Volledige versie bekijken : dvd schrijver wilt niet



greg
12 January 2007, 13:37
Heb problemen met mijn dvd schrijver
als ik een muziek op cd wil plaatsen,en ik wil het branden starten blijft hij vragen om een lege cd in te stoppen,terwijl deze er wel degelijk inzit.
ook bij het insteken van gewone media of audio cd's blijft het lampje branden en gebeurt er niets

de schrijver word wel herkend in deze computer maar er gebeurt niets

Fakke_Berto
12 January 2007, 18:53
Misschien is de laser vuil. Blaas er eens in of als je een cd hebt met een borsteltje, leg hem er eens in.
Gr.

greg
15 January 2007, 19:14
aan dat ligt het niet,ben daar zeker van.

Jule
15 January 2007, 20:03
Hij heeft vroeger wel goed gewerkt? Er is geen firmware update beschikbaar? U heeft niks verandert aan master/slave? Heeft u nog een oude cd-writer ter beschikking die u in desbetreffende pc kan uittesten? Deze wil wel werken zoals het hoort? Dan is uw dvd-writer naar de knoppen. Na er 4 versleten te hebben in garantieperiode en meerdere malen naar een helpdesk te bellen, is mijn ervaring dat dit de dingen zijn die je standaard moet testen bij zo'n gevallen. Als uw dvd-writer nog geen 2 jaar oud is, kan u normaal ook nog garantie genieten. Jammer is het gelijk hoe ...

cruwero
15 January 2007, 20:19
CDRW/DVD op 1 kanaal
Er zijn gevallen bekend dat een DVD lezer en een CD brander op eenzelfde IDE kanaal niet altijd lekker wil werken. Probeer ze eens op een aparte kanaal aan te sluiten, bijvoorbeeld de DVD lezer op primary slave en de CD brander op de secondary master. Hiervoor is nog geen echte verklaring bekend

Het kan ook voorkomen dat een CD/DVD brander gewoonweg dienst weigert of veel misbaksels oplevert wanneer een voeding op haar grenzen zit.
Henk