Volledige versie bekijken : Map verplaatsen naar laptop



Buzze
7 January 2007, 23:23
Ik heb een map met muziek op mijn desktop die ik graag op mijn laptop zou willen.Dus kopieren,of is dit illegaal.Het is toch voor eigen gebruik hé!Die map is 2 giga.Hoe kan ik het best en het rapst die map verplaatsen naar mijn laptop ! :)
Als dit illegaal is sluit de boel maar af! ;)

Kokki
7 January 2007, 23:37
Heb je een netwerk thuis? Ja? Dan kan je gedeelde mappen maken en die bestanden van de ene naar de andere map (pc) kopieren.
Zo nee; heb je een externe HD of een usb-stick?
Zo nee; op een cd of dvd kopieren
Zo nee; een diskette misschien
Internet op beide pc's? Als al de vorige opties onmogelijk zijn: via mail (wat natuurlijk wel heel erg tijdrovend is)

Nostradamus
7 January 2007, 23:50
Buzze ook heel gemakkelijk is het via een Cross-Over kabeltje (indien geen netwerk thuis), dan kan je zoals Kokki reeds zei gedeelde mappen maken en zo overzetten van je desktop naar je laptop ;)

Buzze
7 January 2007, 23:55
Geen netwerk nee! Bedoel je 2 aansluitingen voor pc's :shy:
Geen externe HD!
Heb geprobeert via mp3 speler,maar als ik die probeer te kopieeren meld hij een fout,nl kan file niet kopieren en dat is al!
Via mail misschien,maar bestaat er geen site waar je grote hoeveelheden kan doorsturen in één keer ,er staan 600 liedjes in die map! ;)

Buzze
7 January 2007, 23:57
Buzze ook heel gemakkelijk is het via een Cross-Over kabeltje (indien geen netwerk thuis), dan kan je zoals Kokki reeds zei gedeelde mappen maken en zo overzetten van je desktop naar je laptop ;)
Gewoon van USB naar USB dan?
Hiervan ken ik totaal niks van hé ! :shy:

compuchrisje
7 January 2007, 23:57
'k Zou opteren voor een dvd en die tegelijk als backup laten functioneren. Zolang je er niet mee rondleurt is en blijft het een kopie van jezelf?

Pilote
8 January 2007, 00:04
Als je deze zal sturen via mail of op een site zal je veel upload & download hebben !
Het best zo het zijn met een Cross-Over kabeltje of via thuis netwerk of een USB data transfer

Buzze
8 January 2007, 00:06
Nog geen slecht gedacht compuchrisje ! ;)
Er kan wel degelijk 4.7 gb op een dvd ,die moet dan gebrand
worden als data zeker!Of in mp3 ?

Buzze
8 January 2007, 00:12
Als je deze zal sturen via mail of op een site zal je veel upload & download hebben !
Het best zo het zijn met een Cross-Over kabeltje of via thuis netwerk of een USB data transfer
Intussen al gevonden wat een cross-over kabel is, ;) maar die is niet te verkrijgen in de handel zeker?

Nostradamus
8 January 2007, 00:15
Gewoon van USB naar USB dan?
Hiervan ken ik totaal niks van hé ! :shy:

Een Cross-Over kabeltje kan je kopen in de meeste pc winkels Buzze en kost als ik het goed voor heb ongeveer 9 Euro.
Verbinden doe je via de ingang waar nu je kabel van internet insteekt en bij de laptop juist hetzelfde.
Kijk hier http://www.minatica.be/showthread.php?t=39725&highlight=cross+over+kabel ook eens even bij #5 ;)

Pilote
8 January 2007, 00:17
Jawel deze kan je kopen (http://www.eljee.net/index.php?cPath=30_50&osCsid=e6fc12d2f28f150912564739bb463117) of zelf maken (http://www.weethet.nl/dutch/network_utp_cables.php) vb

Buzze
8 January 2007, 00:28
Ok mensen,voor de minste misery en voor de prijs zal ik morgen naar mijn pcwinkel in de buurt om zo'n UTP kabel!
Dus mijn werk voor vannacht is verplaatst naar morgen en heb ik meer tijd voor minatica :clap:
Bedankt iedereen die geholpen heeft! :bow: