Volledige versie bekijken : welk navigatiesysteem???????



roccom
18 January 2007, 22:38
Hoi,

ik wil mij eerstdaags een navigatiesysteem aanschaffen, aanvankelijk wou ik mij de tom tom go 710 aanschaffen, maar kreeg via vrienden te horen dat de mio c 710 een betere gps-systeem zou zijn. Ben beide systemen onlangs in de winkel gaan bekijken en ben nu aan het twijfelen welke ik zou kopen.
Zijn er leden die hier meer ervaring mee hebben en mij enkele tips, raadgevingen zouden geven.
Alvast bedankt,

roccom

coopman
18 January 2007, 22:48
wij hebben een garmin streetpilot ook zeer tevreden over hoor

heb gehoord dat ze op mijn broer zijn werk zeggen (is vrachtwagenchauffeur) dat de tom tom redelijk veel zonder ontvangst zitten

zariash
19 January 2007, 01:56
hier ook garmin streetpilote zeer tevreden over.
grtjs

tsjonker
19 January 2007, 15:38
de mio:
- is lichter
- veel groter intern geheugen

tomtom:
- groter scherm
- snellere usb verbinding
- langere stand-by tijd

voor de rest zijn ze identiek qua technische gegevens. Kies zelf wat uw prioriteiten zijn.
Je kunt ook nog eens "googlen" naar mensen die ze gebruiken. Maar let dan wel enkel op subjectieve eigenschappen.

wimmel
20 January 2007, 01:40
heb zelf een go910. Ben er zeer tevreden over. Heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Ik vind (maar dat dat is dan mijn mening) dat het menu van tomtom veel mooier en makkelijker werkt dan bv. mio.
Mijn schoonvader had de mio c710 gekocht en heeft hem 2x moeten omruilen omdat hij niet werkte. Hij heeft dan na veel miserie een tomtom gekocht.

Baloeke
21 January 2007, 15:08
Ben in het bezit van een Mio P550 (PDA) ben er zeer tevreden over.
Mio-apparaten zijn in principe handiger om in je zak te steken, deze zijn dunner dan de tomtom's.

g_man
21 January 2007, 16:07
Lees net in de 'Netwerk' van deze maand dat de Mio C250 een zéér degelijk navigatiesysteem biedt voor weinig geld.
De Mio v3-software tovert op het 3,5" touchscreen de ideale route tevoorschijn: gedetailleerde Beneluxkaarten in combinatie van de hoofdwegen van de rest van europa.
Ondanks dat het een instapmodel is, krijg je er toch de locaties van de flitspalen bij - inclusief een gratis update voor één jaar.
toestel heeft trouwens ook nog een ingebouwde MP3-speler.
Laatste troef is dat je het systeem makkelijk kunt gebruiken als fietser of voetganger.

WhiteWolf
22 January 2007, 12:33
Ik heb de tomtom 910 hier de uitleg ervan, ben er echt kontent van :)

De nieuwe Tom Tom Go 910 beschikt over een groot breedbeeldscherm waarop u dus duidelijk u toekomstige routes kunt zien. Tevens wordt er bij deze GO een 20 Gb Hardeschiijf meegeleverd met kaarten van Europa, Canada en de VS.


Tevens heeft de Go 910 een database met alle flitspaal locaties van de Benelux zodat u zorgeloos kunt navigeren zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over uw snelheid. De Go waarsschuwt u voortijdig met een geluidssignaal.

Wat ook mogelijk is met de meegeleverde interfacekabel is de controle over een ipod. U kunt de IPOd volledig aansturen via de Go 910 los daarvan kunt u hem ook gebruiken als MP3 speler met de 20 GB hardeschijf heeft ruimte zat over voor mp3's

En als extra kunt u ook hansfree bellen met de ingebouwde bluetooth functie. Dit gaat ook zeer makkelijk en eenvoudig.

Technische specificaties:

4.0 inch widescreen WQVGA screen (480x272 pixels, 64,000 colors)
CPU 400 MHz
RAM 64MB
Lithium-Ion batterij (gebruiksduur 4 uur)
Zeer gevoelige SiRF Star 3 GPS chipset
Afmetingen: 112x81x66 mm
Gewicht: 340 gram Wat wordt meegeleverd?

TomTom GO 910. Extra breed LCD-touchscreen, aan/uit knop, ontgrendelingsknop (om de TomTom GO 910 uit de dock te verwijderen).
Afstandsbediening.
Beschermtas
Home dock.
Car charger. 12-24V adapter
Windscreen dock
External microphone
Documentatiepakket
Audio cable

Simply
22 January 2007, 13:50
Ik hoor hier zo weinig van Garmin???

Zelf anders toch al goeie ervaring mee gehad!!!

reddevel
22 January 2007, 18:19
ook ik heb een Garmin 2720 en ben er zeer tevreden over. :good:

Mattehh
25 January 2007, 21:14
Heb hier een PDA met geïntegreerde GPS, en als ik vertrek van een cold boot duurt het even voordat hij een signaal heeft. Naar wat ik op fora heb gelezen hangt dit niet aan de GPS in m'n PDA, maar gewoon aan TomTom zelf.

zariash
25 January 2007, 21:30
Heb hier een PDA met geïntegreerde GPS, en als ik vertrek van een cold boot duurt het even voordat hij een signaal heeft. Naar wat ik op fora heb gelezen hangt dit niet aan de GPS in m'n PDA, maar gewoon aan TomTom zelf.
heb je een externe antenne zoja gebruik deze dan eens of probeer eens je navigatie op te starten terwijl je buiten staat .sommige pda's hebben nogal moeite met het vinden van je exacte locatie bij het opstarten.vooral met tomtom software.
grtrjs

Mattehh
25 January 2007, 21:52
heb je een externe antenne zoja gebruik deze dan eens of probeer eens je navigatie op te starten terwijl je buiten staat .sommige pda's hebben nogal moeite met het vinden van je exacte locatie bij het opstarten.vooral met tomtom software.
grtrjs
Ja idd ik weet het. Meestal vind hij véél vlugger een fix als ik buiten zit (of in de auto) en als die stilstaat, dan is het meestal binnen een minuutje ofzo, maar als ik hem opstart als we aan het rijden zijn, dan is het wel iets anders..
Een externe antenne heb ik niet, maar maar de ingebouwde is een sirfstar III ofzoiets (ik heb een E-ten g500+) ;)

zariash
25 January 2007, 22:24
dat is wel bijna met elke gps als je begint te rijden voor je een fix hebt dan kan het heel lang duren voor je kan beginnen met navigeren je gps moet eerst je juiste locatie berekenen tov de satelieten maar als je in beweging bent is dat heel moeilijk .
grtjs

AMD
26 January 2007, 00:50
Elke navigatiesoftware gebruikt dacht ik de TeleAtlas kaarten dus aan de route zal het niet liggen.
Enige punten zijn natuurlijk snelheid en prijs-kwaliteit.
Ikzelf Heb een HP PDA gehad met tomtom3 en was er hee l tevreden van.
Vrienden hebben ook een PDA met tomtom3 en die draaide verschrikkelijk:
REDEN: CPU snelheid van de PDA was tergend langzaam en was niet geschikt voor multitasking.
Dus als je op die PDA je agenda en windows media player in geheugen laat staan en dan tomtom start, ja vergeet het dan maar.
Dat zal niet lukken.

Op dit moment heb ik een MDA Vario II en draai ik tomtom6 met bluetooth GPS ontvanger en het werkt gewoon perfect.

Mijn vader heeft een Mio ding en dat werkt ook perfect.
Alleen de interne werking van het toestel is anders.

Tomtom is in het algemeen heel simpel om te gebruiken en Mio/Medion/... en consoorten gebruiken andere navigatiesoftware wat vrij ingewikkeld is om te leren gebruiken.

Vraag desnoods in de winkel of hij beide systemen wilt demonstreren en dan zie je zelf wat je leuk vind en wat niet.

Grtjs AMD

Mattehh
26 January 2007, 10:26
Elke navigatiesoftware gebruikt dacht ik de TeleAtlas kaarten dus aan de route zal het niet liggen.
Enige punten zijn natuurlijk snelheid en prijs-kwaliteit.
Ikzelf Heb een HP PDA gehad met tomtom3 en was er hee l tevreden van.
Vrienden hebben ook een PDA met tomtom3 en die draaide verschrikkelijk:
REDEN: CPU snelheid van de PDA was tergend langzaam en was niet geschikt voor multitasking.
Dus als je op die PDA je agenda en windows media player in geheugen laat staan en dan tomtom start, ja vergeet het dan maar.
Dat zal niet lukken.

Op dit moment heb ik een MDA Vario II en draai ik tomtom6 met bluetooth GPS ontvanger en het werkt gewoon perfect.

Mijn vader heeft een Mio ding en dat werkt ook perfect.
Alleen de interne werking van het toestel is anders.

Tomtom is in het algemeen heel simpel om te gebruiken en Mio/Medion/... en consoorten gebruiken andere navigatiesoftware wat vrij ingewikkeld is om te leren gebruiken.

Vraag desnoods in de winkel of hij beide systemen wilt demonstreren en dan zie je zelf wat je leuk vind en wat niet.

Grtjs AMD


Geheugen
InformatieIntern RAM-geheugen 64 MB
InformatieIntern ROM-geheugen 256 MB
InformatieGeheugenkaart Mini Secure Digital
Systeem
InformatieProcessortype Samsung S3C2440
InformatieProcessor-kloksnelheid 400 MHz
Voor mij is het iig geen probleem om verschillende dingen tegelijk te doen, met deze specs.. ;)

berger
26 January 2007, 16:54
Elke navigatiesoftware gebruikt dacht ik de TeleAtlas kaarten dus aan de route zal het niet liggen.
Grtjs AMD

Eigenlijk zijn er twee aanbieders van goede wegendatabanken, dat zijn Tele Atlas en Navigation Technology. Wie wat gebruikt weet ik niet. Soms worden ook de digitale kaarten van het NGI ondersteund (voor fietsers, wandelaars).
Op het gebied van kaarten moet je goed weten waarvoor je betaalt:
- over welk gebied gaat het?
- enkel hoofdwegen, waar zijn er gedetailleerde kaarten?
- welke zijn de Points of Interest (POI) : restaurant, musea, stations, ....
- welke zijn de andere gegevens? Enkel richting, toegelaten snelheid, ....
- zijn de kaarten bijgewerkt?
- Worden er regelmatig updates van de kaarten uitgegeven? Moet je daar dan voor betalen, en hoeveel?


Ik weet niet of deze reklame wel mag, een moderator moet dan maar tussen komen.
In het januari nummer van PCM staat een test van 21 draagbare navigatiesystemen. Resultaat :
- Beste keuze - Beste koop (beste prijs/prestatie) : Fujitsu Siemens N110
- Beste product : TomTom GO910

roccom
27 January 2007, 22:35
Denk toch dat ik voor de mio c710 zal gaan, heb enkele maanden tijd om hem uit te testen vooraleer we deze zomer op verlof gaan. Hopelijk geen miskoop....
Dank aan allen die gereageerd hebben voor de nuttige info.

Buzze
28 January 2007, 11:20
Ja idd ik weet het. Meestal vind hij véél vlugger een fix als ik buiten zit (of in de auto) en als die stilstaat, dan is het meestal binnen een minuutje ofzo, maar als ik hem opstart als we aan het rijden zijn, dan is het wel iets anders..
Een externe antenne heb ik niet, maar maar de ingebouwde is een sirfstar III ofzoiets (ik heb een E-ten g500+) ;)
Zo zit het ook bij mij en dit met een Viamichelin,een heel handig toestel
maar je moet geduld hebben bij een cold start! :good:

Baloeke
28 January 2007, 16:29
Denk toch dat ik voor de mio c710 zal gaan, heb enkele maanden tijd om hem uit te testen vooraleer we deze zomer op verlof gaan. Hopelijk geen miskoop....
Dank aan allen die gereageerd hebben voor de nuttige info.
Denk dat roccom zijn keuze gemaakt heeft. Dus slotje erop