Volledige versie bekijken : volledig check van pc



rap
10 January 2007, 22:42
hey moderators,

kan iemand van jullie mij helpen om een volledig check te doen van mijn pc?

Om te zien dat alles ok, ben leek en heb weinig kaas ervan gegeten.

Weliswaar stap voor stap daar in zeker geen expert ben in al die uitdrukkingen enz.

Dank bij voorbaat,

Grtz

rap

Milo
10 January 2007, 22:57
Nj, khoop da van u gewone leden ook mogen meezoeken :D

Euhm we willen helpen ja , maar je bent nogal vaag ... Ervaar je een probleem ?

rap
10 January 2007, 23:03
Hey Milo:bow: , good evening man,:)

Uiteraard ben jij en overigens allen van jullie meer dan welkom om me te helpen! Zeker weten.

Ik ervaar toch niets ongewoon maar ja, zoveel ervaring heb ik ook niet om te weten of alles goed staat.
Kwestie van zeker te zijn dat wat erop staat, goed staat en 100pct werkt zoals het hoort.

Grtz

rap;)

compuchrisje
11 January 2007, 01:25
Om te starten kan je zelf al wat doen, de bruikbare scans op spyware, adware en virussen natuurlijk. En met het progje Advanced Windows Care (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=341&act=down) kan je eventuele fouten opsporen binnen je windows.
Wat je hardware betreft, ben je aangewezen op Everest (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=409&act=down), waar je meteen ook kan zien of je systeem ergens haperingen heeft of upgrade nodig heeft.

rap
11 January 2007, 13:03
Hey Supermom :bow: ,

Vroeg mij al af wanneer JIJ een zou reageren. Bij deze ben ik zeer verheugd je te mogen beantwoorden. Ik heb reeds met G-data antiviruskit en volledig check gedaan. Geen viriussen gevonden:D . Gisterenavond check gedaan met AVG antispan, resultaat positief niets gevonden:D . Ook al updates gedaan van windows tot zover ik weet alles ok maar ik wilde gewoon een volledige checkup. Zal je aangeboden software binnenhalen en checken.
Misschien nog een ietsiepietsie vraagje misschien?
Ik probeer al verschillende malen een printscreen te doen om bij foutmeldingen bv in een vraag aan Minatica door te sturen. Zonder resultaat.
Zelfs in word of maildocument lukt het niet. Hier op werk zonder problemen, thuis langs geen kant mogelijk. Is de printscreenknop niet aktief? Verkeerde instelling ergens? Klavier misschien niet optimaal geactiveerd?
Ik breek mijn brains hierover. Is toch wreed handig indien het zou werken nietwaar? Weet jij soms (of iemand) anders waar het probleem ligt?

Dank bij voorbaat.

Grtz,

rap:D

Milo
11 January 2007, 13:06
Probeer eens de toetsencombinatie CTRL + Prt Sc en daarna Plakken in een Wordbestand

Suc7

rap
11 January 2007, 13:20
Hey Milo,

Not working my dear. Zelf combinatie ctrl+pr, alt+pr, altgr+pr, pr alleen.
Geen van deze combo's werkt.

Grtz

rap

rap
11 January 2007, 13:24
Hey Milo,

Heb het opgemerkt dat ik wanneer ik één van deze functie's uitvoer en daarna in ongeacht welk document of mail of iets anders, zelf niet de mogelijkheid via mijn rechter en/of linkermuisknop kan plakken. Zelfs in mijn toolbaar staat plakken of kopiëren niet aan.

Vind het echt niet.

Grtz

rap

g_man
11 January 2007, 13:44
Gaat de windowstoer op..dus verplaatst naar windows. :)

Milo
11 January 2007, 14:30
Thx G , Euhm ..... rap ... geef me hier ff voor ;)

Milo
11 January 2007, 14:56
Er bestaan ook nog programma's die dit ook doen en iets meer. Je kan zelf dmv de muis het gebied selecteren dat je wilt 'capturen' (dus een afbeelding maken).
Flash32 is bijv. zo'n programma. Of nog simpeler: Gadwin printscreen software (http://www.gadwin.com/printscreen/)
deze is zelfs gratis (freeware)

gadwin printscreen en shift f5

rap
11 January 2007, 16:04
Hey Milo,

kwist da kik op U kon rekene. Schitterend man. ktest et vanavound is eut.

Mersiekes

Grtz

rap

rap
11 January 2007, 21:38
Hey Milo,:bow:

Gadwin printscreen werkt perfect:good: . Je mag weeral een bankje vooruit.:good:

Wel vind ik het strange als ik printscreen doe, ik het enkel in een mail kan zetten, niet een worksdocument kan steken of zelf hier een printscreen inzetten. Waarschijnlijk ergens instelling zeker?

Nog eventjes je hulp nog gevraagd ivm dit onderwerp.

Thanks.

Grtz

rap:D

Milo
11 January 2007, 21:56
shift + F5 ?

rap
11 January 2007, 22:15
Hey Milo,

Nee man, werkt niet. Als ik printscreen doe, hij neemt die aan heb de mogelijkheid om wijziging bestemming of goedkeuren of afkeuren of hulp.

Neem ik de optie goedkeuren krijg ik een andere scherm:mededeling vastleggen als , opslaan in printscreen fliles met als foldertje screenshot01:

bestandsnaam screenshot01
opslaan als type: veatgelegde (ipv vastgelegde, waarschijnlijk typfout) afbeeldingen (*.jpg)

Doe ik vervolgens opslaan, dat opend hij onmiddellijk een mail.

WAAROM?

Grtz

rap

Milo
12 January 2007, 00:05
Als je nu een op Wijziging bestemming klikt dan zie je onderaan waar je Printscreen , in dit formaat een .jpg , zal worden gestockeerd.

Staat waarschijnlijk in je map Mijn documenten onder de map PrintScreen Files.

Om op je laatste vraag te antwoorden , op dat tabblad dat opent als je op wijzig bestemming hebt geklikt daar zal een optie staan aangevinkt dat Verzend per email ofzo zal heten , vink dat af en je problemo is opgelost

Suc7 ;)

rap
12 January 2007, 12:36
Hey Milo,

thanks voor de info. Ik check het deze avond.

Ciao

Grtz

rap

rap
17 January 2007, 12:14
Dear all,

Werkt perfect. Thanks to you all. Hier mag slotje op.

Grtz

rap