Volledige versie bekijken : ontkoppelen router



sambuca
12 January 2007, 21:39
hallo,

ik heb een Dlink router waar ik tot nu toe geen problemen mee had. hij verbindt de 2 PC's (die beiden internet hebben) maar nu willen we de router ontkoppelen en internet rechtstreeks terug aansluiten op hoofdPC. maar... internet werkt nu niet meer zonder router! foutmelding: beperkte of geen internetmogelijkheden. wat moeten we hieraan doen??

greetz

Kokki
12 January 2007, 21:45
Welke modem heb je? Die foutmelding wijst er meestal op dat je geen geldig ip-adres gekregen hebt.
Heeft die modem een webinterface waar je je internetinstellingen hebt staan, of moet je misschien zelf een verbinding instellen?

sambuca
12 January 2007, 21:49
het is inderdaad een probleem met het IPadres te verkrijgen en ja, de modem heeft een webinterface waar de netwerkinstellingen in staan. router is Dlink di-604

admsnake
12 January 2007, 23:05
Heb je telenet of adsl? Ik vermoed dat je 2ip-adressen opgebruikt zijn. 1 naar je router & andere pc, dus 2de pc krijgt geen ip niet meer... Of wil je router als switch gebruiken zonder dhcp?

Yelleken
13 January 2007, 15:54
al eens een iprenew gedaan?

Kokki
13 January 2007, 16:41
Aangezien je zonder router wil werken ben ik meer geinteresseerd in het type modem dat je hebt :)
En idd ook of je Telenet of ADSL hebt.

Peter.B
13 January 2007, 17:01
ik heb telenet.ik zou de modem eens resetten of het stopcontact enkele seconden (10 sec) uittrekken en dan de pc opstarten.

sambuca
14 January 2007, 13:51
Heb je telenet of adsl? Ik vermoed dat je 2ip-adressen opgebruikt zijn. 1 naar je router & andere pc, dus 2de pc krijgt geen ip niet meer... Of wil je router als switch gebruiken zonder dhcp?


Ik denk dat je de nagel op de kop slaat, 2 ip adressen opgebruikt,
de vraag is , wat kan ik daar aan doen ... Er is geen probleem wanneer de 2 pc's verbonden zijn, wél wanneer ik de router ontkoppel. Dan krijgt de hoofdpc geen internetverbinding

@ Kokki, ik heb telenet

IPrenew heb ik al geprobeerd

Luc@s
14 January 2007, 14:25
Sambuca,

het antwoord is hier reeds gepost hoor ;-)

Wanneer je router aan de modem hing, zag telenet het mac address van de router (beginnend met 00:30:64, of 00:90:0E voor een dlink)

Telenet kent hier een ip address aan toe met een lange lease time. Wanneer je de router ontkoppeld & een andere router of pc inplugt, komt dit mac address niet meer overeen, en zal je dus geen nieuw "publiek" ip address krijgen van Telenet, tot de lease-time is verlopen of tot de arp-cache van de telenet-modem wordt leeg gemaakt. (maw, modem herstarten of telenet vragen om je arp cashe te clearen :wall: --> bij dit laatste ga je nogal wat vragen krijgen) dus best gewoon resetten is de boodschap.

groeten
L.

sambuca
14 January 2007, 17:10
Bedankt iedereen, ik heb terug internet

hebben alles geprobeerd maar niets werkte, en ineens lukte het terug. het zal dan idd aan de lease-time gelegen hebben. modem resetten haalde niets uit.

greetz

Luc@s
14 January 2007, 17:13
normaal als je een reset doet gaat het wel hoor, de voorwaarde is dat je lang genoeg wacht (+/- 5 a 10min) alvorens hem terug op te poweren.

groeten
L.