Volledige versie bekijken : Dazzle geen geluid



Grandad
8 January 2007, 23:36
Een tijd terug heb ik een Dazzle Gekocht
(http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Dazzle/Dazzle+Video+Archiving/Dazzle+DVD+Recorder.htm (http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Dazzle/Dazzle+Video+Archiving/Dazzle+DVD+Recorder.htm) )
Dit omdat ik mijn zelfgemaakte homevideo`s op DVD wilde zetten heel makkelijk vertelde men mij in de winkel kind kan de was doen (wel dit kind dus niet J )
<O:p></O:p>
Een switchable scart adapter gekocht http://www.lindy.com/us/productfolder/03/35/35570/index.php (http://www.lindy.com/us/productfolder/03/35/35570/index.php)
<O:p></O:p>
En de Dazzle op mijn PC ( USB 2 ) aangesloten de benodigde software geinstaleerd en via de switchable scart adapter mijn VCR op de Dazzle aangesloten met de daarvoor benodigde kabels
Na wat probleempjes was ik dan zover dat als ik een zelfgemaakte video`s op mijn harde schijf wilde zetten dat ik op het schermpje het verloop van dit alles kon volgen.
Beeld ok maar zonder geluid erbij. En het beeld liep wat vlugger dan de orginele opname
<O:p></O:p>
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO <O:p></O:p>
VIDEO_TS.VOB<O:p></O:p>
VTS_01_0.BUP<O:p></O:p>
VTS_01_0.IFO<O:p></O:p>
VTS_01_1.VOB<O:p></O:p>
VTS_01_2.VOB<O:p></O:p>
VTS_01_3.VOB
<O:p></O:p>
Als ik deze files Op een DVD-RW brand heb geen beeld en geluid op mijn homesystem
Wel op mijn PC (zonder geluid) via Windows Media Player
<O:p></O:p>
Dus nu de vraag hoe krijg ik geluid en hoe maak ik dat de DVD op mijn Homesystem afgespeeld kan worden
<O:p></O:p>

Kokki
8 January 2007, 23:41
Als je een gewone dvd of muziek afspeelt op je pc, heb je dan wel geluid?

Je zegt dat als je videofiles brandt op een DVD dat je geen beeld hebt op je homesystem. Heb je daar wel geluid?

Grandad
8 January 2007, 23:49
Als je een gewone dvd of muziek afspeelt op je pc, heb je dan wel geluid?

Je zegt dat als je videofiles brandt op een DVD dat je geen beeld hebt op je homesystem. Heb je daar wel geluid?

zit nu met men hoofdtelefoon op naar muziek te luisteren op men PC

en nee op men home cinema geen geluid

Icemar
9 January 2007, 00:37
heb je ook een codec op je pc staan
zo als ace codec of Klite codec
anders 1 van deze 2 downloaden en instaleren
en dan opnieuw een dvd branden

Peter.B
9 January 2007, 07:27
met welk een programma brand je die files?ikke met nero burning rom.al die files moeten in een map video_ts.

dannyma
9 January 2007, 09:00
het had simpeler gekunnen en met dvd shrink gaat het wel lukken met beeld . maar waarom geen geluid ? heb je ook al is andere players gebruikt om op je pc te spelen en was het resultaat het zelfde ?

Grandad
9 January 2007, 11:41
heb je ook een codec op je pc staan
zo als ace codec of Klite codec
anders 1 van deze 2 downloaden en instaleren
en dan opnieuw een dvd branden

ik heb de Klite codec Full gedownload en geinstaleerd zelfde resultaat well beeld geen geluid geprobeerd af te spelen met de daarbij behorende Media Player classic zelfde resultaat ook de speler die bij Pinnacle 10 zit geen geluid

Icemar
9 January 2007, 12:39
met welke merk en type camcorder zijn deze filmjes gemaakt

Grandad
9 January 2007, 14:39
in de eerste plaats wil ik jullie allemaal bedanken voor de reacties op mijn vraag. Maar ik ben nu 8 dagen van s`morgens 9 tot een uur of 1 s`nachts met dit alles bezig geweest en kriijg het dus niet werkend.(wel hoofdpijn) :) omdat dit de laatste dag was dat ik de Dazzle kon retourneren heb ik dit maar besloten.
naar de winkel en daar mijn geld teruggekregen. nu dus naar wat anders gaan zoeken dat hopenlijk wel werkt. Dus zoek ik dus goede raad wat te gebruiken om mijn Video`s op DVD te krijgen. even de gegevens wat ik aan apparaten heb.<O:p></O:p>
<O:p></O:p>
PC.<O:p></O:p>
XP Home<O:p></O:p>
Intel Pentium 4 1.40 GHz<O:p></O:p>
768 Intern geheugen<O:p></O:p>
Harddisk WD160 GB Udma100 7200RPM 8MB Cache<O:p></O:p>
Videokaart Radeon 9800 SE 128 MB<O:p></O:p>
NEC ND3500 DL DVD+-R/RW<O:p></O:p>
Soundblaster Live 5.1<O:p></O:p>
<O:p></O:p>
VCR<O:p></O:p>
Philips VR550/02<O:p></O:p>
<O:p></O:p>
Video Camera<O:p></O:p>
Sony Handycam CCD-TR620E<O:p></O:p>
<O:p></O:p>
Wat PC betreft word er dit jaar wel een nieuwe aangeschaft<O:p></O:p>

Fakke_Berto
9 January 2007, 18:24
Ik zou nog wel iets willen weten. Als je zo een vob afspeelt op je pc met de nero-speler, heb je dan wel geluid? Zoniet, dan ligt het aan je capturen. Misschien ergens een instelling. Mogelijk moest er ergens een brug gelegd worden voor je audio.
Gr.

Grandad
9 January 2007, 19:26
Ik zou nog wel iets willen weten. Als je zo een vob afspeelt op je pc met de nero-speler, heb je dan wel geluid? Zoniet, dan ligt het aan je capturen. Misschien ergens een instelling. Mogelijk moest er ergens een brug gelegd worden voor je audio.
Gr.

sorry kan dit niet meer nakijken heb alles al van mijn pc verwijderd