Volledige versie bekijken : C schijf



rap
5 January 2007, 12:35
Dear all,

Vraagje: Telkens als ik een dvd/cd copy (voor persoonlijke doeleinden, niets illegaal) doe gaat alles naar de C schijf:
Na het overzetten op een blanco cd of dvd schijfje krijg ik de melding dat alles gedelete/verwijderd kan worden van de C schijf.
Hoe kan ik nakijken wat er nog op mijn C schijf staat zodanig ik hetgeen wat ik niet meer nodig heb kan verwijderen?
Kwestie van een proper C schijfje te hebben die niet vol staat met onnodige zaken.

Grtz

rap

Buzze
5 January 2007, 15:16
Je kan je C-schijf grondig nakijken met verkenner!
Start-> alle programma's-> bureau assecoires -> windows verkenner
Natuurlijk oppassen met wat je verwijdert

g_man
5 January 2007, 15:28
Als je Nero gebruikt kan je aanvinken dat hetgeen gebrand werd, wordt verwijderd als alles klaar is.
Btw, 't is veiliger als je je HDD zou opdelen in partities of als je een 2de schijf hebt nog beter....op de c:\ zou ENKEL windows mogen staan en enkele programma's...alles maar dumpen op de c:\ gaat je vroeg of laat zuur opbreken.

rap
8 January 2007, 12:43
Hey g_man,

Thanks voor reply. Vraagje, zolang ik mijn C schijf clean en ordelijk hou, kan het toch geen kwaad dat ik tijdelijk op C schijf zet zolang ik daarna weder opkuis of niet?

Grtz

rap

g_man
8 January 2007, 12:50
Enkel gaat je HDD door veel dumpen en deleten nogal snel gefragmenteerd geraken, en wsl ook je paging-file, waardoor je verlies in performance krijgt. Probeer dan af en toe ook eens tijd te maken voor een defragmentatie.

rap
8 January 2007, 13:20
Thanks voor de info g_man.
Is dit met een softwareprog. uit te voeren en waar vind ik die?
Of is er een andere manier?

Grtz,

rap

g_man
8 January 2007, 13:29
defragmentatie staat ook standaatd onder win... uitvoeren > defrag...
MAAR er zijn natuurlijk ook programma' s die dat doen...zoals bv. diskeeper (wat ik gebruik).

rap
15 January 2007, 23:45
Hey G-man,

Ik moet waarschijnlijk je gelijk genomen als het juist is wat ik je doorgeef.
Inderdaad, door alles op c-schijf te downloaden is waarschijnlijk daardoor dat mijn pc trager en eigenaardig loopt. Vind het niet zo vlot meer als in het begin. Heb defragmentatie gisteren uitgevoerd en nog steeds loopt tjij trager. Nu enorme problemen met dvd shrink. Melding kan bestand niet lezen en vinden, blokkeerd heel regelmatig enz. Dus kan verlopen geen cd's en dvd's branden, laat staan kopiƫren. Buiten dat veel foutmeldingen van windows, enz, enz.

Ik zal er wel uitgeraken met jullie allen hulp maar begint toch op mijn zenuwen te werken.

Grtz

rap

dannyma
16 January 2007, 09:24
je zou mischien is een logje kunnen plaatsen ?

rap
16 January 2007, 11:03
Hey Dannyma,

Gisteravond al logje geplaats bij juiste forum.

Dank voor de hulp.

Grtz

rap

minoe
16 January 2007, 19:16
defragmentatie staat ook standaatd onder win... uitvoeren > defrag...
MAAR er zijn natuurlijk ook programma' s die dat doen...zoals bv. diskeeper (wat ik gebruik).
Bestaat hier een nederlandstalige versie van(diskeeper) ?Ziet er wel interessant uit.

g_man
16 January 2007, 20:28
Vrees het niet...engelstalig,...maar wijst zijn eigen uit hoor. :)

rap
16 January 2007, 22:35
Hey , eventjes gecheckt diskeeper. Klopt 'no free download' ?

Grtz

rap

g_man
16 January 2007, 23:28
Hmmm...vroeger was er een lite versie, die gratis was,...nu niet meer.

rap
16 January 2007, 23:51
Zal wachten tot mijn logje bewerkt is om te zien of een eventuele aankoop nodig is. 'k wacht op antwoord.

Grtz

rap

AMD
17 January 2007, 01:47
Dear all,

Vraagje: Telkens als ik een dvd/cd copy (voor persoonlijke doeleinden, niets illegaal) doe gaat alles naar de C schijf:
Na het overzetten op een blanco cd of dvd schijfje krijg ik de melding dat alles gedelete/verwijderd kan worden van de C schijf.
Hoe kan ik nakijken wat er nog op mijn C schijf staat zodanig ik hetgeen wat ik niet meer nodig heb kan verwijderen?
Kwestie van een proper C schijfje te hebben die niet vol staat met onnodige zaken.

Grtz

rap

Je kan ook om het "overzichtelijk" te houden een extra map aanmaken op je C schijf bv "DVD kopie bestanden" ofzo.
Na elke kopie weet je dat je die map helemaal mag leegmaken en dat er geen andere bestanden elders op je schijf liggen.

En zoals de anderen al aanhalen: regelmatig eens defragmenteren want door het frequent aanmaken/verwijderen van bestanden wordt je schijf rommelig en op de duur langzaam.

Grtjs AMD

rap
17 January 2007, 10:59
Dear all,

bedankt voor de info. En inderdaad , alles loopt tergend traag. Vermoed dat er ergens iets niet pluis is. Wacht op check van logje.

Grtz

rap

rap
21 January 2007, 13:31
Dear all and moderators,

Alles werkt prima nu en heb jullie info's goed verwerkt en aangemaakt.

Thanks.

Mag slotje op

Grtz

rap