een pc ineen gestoken en de processor, een core 2 duo E6300 wordt overdreven warm. De koeler draait en alles is goed aangesloten. De koeler heeft een snelheid van ongeveer 1700 rpm (iets minder).
Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?
78° vind ik echt TE veel...

mvg
Robbe

PorkyFrost
4 January 2007, 19:56
staat de koeler er vollédig goed op?

Kokki
4 January 2007, 20:02
is ook veel te warm, de mijne zit nog niet op 30°C.
Ben je de koelpasta niet vergeten?

eventure
4 January 2007, 20:28
Nee er zat koelpasta op de koeler en ik heb er extra bijgedaan, de koeler staat er goed op...

mvg
RObbe

g_man
4 January 2007, 20:29
Ben je de koelpasta niet vergeten?

Dacht ik ook aan...;) blijkbaar is het dat niet...maar je zegt, er was koelpasta op en je hebt erbij gedaan...hoe dik smeer je dat? Is geen boterham met NUtella hé :p
Zou gewoon terug demonteren en alles opnieuw doen...koelpasta mag maar een rijstkorrel groot zijn en dan uitsmeren zodat het overal aanwezig is in een dun laagje. Teveel koelpasta geeft, zoals je ziet, een averechts effect. :) ;)

eventure
4 January 2007, 20:38
Neen helemaal niet G_man, eerst was het zonder koelpasta extra en dan werd hij nog warmer als nu.

mvg
Robbe

PorkyFrost
4 January 2007, 20:39
De enige koelers zijn zo te horen die van de PSU en CPU, zou een goede airflow niet gunstiger zijn ;)

eventure
4 January 2007, 20:49
Ja een goede airflow zou gunstiger zijn, maar dan nog zou de cpu geen 80° mogen hebben hé!
Kheb ook al getest met een andere voeding, zonder resultaat

Nikolas
4 January 2007, 20:55
Volgens mij isoleer je, je hebt maximum één rijstkorrel koelpasta nodig...
En een goede airflow doet meer dan je denkt...

Kijk ook eens of de fan lucht aanzuigt of afvoert...

eventure
4 January 2007, 21:01
de fan is standaard van intel en zuigt lucht aan denk ik, en dat is toch nodig voor een cpu. Eerst was het zonder koelpaste (de standaard van de koeler) en dan werd hij nog warmer. Dan heb ik er koelpasta op gedaan voor extra te koelen en nu is hij kouder als ervoor maar nog steeds alarmerend hoog.

mvg
Robbe

g_man
4 January 2007, 21:04
Alles uitsluiten...je hebt toch die protectiefilm verwijderd van die koellaag,...pasta kan ik dat niet noemen hé...

eventure
4 January 2007, 21:09
kan het aan de uitlezing liggen?

eventure
4 January 2007, 21:23
er zat geen protectfilm op en dat laagje is mooi gesmolten...

EDIT: Ik heb mijn vinger er een serieuze tijd tegengehouden en die is niet verbrand, volgens mij kloppen de metingen niet echt...

mvg
Robbe

g_man
4 January 2007, 22:06
gemeten mét...? Wat zegt de BIOS?

eventure
4 January 2007, 22:11
De bios zegt nu 50.5 graden, en volgens mij klopt de uitmeting dus niet echt. Er is niks verandert tegenover daarstraks en nu is het 30 graden minder? :s
Als ik mijn vinger er opleg na het (snel) demonteren van de cooler is de hitte te verdragen en duidelijk geen 80°.

mvg
Robbe

eventure
5 January 2007, 02:03
zwier maar op slot ;)