Volledige versie bekijken : Registry Mechanics



Clioke16V
18 January 2007, 14:19
Heeft iemand ervaring met dit programma.

Ik gebruik normaal altijd regcleaner, maar nu wou ik eens iets anders proberen en kwam op registry mechanics uit.

Deze vindt hier zomaar even ongeveer 700 niet gebruikte registervermeldingen.

Voor ik deze verwijderen heb ik een volledige backup gemaakt van register en vraag ik hier jullie mening of deze software veilig is.


Alvast bedankt...

minoe
18 January 2007, 14:49
Heeft iemand ervaring met dit programma.

Ik gebruik normaal altijd regcleaner, maar nu wou ik eens iets anders proberen en kwam op registry mechanics uit.

Deze vindt hier zomaar even ongeveer 700 niet gebruikte registervermeldingen.

Voor ik deze verwijderen heb ik een volledige backup gemaakt van register en vraag ik hier jullie mening of deze software veilig is.


Alvast bedankt...Als het deze van' PC tools ' is heb ik er persoonlijk nog geen problemen mee gehad.
Jij schrijft registry mechanics met een s op het einde.Toch even checken als deze van pc tools komt want denk da er verschillende bestaan die op ongeveer dezelfde manier geschreven zijn.
Toch altijd voorzichtig blijven met het opkuisen van register.In jou geval kan het nu geen kwaad natuurlijk aangezien je toch een backup gemaakt hebt.

berger
18 January 2007, 15:03
Ik ken dat programma niet, maar regcleaner is gratis, misschien niet heel goed.
Maar Registry Mechanic van PCTools moet je wel aankopen dacht ik.
http://www.pctools.com/registry-mechanic/purchase/
Er zijn veel programma's die zogezegd veel problemen vinden, en om ze dan op te lossen moet je het programma wel kopen. Dat is misleidende reklame. Hopelijk is dat niet zo bij Registry Mechanic.

compuchrisje
18 January 2007, 16:47
Heb in mijn enthousiasme ook zo een registry mekaniekje binnengehaald, nog onder Windows 98, met als gevolg dat er zowat niks meer zonder foutmeldingen ging. Oppassen geblazen wàt je het programma toelaat te doen en wat niet dus, en zoals al gezegd: BACKUP maken van je register zéker niet overslaan!

Clioke16V
18 January 2007, 16:49
het gaat over deze software

http://www.vnunet.com/vnunet/downloads/2164197/registry-mechanic50

zit nu op werk reageer later deze avond terug.

bedankt alvast

compuchrisje
18 January 2007, 17:35
De versie die ik toen had zal wel een pakje ouder zijn geweest maar wel van zelfde ontwerper, let dus op wàt je juist instelt. Niet alles wat "gevonden" wordt kan zomaar weg zonder flaters.

berger
18 January 2007, 18:18
Zou het kunnen dat versie 5.0 gratis is, en versie 6.0 betalend?

compuchrisje
18 January 2007, 23:52
Voor zover ik het ook kan lezen wél ja Berger. Links zie je de nieuwere versie staan, betalend dan wel.

Clioke16V
18 January 2007, 23:58
Damn moeilijke keuze om alles te deleten wat die aangeeft.

compuchrisje
19 January 2007, 00:00
Mss kan dit (http://www.answerthatworks.net/) je helpen Clioke...

berger
19 January 2007, 00:16
Blijkbaar heeft Minoe er goede ervaringen mee. Ik blijf het toch maar raar vinden dat je 700 fouten vindt als je regcleaner regelmatig gebruikt. Als je nooit uw register opkuist en dan eens een registerkuisprogramma doet lopen, dan kun je wel een paar honderden fouten vinden, daar is eigenlijk niets mis mee. En ook die blijkbaar oude versie die gratis is en de nieuwe betalend, toch voor mij een eigenaardige manier van doen van die firma.
Wat je kunt doen is het volgende : Maak eerst een backup van uw register, laat dan eens regcleaner lopen (regcleaner is zeker niet het beste programma), en daarna WinAso registry optimiser ( http://www.winaso.com/ ). Dat programma is volgens mij heel goed, je kunt daarvan een trial versie downloaden, maar je kunt slechts 10 fouten herstellen. Het kan goed zijn dat WinAso nog een honderdtal fouten vindt na regcleaner. Zonder deze te herstellen kun je dan eens Registry mechanic laten lopen en zien hoeveel fouten hij nog vindt. Als het er dan nog een 700-tal zijn, dan zou ik dat toch verdacht vinden.

Clioke16V
19 January 2007, 01:20
Het programma dat ik zei, werdt zelfs meegeleverd bij clicks, dus opzich zal daar geen probleem met zijn.

Toch heb ik besloten het te verwijderen en het gewoon te laten om wat het is.

En idd 700 fouten vondt ik ook super veel dus dat risico wil ik niet nemen zelfs al heeft clicks het al eens aanbevolen...

Bedankt allen.

sissen
19 January 2007, 09:53
Ter info aan allen,
Bij de laatste "clickx"*magazine 136 zit een cd-rom met een volledige (gratis) versie van "registry mechanic v5.2" van pc-tools, alsook een betalende versie v6.0.
Ik gebruik deze software ook en heb er geen problemen mee.
Succes

minoe
20 January 2007, 10:44
Registry mechanic en ccleaner zijn tot nog toe de enige waar ik geen problemen mee gehad heb.Bij het gebruiken van andere cleaners heb ik altijd miserie met mijn printer-scanner van hp.Het kwam zo ver dat ik hem zelfs telkens opnieuw moest installeren.Misschien later eens andere printer kopen
om deze te kunnen vermijden en om andere cleaners te kunnen proberen die ook goed zijn