Volledige versie bekijken : vervelende E-mails



plextor
5 January 2007, 19:19
Dagelijks krijg ik een hele hoop E-mails met allerlei zaken die ze me willen aansmeren. Maar het rare is dat het niet altijd mijn adres is waarop het verstuurd word, als het E-mailadres begint met de eerste twee letters van het mijne komt het al bij mij toe. Ligt dit soms niet aan de server waar ik bij aangesloten ben (scarlet),of is dit hedentendage normaal.
Heeft er iemand antwoord op mijn vraag.

Mimosa
5 January 2007, 19:43
Dagelijks krijg ik een hele hoop E-mails met allerlei zaken die ze me willen aansmeren. Maar het rare is dat het niet altijd mijn adres is waarop het verstuurd word, als het E-mailadres begint met de eerste twee letters van het mijne komt het al bij mij toe. Ligt dit soms niet aan de server waar ik bij aangesloten ben (scarlet),of is dit hedentendage normaal.
Heeft er iemand antwoord op mijn vraag.
Het is gewoon een algemene plaag die we SPAM noemen! Iedereen krijgt ermee te maken, heeft er last van...
Je kan ook een progje downen die dat wat tegenhoudt...

berger
5 January 2007, 22:23
Ik gebruik daarvoor inderdaad een gratis versie van mailwasher, zo kan je die spamberichten van de server verwijderen alsvorens de goede berichten af te halen. Te vinden met nederlandstalige handleiding via http://users.skynet.be/freeware/#E-mail
Als je de rechtstreekse link neemt krijg je een redelijke oude versie waarmee het mogelijk is meerdere accounts in te stellen. Met de recentere gratis versie gaat dat niet meer.

spruit
6 January 2007, 13:15
vanuit het nieuwsblad:

Het volume van spam , vooral image spam , in de vorm van afbeeldingen, zal nog verder stijgen. Een jaar geleden bestond één procent van de spam uit image spam , in november van dat jaar was dat al veertig procent. Iedereen die een mailadres heeft, krijgt weleens spam. Het helpt wel om zo min mogelijk je mailadres op sites achter te laten en nooit mee te doen aan irritante kettingmails. Intussen zijn er ook spamfilters. Meer info daarover bij je provider (

Baloeke
6 January 2007, 20:06
Iedereen heeft last van SPAM. Eind november was er zelfs een ENQUÊTE (http://www.minatica.be/showthread.php?t=40239). Hierin vindt je denkelijk nuttige tips