Volledige versie bekijken : nieuw systeem



lieve21
9 January 2007, 22:40
Hallo

Ik heb nu een P4 3.0GHZ HT van medion
met 1024 RAM en videokaart ati 9700
160 GB ATA harde schijf

ik zou graag een nieuw systeem hebben dat een stuk sneller gaat.
Voornamelijk voor java programmatie met een jboss applicatieserver + af en toe een game spelen.

Nu heb ik op het internet volgend systeem gevonden

HP Pavilion Media Center m7640.tr
Core 2 duo E6300
1GB DDR-2 geheugen
250 GB serial-ata
Geforce 7500LE

Zou dit een serieuze verbetering zijn of kan ik beter meer spenderen en zelf een pc samenstellen.

Alvast bedankt voor de info

toonvl
17 January 2007, 03:42
hoeveel zou dit systeem dan kosten mss?
ik denk wel dat je een verkeerde site ofzo vasthebt want .tr staat voor turkije :)
systeem ziet er goed uit, alleen staat er wel nergens bij aan welke snelheid het geheugen draait.. wel vrij belangrijk
die processor gaat wel een hele verbetering zijn, het moederbord is ook een van de nieuwere, met VIIV ondersteuning en een ICH8DH digital home chipset.
alleen die grafische kaart lijkt mij wel beter te kunnen..
maar als je je systeem vooral gebruikt voor java lijkt mij vooral de processor zelf van belang, en zal die grafische kaart dat gamen wel vlot kunnen trekken.
en trouwens als je nog wat meer uit je systeem wilt halen, kun je dit systeem gerust wat overklokken :)

coopman
17 January 2007, 14:36
hoeveel zou dit systeem dan kosten mss?
ik denk wel dat je een verkeerde site ofzo vasthebt want .tr staat voor turkije :)
systeem ziet er goed uit, alleen staat er wel nergens bij aan welke snelheid het geheugen draait.. wel vrij belangrijk
die processor gaat wel een hele verbetering zijn, het moederbord is ook een van de nieuwere, met VIIV ondersteuning en een ICH8DH digital home chipset.
alleen die grafische kaart lijkt mij wel beter te kunnen..
maar als je je systeem vooral gebruikt voor java lijkt mij vooral de processor zelf van belang, en zal die grafische kaart dat gamen wel vlot kunnen trekken.
en trouwens als je nog wat meer uit je systeem wilt halen, kun je dit systeem gerust wat overklokken :)

de kloksnelheid is iets van 1.86GHZ of zou moeten overgeklockt zijn anders

toonvl
17 January 2007, 21:43
de snelheid van het geheugen ;) niet van de processor
blijft toch wel belangrijk, maar staat nergens op de specificaties

lieve21
19 January 2007, 01:46
De snelheid van het geheugen bedraagt PC2-5300 MB/sec
De prijs voor dit systeem is 630 euro. Die tr staat inderdaad voor turkije ik denk dat het iemand is die daar gekocht heeft. Pc is 1 maand oud en niet gebruikt. Ik ben eventueel ook aan het twijfelen om zelf een systeem in elkaar te steken.

toonvl
19 January 2007, 18:38
hmm voor 630 is dat zeker wel intressant :)
pc2-5300 staat gelijk aan 667Mhz, 800Mhz had beter geweest maar het gaat nog wel.
en ben je nog niet tevreden kun je nog een paar delen bijkopen en de vervangde delen weer verkopen
als ik een gelijkaardig systeem bereken op een site kom al snel iets uit van rond de 750 euro..
nog iets.. hoe zit het dan het OS? zit dat er niet in? best niet, want de meeste hebben maar één mogelijke taal en als dat turks is.. ;)