Volledige versie bekijken : JVC camcorder GR-D360



Kila
9 January 2007, 19:12
We zijn van plan om dan toch een camcorder aan te kopen...
Maar ik ben er nog al een leekje in!!

Hoe werkt zo'n dv-cassette dat bij dit model zit?
wat is een dv-cassette in principe?

Kila
10 January 2007, 13:28
niemand????

boneless
10 January 2007, 14:54
http://nl.wikipedia.org/wiki/DV

Kila
10 January 2007, 15:54
En wat kan ik dan doen met zo'n dv cassette als alles erop staat?
Want het is de bedoeling om alles dan op cd te zetten, zodat we later alles kunnen bekijken via dvd natuurlijk ....

boneless
10 January 2007, 16:04
Die zet je waarschijnlijk via Firewire of USB over op je computer. Weet verder ook niets van camera's.

Fakke_Berto
11 January 2007, 19:02
Daarna kan je je film monteren. Dat betekent dus dat je al die aparte stukjes aan elkaar kan plakken, overgangen tussen zetten, effecten toevoegen, tekst toevoegen en nog veel meer. In Windows zit standaard een montagepakket. Kijk maar eens bij bureauaccesoires. Het heet Moviemaker. Je leert het spelenderwijs.
Groetjes.

Kila
17 January 2007, 09:47
We hebben dit type van camcorder dus gekocht....
Nu heb ik er een SD geheugen kaartje ingestoken en zo kan ik er ook foto's mee trekken en rechtstreeks via usb kabel op pc zetten.

Om te filmen dien je er tevens een dv cassette in te steken, ook dat werkt prima.
Maar hoe zet ik de videobeelden op computer? Blijkbaar gaat dat niet met de usb kabel.

Kila
17 January 2007, 11:40
Hebben weer iets gekocht waar ik niets van snap ze :D
Nu heb ik iets gelezen over een firewire... Maar weet niet wat dat is.

Zou het evt. niet mogelijk zijn om op te nemen op da geheugenkaartje ipv dv cassette?
Snap het nut zelfs niet van die dv cassette...

Kila
17 January 2007, 12:09
Onze computer : Dell Dimension 3100
Windows XP Home Edition

Fakke_Berto
17 January 2007, 22:22
Verbindt de camera met de pc door middel van een firewire kabel. Zet de camera op playback. Normaal ziet de pc de camera dan en vraagt hij of je wil capturen met een videomontageprogramma. Zoniet, start Moviemaker eens op en zoek in het menu naar capture.
Gr.

Kila
18 January 2007, 08:32
Ja zal dan van't weekend de krefel mensen nog eens lastig vallen :-)