Volledige versie bekijken : netwerk windows 98 met xp



cawa
12 January 2007, 14:02
Een kennis van van mij zou graag een netwerk leggen tussen zijn windows 98 en xp (bedoeling is om bestanden over te zetten en datje vanop beide pc's te printen). Hoe kun je dit oplossen.

cawa
12 January 2007, 17:54
iemand die me hier kan helpen aub?

cruwero
12 January 2007, 18:22
Volg de netwerk wizard in xp
Henk

cawa
12 January 2007, 19:02
Heb ik nu gedaan en zie inderdaad ms home staan bij netwerklocaties. Ik probeerde nu te printen via de xp maar hij printen alles af in rare tekens. Hoe komt dit?

g_man
12 January 2007, 19:11
Denk dat het niet zo eenvoudig is om een netwerk aan te leggen tss 98 en XP...alleen al, omdat XP normaal NTFS gebruikt, en win98 Fat32...

admsnake
12 January 2007, 23:15
Maakt weinig uit ntfs/fat32 gewoon zorgen dat je printer gedeeld is. Je tcp-ip settings moeten in orde zijn, mss best in zelfde werkgroep steken en share benaderen \\192.168.0.1\ dan zie je je share's als hij geen wachtwoord wil vragen win98 zorgen dat er op beide pc's een zelfde account bestaat (met wachtwoord)

compuchrisje
12 January 2007, 23:24
In XP (waarschijnlijk de computer waarmee je online komt) krijg je de mogelijkheid om een netdiskette aan te maken (denk dat usb of een ander mobiel medium ook OK is hoor). Zorg dat de computers ook effectief met elkaar verbonden zijn.
Ga via Deze computer - Configuratiescherm naar Netwerkverbindingen en kies links in het venster voor Thuisnetwerk instellen, volg de stappen voor installatie en maak tegelijk die netwerkinstallatie disk aan.
Zorg ook in de eerste computer dat mappen en bestanden, printer gedeeld worden. Stop de diskette in de computer met win 98 en normaal gezien zou daarna het delen moeten lukken. Ook in deze computer moet je bestanden delen!