Volledige versie bekijken : Blauw scherm



Bertrangstje
9 January 2007, 12:10
Ik kreeg plots een blauw scherm terwijl ik bezig was. ALs ik heropstarte gaf ie 'schrijffout' en er was nix meer aan te doen. Dan heb ik via herstel van de windows cd met chkdsk toch mijn pc weer aan de praat gekregen maar men zei me dat dit een teken is dat mijn HD kapot is. Is dit zo of kan het eventueel nog aan iets anders liggen? Wat zijn de beste oplossingen hiervoor?
Alvast merci

g_man
9 January 2007, 12:30
Een blauw scherm, ook wel BSOD (blue screen of death), geeft je een foutmelding mee...Deze is belangrijk te kennen willen we weten wat er mis is...

Bertrangstje
9 January 2007, 16:05
ja kan er toch geen printscreen van nemen als je de pc moet afleggen.
maar zal de belangrijkste zaken es opschrijven en dan doorgeven.

Milo
9 January 2007, 16:10
Schrijf de code op als je wil , dan kijken we wel ... zonder code ben ik niks ....

De code begint met STOP 0*............

Mag ik deze aub ;)

Bertrangstje
9 January 2007, 16:14
ok zal ik doen, maar na die chkdsk /r /p op één partitie starte hij weer op hij loopt nu wel dikwijls vast bij het opstarten.moet bijna 5 keer opstarten om 1 keer goed te hebben eigenlijk.reageert op nix meer en kan dan enkel nog resetten.soms wordt het scherm uitgeschakeld en kan je ook enkel opnieuw opstarten.

Bertrangstje
16 January 2007, 09:58
krijg sinds de chdsk het blauwe scherm niet meer maar de pc loopt bij het opstarten regelmatig vast. of na enige tijd wordt het scherm gewoon uitgeschakeld. weet iemand wat het probleem kan zijn (hd kapot???) en kan het opgelost worden met simpel windows te herinstalleren of moeten er stukken (hd?) worden vervangen. want zo werkt het wel wat op mijn systeem :wall:

Peter.B
20 January 2007, 09:35
misschien eens windows proberen te herstellen: http://www.sjoerd-visser.demon.nl/xphome/bootini.html

Bertrangstje
22 January 2007, 09:16
heb dit weekend mijn hd volledig geformateerd en windows opnieuw geïnstalleerd. alles ging goed maar mijn scherm blijft uitvallen. na een willekeurige tijd wordt mijn scherm uitgeschakeld. ligt dit aan de hd of aan mijn schermkaart of ng iets anders???

parasiet
22 January 2007, 09:59
dat is voor ieder koffie dik kijken,
wat je wel kunt proberen is het volgende
probeer ander scherm..

steek er eens een ander ddr of sdr latje in uit een ander pc(van een vriend zijn pc)

lukt het nog niet :steek er eens een ander vidiocard in
wel drivers installeren he die passen

nog niet goed
een ander hd testen er in..dus wel opnieuw installeren he

heb geprobeert met het minste werk eerst (scherm)
dan ram latjes dan vidio carden dan hd
brrrrrr ik schrijf niet graag probeer dat en dat maar in zo een geval
is het echt moeilijk om een gepast antwoord in 1keer te geven....
geen foutcodes ,dus moeten we het doen met een min. aan info..
hopelijk lukt het ..
vriendelijke groeten
parasiet

Bertrangstje
22 January 2007, 14:11
er bestaat geen eenvoudigere rappere manier? want ik heb niet veel tijd en daar kruipt nogal wa tijd in om alles te testen

berger
22 January 2007, 18:02
Nog geen stopcode gezien?

Misschien eens kijken in de logboeken van uw PC, soms vindt men daar de oorzaak. Ga naar Start - Configuratiescherm - systeembeheer - Logboeken. In Windows XP SP2 zijn er 4 logboeken.

parasiet
22 January 2007, 18:27
begint met het eenvoudste he,.....weet is niet leuk en veel werk
groetjes

Bertrangstje
24 January 2007, 10:58
@berger
heb die logboeken gevonden maar er is me daar nix speciaals opgevallen.

@parasiet
het verwissleen van de verschillende onderdelen kan wel een oplossing zijn maar de pc loopt vast en schakelt dan het scherm uit op willekeurige basis. dus eigenlijk heel moeilijk te testen op die manier.

iemand nog voorstellen???

Bertrangstje
29 January 2007, 16:26
ik heb de ventilator op mijn grafische kaart eens gesofzuigd en sindsdien valt mijn scherm niet meer uit.tohch raar dat zo'n klein iets zo'n probleem kan veroorzaken. of kraai ik te vroeg victorie?

Milo
29 January 2007, 21:28
Nee , Stof is een hele grote boosdoener
Voor massa's electronische toestanden ;)
Ge zou verschieten wa stof eigenlijk al allemaal heeft om zeep geholpen :)

Bertrangstje
30 January 2007, 09:49
ok, zullen dus int vervolg wa meer me de stofzuiger in de pc zitten.
bedankt vr de reacties.
hier mag een slotje op