Volledige versie bekijken : Geluidskaart-probleem.



DKF
13 January 2007, 21:13
Beste mensen,

Ik heb alweer een probleem. En dit keer is het mijn geluidskaart, nadat ik constateerde dat mijn Inspire 5.1 van Creative naar de maan was, heb ik de bijbehorende software verwijderd. Toen ik de PC herstartte, kreeg ik de melding dat er nieuwe hardware is gevonden. Een multimedia-controller of iets in die richting. Toen ik muziek af wilde spelen met mijn reeds aangeschafte boxen, kreeg ik de melding dat er geen geluidskaart gedetecteerd is.

Toen ben ik op zoek gegaan naar de CD, maar die kan ik niet meer vinden. Dus, mijn vraag is hoe kan ik mijn geluidskaart weer op de PC installeren, zodat ik 'm kan gebruiken. Het gaat om een: Creative SB live! 5.1 digital (SB0220) soundcard.

Ik heb een aantal drivers al geprobeerd via Driverguide, maar die werkten niet en via Creative's website zelf heb ik ook een aantal drivers gedownload, maar hij detecteert OOK geen geluidskaart.

g_man
13 January 2007, 21:37
Op die geluidskaart zit ook een gamepoort...'t is mss die die 'm detecteert...en de sooundcard is mss naar de hemel ? Als je op de site van creative gaat en je laat een autodetect doen...moet die 'm vinden.
Kijk best eens via configuratiescherm > systeem >hardware > apparaatbeheer > en kijk of je daar fouten (gele uitroeptekens of rode kruisjes) hebt. Kijk tevens of je bij besturing voor geluid...je creative terug vindt.

DKF
13 January 2007, 21:39
Ja, de game-port detecteert ie wel. En de geluidskaart ook, maar niet die van mij op toepassing is. Ja, er zitten 2 gele uitroeptekens: Multimedia-controller en USB-controller, bevatten een uitroepteken.

Ik ga nu even een auto-detect doen.
*Ik kan op de site zelf geen auto-detect vinden.

g_man
13 January 2007, 21:44
via creative.com > naar belgie gaan (via europa) > ondersteuning > software autoupdate...daar is het ...

DKF
16 January 2007, 17:50
Maar wat schiet ik daarmee op. Hij detecteert helemaal niets, ik moet zelf aankruisen om welk product het gaat. Kortom, daar schiet ik ook niets mee op.