Volledige versie bekijken : draadloos...



Clioke16V
14 January 2007, 22:45
Ja ik hoor net van men ouders dat men pc naar boven vliegt, ze hebben nieuwe eetkamer gekocht en geen plaats meer voor pc, dus pc op men kamer.

Opzich niet erg, maar ik zou niet weten welke draadloze router ik moet kopen ?

Ik kan mss ook een kabel bijtrekken > afstand +- 25 meter ( moet door kelder, dan helemaal naar boven ).

Of draadloze internet > maar welke router moet ik dan kopen, hoeveel kost dat ongeveer en naar wat kijken, hoe beveiligen ...

Ik heb nog wel ff tijd om op mijn gemak te denken wat beste, dus kom ik hier vragen naar jullie ervaringen en opmerkingen en suggesties

eventure
14 January 2007, 23:06
Als je de mogelijkheid om een kabel te trekken, zeker doen!
Anders is ook powerline een echte aanrader ;)
ik heb een draadloze router van Netgear en die heeft heel goede ontvangst :p

Clioke16V
14 January 2007, 23:32
De mogelijkheid is er, maar veel werk ( pfffffff ). Gaten boren door de welfsels, door die kleine kelder kruipen. Mja ik ga nog wachten tot ik echt zeker ben van men stuk.

alle hints zijn welkom.

PeterN
14 January 2007, 23:58
Eventure zijn raad volgen: heb je kans voor kabel te trekken, zeker doen. Draadloos is goed daar waar je mobiliteit wil hebben, denk aan laptops. Plaatsen waar geen kabel mogelijk zijn kan draadloos een oplossing zijn.
Maar je boet in aan snelheid. Ben je iemand die veel download ga je u rap ergeren. Voor gewoon internet verkeer is het geen probleem, ook niet voor downloaden maar bij het laatste merk je wel snelheidsverlies als de server het aankan.
Ik heb ooit eens de test gedaan. Je kan goed het verschil van draadloos hier zien : http://www.minatica.be/showpost.php?p=201632&postcount=20

Clioke16V
15 January 2007, 01:40
Amai mijne frak, ja inleveren aan snelheid wil ik niet doen, want dan kan ik beter naar ADSL gaan, goedkoper...

Dit zijn harde bewijzen se :D

bedankt alvast, aan al de andere post jullie ervaringen maar eens nekeer.

( zelf denk ik dat kabel zowieso sneller blijft, maar heeft de lengte van de kabel ook iets/niets te maken met vermindering snelheid )

Enja, dan is er nog een alternatief > internetten via stopcontacten, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee.

PeterN
15 January 2007, 14:21
De lengte van de kabel maakt niets uit aan de snelheid als je goede kabel gebruikt en we hier spreken over lengtes kleiner dan een 100 a 200 meter.
Ervaring met netwerk via stopcontact heb ik niet. Ik hoor hierover enkel uiteenlopende reactie. De ene is er content van, de andere zegt dat het niet altijd evengoed werkt (hangt van de staat van de elektrische bedrading af). Waar je wel moet opletten bij dit soort van connectie is wederom de snelheid en prijs van zo'n installatie. De kostprijs van deze modules is toch aanzienlijk hoger dan een standaard verbinding. Kwa snelheid zijn er tegenwoordig al snellere modules verkrijgbaar dan 85Mbit. Maar de 85Mbit/sec is in ideale omstandigheden de standaard dacht ik. Maar hou ook rekening dat niet altijd alles ideaal is en dat je bij gegevens overdracht in een thuisnetwerk tss 2 pc hoge snelheden aankan. Is het enkel internet of ook gegevens overdracht in een thuisnetwerk moet je dus ook in het oog houden.;)

GuntherS
15 January 2007, 15:28
Ik maak hier thuis bij sommige PC's gebruik van die Powerline via het stopcontact. Ik heb ongeveer 50€ per adapter betaald en heb hier 3 stuks (150€ dus). Eén die met de modem in verbinding staat, en de andere 2 om eender waar in het huis in te pluggen. De modules die ik gebruik kunnen 10Mbps terwijl ik Telenet Expressnet Plus heb die 15Mbps aankan. Het zijn al oudere modules dus de snelheid zal nu wel hoger liggen denk ik.. Echt veel verlies zal het niet maken denk ik.

Het is een goed alternatief voor draadloos in mijn ogen en je hebt toch een beetje een stabielere en snellere verbinding dan draadloos denk ik. Het beste blijft natuurlijk altijd de kabel zelf maar dat is ook niet altijd mogelijk als er nogal veel drastisch werk moet gebeuren. Bij mij hadden ze draadloos internet afgeraden omdat ik 2 verdiepingen hoger zit dan waar de router zou komen te staan. Resultaat: Waarschijnlijk weinig ontvangst over. Als je gyproc hebt in je huis, is draadloos ook af te raden. Daar geraakt het signaal zeer moeilijk tot niet door!

Wat ik wel soms al heb meegemaakt dat ik de melding krijg van beperkte of geen verbinding als ik de computer opstart wanneer de module al enkele dagen in het stopcontact steekt. Dan moet ik hem even uittrekken en dan werkt hij weer normaal.

Hoop dat je hier iets mee bent :)

Clioke16V
15 January 2007, 23:58
Ik ga me wss dan een kabel kopen.

De lengte is ongeveer 30 meter. Dus gewoon naar pc winkel gaan en vragen achter netwerk kabel ?

PeterN
16 January 2007, 10:11
Ik ga me wss dan een kabel kopen.

De lengte is ongeveer 30 meter. Dus gewoon naar pc winkel gaan en vragen achter netwerk kabel ?
Ja, pak ftp kabel, die is afgeschermd met een screening. Denk ook dat je RJ45 connectortjes zal nodig hebben en een speciale tang om deze op de uiteinde te knijpen.

boneless
16 January 2007, 11:37
En niet alvast de stekkertjes eraan laten knijpen ;). Krijg je zo moeilijk door de gaatjes heen :p

Clioke16V
16 January 2007, 12:45
Ja, men vader ziet het nie zitte om ne kabel te trekken, dus weet iemand een site waar ik reviews kan lezen van verschillende merken routers/stopcontact internet...

( kabel is nog mogelijkhid, maar eerst ff kijken voor routers zodat ik daar ook de kennis van heb )

Clioke16V
23 February 2007, 22:24
Bij deze > vandaag toch draadloze router gekocht.

merk is Belkin Wireless G+ Router en Wireless G+ USb adapter.

Na heel lang sukkelen is het me dan toch gelukt.

Nu wil ik wel zeker zijn of mijn netwerk goed beveiligd is, zijn er hiervoor dingen die ik kan doen om te testen ?

Ik ben nu beveiligd doormiddel van WPA/WPA2 en TKIP encryptie met een inlogpaswoord. Ik zou nie weten wat het betekend, maar ze raden me dit aan.

Beveiligen door middel van mac adressen zal iets voor later zijn, als ik met dit 100% vertrokken ben.

eventure
23 February 2007, 22:48
Meer kan je bijna niet doen Clio,
je mag er zeker van zijn dat je internet veilig afgesloten is ;)

Veel plezier ermee!

Robbe

Clioke16V
24 February 2007, 18:50
Kheb wel soms dat mijn verbinding ineens wegvalt, en toch heb ik 75 % signaalsterkte ?

weet iemand hier een verklaring voor.

PeterN
25 February 2007, 03:39
Wat bedoel je met 'verbinding'? Verbinding met internet, met router, met... en hoe zie je dat, test je dat?

Clioke16V
1 March 2007, 13:10
Wat bedoel je met 'verbinding'? Verbinding met internet, met router, met... en hoe zie je dat, test je dat?

euh :s ja ineens komt er in mirc > disconnect en al mijn website's enzo gaan dan kan geen verbinding maken ofzo, msn slaagt uit ...

vandaag al 5 keer achter elkaar, ik wordt er STIEPEL van.

Heb ak 4 verschillende channels geprobeerd ma helpt niks.

edit: heb net firmware update gedaan, dus afwachten weer

Clioke16V
2 March 2007, 00:27
Die firmware update heeft dus ook niks uitgehaald, blijkt iets aan de usb-connectie te liggen.

Heb altijd al wat problemen gehad met usb, en minste dat die wifi stick even geen stroom krijgt valt da ding uit natuurlijk. Nu heb ik in apparaatbeheer alle usb ingesteld op apparaat nooit uitschakelen om energie te besparen ( wat standaard wel aangevinkt staat )

nu weer hopen he, en anders hopen dat die nieuwe pc het niet heeft.

Clioke16V
2 March 2007, 03:07
ff een test. dit bericht is via mijn psp en draadloos netwerk.

Nostradamus
2 March 2007, 03:22
Test gelukt Clioke16V ;)

Clioke16V
2 March 2007, 11:19
ja lol, het duurde alleen ff, typen met psp is nie zo snel :D

Clioke16V
2 March 2007, 19:29
En weeral zonder internet ( mijn zus belde me om te zeggen dat pc wel verbinding had, maar internet werkte niet )

Dus heb het niet zelf ervaren, dus weet ik niet wat of hoe en wanneer het gebeurd is.

( welk is een goed programma dat men draadloos netwerk monitort ? )

edit : pffffff

Ik ben in apparaatbeheer aant zoeken achter mogelijke problemen.
µ
ik scan eens op nieuwe hardware zegt die dit.

http://img79.imageshack.us/img79/609/naamloosyk2.jpg


Ben zelf aan het zoeken geweest, en ik vindt iets van de juiste USB 2.0 drivers enzo > deze staan er al dik 2 jaar op, maar om toch alle twijfel uit te sluiten terug deze drivers gedownload, maar hij installeerd ze niet omdat ze er al opstaan.

PeterN
2 March 2007, 22:50
USB heeft geen drivers nodig. Vanaf dat je winXP service pack 2 op je pc zet, kan je best de eerder gevonden usb poorten in apparatenbeheer selecteren en verwijderen. Daarna laten scannen op nieuwe hardware en ze worden automatisch met de juiste drivers terug geïnstalleerd.
BTW, waarom dat geel vraagteken daar nog ;)
Beste wat je kan doen om te weten waar het fout loopt, is, als verbinding met internet weg is, eens surfen naar de settings van uw draadloze router. Lukt dit, wil dit zeggen dat usw draadloze verbinding nog io is en zal je op de status pagina in uw router zien dat het de router is die verbinding met internet is verloren. Lukt het niet de settings van de router te bereiken, weet je zeker dat het probleem in de draadloze verbinding gezocht moet worden.

Clioke16V
2 March 2007, 23:33
Beste wat je kan doen om te weten waar het fout loopt, is, als verbinding met internet weg is, eens surfen naar de settings van uw draadloze router. Lukt dit, wil dit zeggen dat usw draadloze verbinding nog io is en zal je op de status pagina in uw router zien dat het de router is die verbinding met internet is verloren. Lukt het niet de settings van de router te bereiken, weet je zeker dat het probleem in de draadloze verbinding gezocht moet worden.

da ik hier nie aan gedacht heb, ga ik zeker eens proberen se volgende keer ( hoop nooit dus )

dat van die USB 2.0 wist ik mja ik probeer alles maar uit he :D

Clioke16V
3 March 2007, 21:32
pf da systeem werk hier op MIJN systeem he.

net valt het weer uit, ik als een gek het adre ingetypt zodat ik in router kom > dit gaat dus probleemloos.

dus het is de verbinding van router > modem die stom doet volgens mij.

wat kan ik hieraan doen ? ( buiten er met ne zware hamer op te timmeren )

PeterN
3 March 2007, 22:33
Ok, nu weet je tenminste waar naar zoeken. Zolang je draadloos in uw router geraakt, is er niks mis met het draadloos systeem van uw pc naar uw router, niks mis met uw usb, of instellingen pc.
Daar je vroeger geen probleem had met de modem zonder de router is het de verbinding die de router verliest. Ik heb dat ook zo eens één keer op een avond. Ik surf dan naar de router en doe een renew in de settings en alles werkt weer (ik heb telenet). Waarom dit af en toe gebeurd weet ik ook nog niet :( Maar daar het sporadisch is, is er mee te leven.
Het is dus echt de router die geen internet connectie meer heeft en door de renew terug een ip krijgt.

Clioke16V
4 March 2007, 01:55
Zolang het hier ook bij 1 keer blijft ( wat eigenlijk ook al teveel is, want die dingen worden toch niet gemaakt om verbinding te verliezen :s ), gaat het nog wel.

Maar niet zoals sommige dagen dat de verbinding 5 maal wegvalt op 30-40 minuten.

Toch alvast bedankt om me de nodige kennis bij te brengen...

Clioke16V
4 March 2007, 13:09
ja lol nu weet ik het dus echt niet meer.

Mijn vriendin gaat op internet, kan even internetten en dan valt internet uit. Ik wil in router geraken en lukt niet, toch zegt het programma dat de verbinding uitstekend is.

Ik haal de usb wifi er even uit en steek hem dan op dezelfde plaats terug in, en alles werkt weer.

Nog heel even en ik breng da heel setje terug.

PeterN
4 March 2007, 15:14
Gecombineerde fout? Die wifi stick, is dat op een laptop? Kijk bij power saving dat hij zeker na een tijd de usb niet uitschakeld ivm besparing batterijen.

Clioke16V
4 March 2007, 15:40
Nee is geen laptop, en ik heb in appatraatbeheer de usb ingesteld dat hij al mijn usb apparaten niet mag uitschakelen om energie te besparen.

Heb nu de usb-wifi stick in een andere poort gestoken en we zullen nog maar eens zien zekers...

PeterN
4 March 2007, 15:49
Wordt tijd voor die nieuwe pc :)

Clioke16V
4 March 2007, 16:48
Wordt tijd voor die nieuwe pc :)

ik hoop echt dat het opgelost is voor ik nieuwe pc heb, want ik begin hier serieus veel goesting te krijgen om alles buiten te smijten ( oud of nieuw maakt me dan niet uit )

kunt er maar aan uit

http://img404.imageshack.us/img404/2289/naamlooszx6.jpg

welke signaalsterkte moet ik nu geloven. :s

PeterN
4 March 2007, 16:51
Ik zou het programma enkel gebruiken dat bij de stick is geleverd. Het andere niet opstarten, anders geeft dat mss conflicten???

Clioke16V
4 March 2007, 17:13
ja maar ik wou een programma dat mijn signaal is opnam ( recorden ) zodat ik kan zien waar het fout loopt > alleen kan niet aan logs aanuit
.

Ben nu op site van Belkin aant surfen en daar zeggen ze ( ander type router ) dat je channel van standaard 11 naar 5 of 6 moet zetten.

Dus staat dit nu op 6.

PeterN
4 March 2007, 17:26
Het kanaal nummer veranderen helpt soms idd wanneer je verbinding verliest. Maar dan gaat het wel degelijk over de draadloze verbinding naar uw router toe.

Clioke16V
4 March 2007, 17:44
ja ik weet het feitelijk allemaal niet meer, ben nu geen NOOB meer op vlak van pc, maar dit gaat men hoedje te boven.

Wat heb ik nu nog niet geprobeerd ( buiten die bulle terug binnen te brengen )

Nu heb ik router op andere plaats gezet, wifi usb van pc in ander usb slot gestoken, kanaal verandert en veel hopen :D

PeterN
4 March 2007, 21:15
Het kan altijd aan de router ook liggen hé. Mijn eerste router viel ook om de vijf minuten uit. Daar hij in garantie was, terug gebracht en een andere gekregen (net hetzelfde type) Die had er geen last van. Je ziet kan altijd.
Btw, het blijven pc's en aan zulke dingen kan je idd u aan ergeren ;)

Clioke16V
14 March 2007, 14:14
Ben net verhuist naar men kamer se met draadloos. Probleem van uitvallen is ook al ff geleden dat IK het nog heb voorgehad. 1malig hebben ze gebeld dat het weer niet ging op 1 week tijd.

Nu hopen dat het op men kamer blijft macheren. Signaalstertke is 75 % en downloadsnelheid is gemiddeld 822. ( 3 maal test gedaan op speedtest.nl )

dus(y)

Clioke16V
17 March 2007, 02:25
Alle, kzit nu op de nieuwe pc en hopelijk blijft alles werken zoals het nuw erkt. ik hou jullie op de hoogte ....

Clioke16V
20 March 2007, 16:21
kga dit nog even openlaten, momenteel werkt alles goed.

Dit weekend kan ik is doortesten. ben nu niet veel thuis...

wss is het wel opgelost mja weet nooit

Clioke16V
27 March 2007, 11:20
Mag slotje op op, nieuwe pc heeft geen last van wegvallen.

thx all