Volledige versie bekijken : probleem met internet verbinding



nielske69
12 January 2007, 00:42
Onlangs is onze router kapot gegaan, we hebben een andere router ingestoken en alles werkte op de 3 pc's tot het op één van de 3 niet meer ging. het gaat over een redelijk oude P4.

Aan de netwerkkaart denk ik niet dat het zal liggen want die ging voordien goed en ik heb een andere werkende ingestoken en daar gaat het dus ook niet op.

Ook aan windows gaat het niet liggen want die is pas geformateerd geweest nadat het internet niet meer ging, en het internet heeft altijd plug and play gegaan voordien na een formatatie.

Ik heb ook al rechtstreeks via de modem verbinding gemaakt naar de netwerkkaart en verschillende netwerkkabels geprobeerd.

volgens de netwerkverbindingsgegevens heeft hij een Fysiek adres; een IP adres en een subnetmasker.

Weet iemand wat nog een mogelijk probleem en oplossing kan zijn?
Hangt het aan de provider (Telenet) of aan de computer?

PeterN
12 January 2007, 09:03
Om direct een beter zicht te krijgen waar ergens uw problem ligt kan je best volgende doen:
Sluit de pc die het niet wil doen, rechtstreeks aan de modem van telenet. Trek uw modem van telenet een paar minuutjes uit en steek deze terug in. Kijk als je nu de pc opstart , als je internet hebt. Als dat alles werkt situeerd het probleem zich rond uw router, anders rond die pc.
Zie hier onder punt 1 hoe je meer gegevens kan opvragen om te zien als de settings juist zijn : http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094

Als je dit gedaan hebt kan je wat meer info geven en kunnen we u proberen wat gerichter te helpen ;)

Succes.

Kokki
12 January 2007, 18:13
Als je lang genoeg wacht krijg je altijd een ip-adres. Dit is dan niet noodzakelijk een geldig adres. Daarom vertelt het ons wat meer als je zegt welk ip-adres je net krijgt.
Als ie aan de router hangt en het is iets in de aard van 192.168.x.x. of 10.0.0.x dan zit dat goed. Is het iets van 169.254.x.x. dan heb je daar al een probleem.
Wat is het merk en het type van de router?

nielske69
13 January 2007, 23:24
Ik heb het opgelost gekregen door gewoon de computers uit te schakelen en dan ook router+modem uit te schakelen voor een aantal minuten zodat alles fatsoenlijk gereset was. Waarschijnlijk zal die oude PC niet zo snel gereageerd hebben op veranderingen aan het netwerk. Bedankt voor de hulp!