Volledige versie bekijken : Infrarood poort laptop gaat niet



belvedere86
10 January 2007, 20:43
Ik heb nu een gsm met infrarood maar als ik iets naar laptop wil sturen detecteert die niets. terwijl het op onze andere laptop wel lukt.

als ik naar configuratie ga en dan op draadloze verbinding klik, gebeurt er niets. er komt geen scherm tevoorschijn. op andere laptop krijg ik wel een scherm. en er zit zeker infrarood op mijn laptop.

iemand een oplossing?

merci

Shadowracer
10 January 2007, 21:35
Misschien is er een schakelaar om infrarood aan te zetten op je laptop. Bij kenissen is dit ook zo. Ze vonden het ook niet. Kijk desnoods eens in je handleiding.
Greetz,

Shadow

PeterN
10 January 2007, 21:47
Btw kijk eens als bij uw configuratiescherm/systeem/hardware/apparatenbeheer er een infrarood apparaat aanwezig is en de drivers io zijn voor dit device

belvedere86
10 January 2007, 22:05
ja, er is een infraroodapparaat aanwezig. Nu denk ik er plots aan dat ik eens mijn laptop naast die van maat had gezet en toen vonden de 2 laptops elkaar wel via infrarood. dus infrarood op laptop heeft al gewerkt.

of kan het zijn dat ik iets via msconfig of tweakit?? heb uitgeschakeld dat nodig is voor infrarood?

ajaxloverr
11 January 2007, 17:08
welke laptop heb je?

belvedere86
11 January 2007, 20:46
Ik heb een toshiba tecra 9100

pitbull.spikey
12 January 2007, 03:32
Meestal moeten de com poorten of infraredpoorten bij laptop's in of uitgeschakeld worden via de bios.Dus even chekken of de infr wel op enabled staat en niet op disabled
Ook de infr. van je gsm op aktief zetten anders kan je lang wachten op verbinding lol