Volledige versie bekijken : PC veréénvoudigen?



Parafix
21 January 2007, 16:45
Wie kan mij hier een degelijke uitleg geven hoe ik dit probleem kan oplossen?

Een pc met 2 gebruikers, 1 harde schijf van 150 gb met daarop allerlei software,gedeelde mappen en afbeeldingen, games, muziek enz..., waarbij elke gebruiker zijn eigen messenger heeft, eigen muziek enz.

Wat is nu mijn vraag?
Hoe kan ik op een eenvoudige wijze die pc omvormen naar 1 gebuiker met 1 schijf waarvan een gedeelte moet dienen om software op te zetten en het 2de gedeelte allerlei andere zaken zoals muziek,games afbeeldingen enz.

Welke programma's heb ik eventueel hiervoor nodig en een korte uitleg aub?

Alvast bedankt voor de reacties en hulp!

groetjes Parafix

compuchrisje
21 January 2007, 18:45
Je hebt hier wel enkele opties, naargelang je eisen.
1. Inloggen als die tweede gebruiker, eigen mappen en bestanden overzetten naar de gezamenlijke mappen, inloggen als beheerder: tweede gebruiker verwijderen.
Maak een hoofdmap aan voor alles wat je als opslag gaat gebruiken en maak daar de submappen aan voor muziek, games, afbeeldingen...

2. En misschien een betere: een tweede partitie maken voor opslag. Waarvan de eerste dus je werkschijf blijft (C: dus). Hiervoor zijn er (betalende) programma's zoals Partition Magic bv. Hierover kan je hier (http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html) méér informatie vinden.

Parafix
23 January 2007, 19:48
bedankt compuschrisje voor de heldere uitleg!

Heb nog wel een vraagje? Hoe groot moet de C partitie zijn om software op te zetten?


groetjes Parafix

compuchrisje
23 January 2007, 20:11
Met 20 giga heb je al een mooi plekje voor alles wat te installeren valt, als je niet te gek met programma's omspringt. Met 30 zit je wel super, dus blijft er nog een pak over voor andere dingen op de andere partities.