Volledige versie bekijken : router vraag



styler
9 January 2007, 21:01
hallo,een vriend van mij heeft een laptop,maar sinds gisteren is zijn router stuk
hij kent totaal niks van router,,of routers installeren.

Nu hij had gevraagd ofdat ik zijn router kan installeren,maar bij mij thuis dit te doen
dus kan ik bij mij thuis zijn router installeren?,op zijn laptop wel te verstaan en kan hij dan gewoon de router bij hem thuis op de modem aansluiten en gewoon internetten? . Of moet hij nog iets doen als hij thuis komt :

en is dit mogelijk?

Milo
9 January 2007, 21:31
Normaal zit er bij de handleiding een standaard Ip adres ...
Open Ie en ga naar http:\\ipadres .

Daar word je een username & pass gevraagd , ( staat ook in de handleiding)
Als het een Adsl connectie is zal je daar de connectiegegevens moeten ingeven en opslaan.

NEtwerkkabelkes insteken en klaar is kees ...

Alez , da is de standaard manier om da te doen eh , er zijn nog andere dingen die je kan doe om extra te beveiligen ma daar heb ik zoveel kaas nie van gegeten :p

styler
9 January 2007, 21:35
bedankt voor je reactie maar heeft totaal niks te maken met men vraag:cool:

Peter.B
9 January 2007, 21:40
ik heb over enkele maanden ook voor de eerste keer een router geinstalleerd en het is wel wat zoeken.maar zeker te doen.en zekers geen zorgen,je heb een team achter u "het minatica team" :D doe het maar.laat eens weten welk een router dat het is en het type.
je zal hem zeker moeten beveiligen of als er iemand scant kan hij dan op de router.
maar stap voor stap.het zal wel lukken.

Luc@s
9 January 2007, 23:38
eventjes rekening houden welke internetabonnementen jullie beide hebben.
en uiteraard welke router het hier betreft.

als jullie beide Telenet hebben, is het vrij simpel, je hangt de router bij u thuis aan de modem, uw of je vriend zijn laptop erachter, en volgt gewoon de wizard. het enige waarmee je rekening moet houden is dat wanneer je iets aansluit op de Telenet modem, en je daarna een ander apparaat aansluit, je afhankelijk welk abonnement je hebt, eerst je Telenet modem dient te resetten.

Wanneer beide abonnemente ADSL zijn, is er geen probleem, even nakijken dat ze ofwel annex A ofwel annex B zijn en je router weldegelijk compatibel is, daarna gewoon de wizard volgen (met je vriend zijn login-gegevens weliswaar).

wanneer jullie verschillende providers hebben, kan je ook perfect de router configureren, maar zal je enkel maar de LAN kant kunnen testen en dus niet op het internet kunnen connecteren.

hoop dat het wat duidelijk was, want je hebt niet zoveel technische info meegegeven.

groeten
L.

styler
9 January 2007, 23:52
eventjes rekening houden welke internetabonnementen jullie beide hebben.
en uiteraard welke router het hier betreft.

als jullie beide Telenet hebben, is het vrij simpel, je hangt de router bij u thuis aan de modem, uw of je vriend zijn laptop erachter, en volgt gewoon de wizard. het enige waarmee je rekening moet houden is dat wanneer je iets aansluit op de Telenet modem, en je daarna een ander apparaat aansluit, je afhankelijk welk abonnement je hebt, eerst je Telenet modem dient te resetten.

Wanneer beide abonnemente ADSL zijn, is er geen probleem, even nakijken dat ze ofwel annex A ofwel annex B zijn en je router weldegelijk compatibel is, daarna gewoon de wizard volgen (met je vriend zijn login-gegevens weliswaar).

wanneer jullie verschillende providers hebben, kan je ook perfect de router configureren, maar zal je enkel maar de LAN kant kunnen testen en dus niet op het internet kunnen connecteren.

hoop dat het wat duidelijk was, want je hebt niet zoveel technische info meegegeven.

groeten
L.
hoera eindelijk iemand die het begrijpt:eek: vraag is beantwoord merci:bow:

Luc@s
9 January 2007, 23:55
np ;-)

groeten
L.

Milo
10 January 2007, 12:01
hoera eindelijk iemand die het begrijpt:eek: vraag is beantwoord merci:bow:


Excuseer ... Euhm ....... ????

Ik begreep u ook maar ging ervan uit dat u config een ADSL instelling had ... niet meer ....