Volledige versie bekijken : Bios probleem ?



Seki
19 January 2007, 23:17
Een paar dagen geleden starte mijn PC niet meer op.Ik dacht aan een Bios probleem of een kapotte voeding(Chieftech voeding 380 Watt).Heb dan de voeding veranderd.Had ook al eens geprobeerd de jumper van den Bios te verzetten om de Bios te resetten.Heb dus een andere voeding gestoken(LC Power 550 Watt nu).De PC werkt terug normaal behalve den Bios laat weten New CPU instal press F1,ik heb dan den Bios nagekeken en alles terug opgeslagen.Maar vraag hij elke keer bij het opstarten New CPU instal press F1.
De CPU heeft er niet uitgeweest,ik heb van het MOBO niks veranderd?

Kent iemand dit probleem soms of een oplossing hiervoor??

Alvast bedankt...

Seki

cruwero
19 January 2007, 23:23
Probeer ook eens de standaard instellingen:
Henk

Seki
19 January 2007, 23:37
Probeer ook eens de standaard instellingen:
Henk
Heb hem al op default gezet zonder resultaat,dit MOBO P4C800-E DELUXE
heeft toch een crash free Bios he?

Alvast bedankt

Seki

peterus
20 January 2007, 21:16
Heb je die jumper van de bios ook terug gezet zodat hij niet steeds gereset wordt?
Anders zou ik eens kijken of er een nieuwere bios beschikbaar is.

Seki
20 January 2007, 22:12
Heb je die jumper van de bios ook terug gezet zodat hij niet steeds gereset wordt?
Anders zou ik eens kijken of er een nieuwere bios beschikbaar is.

De jumper heb ik terug goed gezet.

Morgen ga ik een batterij halen en uitproberen.I.v.m. bios(flash):heb de laatste bios update al gedaan voor het Mobo van Asus P4C800-E De Luxe...

THX Seki

Seki
21 January 2007, 21:39
Het is opgelost;nieuwe batterij,daarna wel 2 keer moeten herstarten,jumper terug moeten verzetten en terug zetten.Daarna werkt hij terug normaal(wel raar dat de Bios niet van den 1ste keer terug normaal werkte)