Volledige versie bekijken : jaarlijkse licentie



rudi d.
20 January 2007, 21:42
ben al enkele jaren gebruiker van een bepaald programma (kan hier nu wel moeilijk de naam zetten) waar ik vorig jaar een update van gekocht heb. Laat ons zeggen dat het een bedrijfsprogramma is, maar heel eenvoudig(kostprijs ongeveer 150 euro). Na een jaar gebruikt te hebben ineens de melding dat de licentie voor 1 jaar bijna afgelopen is en dat ik een volgende update moet aankopen (weer 100 euro). Nochtans was hier bij de bestelling geen woord over gezegd en ik vind dit niet kunnen. Zolang ik vind dat een programma aan mijn eisen voldoet beslis ik liever zelf wanneer ik een update wil.
Zou ik dit kunnen omzeilen dat de aftelling binnen het programma stopt, ik moet er wel bij vertellen dat telkens ik het prog start er een license check gebeurt.

TNX
Rudi

Kokki
20 January 2007, 22:05
Je kan altijd je systeemdatum een jaar terugzetten. Misschien niet echt handig, maar kan wel effectief zijn.

Baloeke
21 January 2007, 14:35
Zoiets staat gewoonlijk te lezen in de gebruikersovereenkomst. De kleine letterkes dus. Meestal word dat niet gelezen en drukt men direct op ok of aanvaarden.
Van sommige programma's moet je elk jaar wat geld uitgeven om "bij te blijven", en daar valt weinig aan te doen.

ajaxloverr
21 January 2007, 16:23
Je kan altijd je systeemdatum een jaar terugzetten. Misschien niet echt handig, maar kan wel effectief zijn.

Niet altijd als je het te ver terug zet krijg je het alsnog
P.S. dit krijg je ook met progjes van Norton

Rob_D
21 January 2007, 17:16
ben al enkele jaren gebruiker van een bepaald programma (kan hier nu wel moeilijk de naam zetten) waar ik vorig jaar een update van gekocht heb. Laat ons zeggen dat het een bedrijfsprogramma is, maar heel eenvoudig(kostprijs ongeveer 150 euro). Na een jaar gebruikt te hebben ineens de melding dat de licentie voor 1 jaar bijna afgelopen is en dat ik een volgende update moet aankopen (weer 100 euro). Nochtans was hier bij de bestelling geen woord over gezegd en ik vind dit niet kunnen. Zolang ik vind dat een programma aan mijn eisen voldoet beslis ik liever zelf wanneer ik een update wil.
Zou ik dit kunnen omzeilen dat de aftelling binnen het programma stopt, ik moet er wel bij vertellen dat telkens ik het prog start er een license check gebeurt.

TNX
Rudi

je kan ook die website blokkeren met je firewall en geen update meer binnen halen

rudi d.
21 January 2007, 20:21
je kan ook die website blokkeren met je firewall en geen update meer binnen halen
probleem is dat ik wel niet meer met het programma kan werken na de aftelling naar 0 dagen te gebruiken.
pc-datum veranderen is nogal moeilijk omdat de huidige datum bij afdrukken nogal belangrijk is

PeterN
21 January 2007, 20:54
Kan je mij eens pm doen over welk prog het gaat? Volgens mij is het niet vanzelfsprekend dat men een update 'moet' kopen. Een software programma dat je aanschaft moet werken. Na een jaar moet het nog steeds werken. Ze kunnen u wel de toegang tot bijgewerkte files verbieden als je uw licentie niet hernieuwd, maar uw oude geïnstalleerde versie zou moeten bruikbaar blijven...