Volledige versie bekijken : JPEG image veranderen van naam



desje
18 January 2007, 13:50
Ik heb een aantal foto's getrokken uit oude kranten met een digitale camera en op de computer geplaatst nu bekijk ik deze,maar sedert vandaag als ik deze wil veranderen van naam(vb IMG_5370.jpg in KSVD 1ste ploeg) toont hij een tabblad waar er op staat"door het wijzgen van de extensie word het bestand mogelijk onbruikbaar wilt u de extensie toch wijzigen" en dan moet ik op ja of neen drukken),wanneer ik op ja druk veranderd dit van JPEG image in een bestand en kan het zo niet meer gemakkelijk doorgezonden worden via kopieren naar emailontvanger(door er rechts op te klikken) en kan het bij de ontvanger niet geopend worden
Hoe komt dit vroeger had ik daar nooit geen problemen mee ik heb er al 5669 doorgestuurd en veranderd van naam en nu plots vandaag is dit veranderd,is er soms iets of wat aangevinkt of veranderd waar ik geen weet van heb??

Simply
18 January 2007, 14:02
Klik 2x na elkaar (geen dubbelklik) op de bestandsnaam, geef het bestand de naam die je wil maar zorg ervoor dat er steeds .jpg achter blijft staan.

boneless
18 January 2007, 14:19
Ga als je in een map bent naar Extra -> Mapopties. Op het tweede tabblad staat Weergave staat bij Geavanceerde instellingen ergens: "Extenties van bekende bestandstypen verbergen". Als die staat aangevinkt zou het probleem over moeten zijn.

desje
18 January 2007, 14:49
voor het eerste antwoord van SIMPLY wist ik dit al maar dit is nogal gecompliceerd en nogal veel werk maar alvast bedankt
Wat het antwoord van BONELESS betreft dit is uitstekend gelukt en geslaagd en moet hem daarom hartelijk bedanken(misschien dat SIMPLY er ook iets van geleerd heeft en in de toekomst kan gebruiken)
Dit mag afgesloten worden en tot de volgende maal
gtz DESJE