Volledige versie bekijken : Over windows zelf eens, (waarom)



teken
24 January 2007, 20:08
iedereen koop of gebruikt steeds de nieuwste windows versie's
maar waarom ?

ik stel dit in vraag omdat linux maar een simpele versie is, om toch iets op uw sherm tezetten,

Infeite' (in theorie ) hebben we geen windows nodig, om ons game en ect tedraaien,

Dus 1 windows zonder al die overbodige en verborgen dingen, zo veel beter zijn, zoals een geraamte.

ksnap niet waarom (wij) altijd maar steeds billy rijker en rijker maken .
-Tis ons geld, en onze computer toch.?

je zou zeggen koop dan geen windows en ga naar linux ect... dit is niet het antwoord die ik zoek, ehe.

Iemand een uitleg voor of tegen, billy_money windows die Dos piekte in d'n tijd, lol
hm

Martijnc
24 January 2007, 20:14
Iedereen gebruikt Windows, (bijna) alles werkt op Windows, ....
Niemand verplicht je toch op Windows te gebruiken? Als je naar Linux wil kan je dat doen. Het nadeel is dat veel van je software niet of beperkt werkt.

ootje
24 January 2007, 20:45
lol :d :d :d

Inovatieve technologie in combinatie met marketing maakt iedereen een nieuwe windows kopen

Gij koopt toch ook ni alle jaren de zelfde kleren :p
In feite hebben we geen internet nodig om te overleven
In feite hebben we geen pc nodig om te overleven
In feite hebben we geen cola nodig om geen dorts te hebben
.....

ik vin da gij nogal een rare redering hebt :d

That's live man

Money makes Money

compuchrisje
24 January 2007, 21:12
Microsoft was de eerste om een besturingssysteem te ontwikkelen, maar omdat het oog ook wel wat wou en de technische zaken niet meer zo grotesk konden gemaakt worden (een computer kon vroeger niet eens in een kamer binnen), is windows ontwikkeld. Omdat het met dié versie, windows 3. zoveel, véél overzichtelijker en oogvriendelijker werd. Nadien probeerde men steeds te vernieuwen. Andere besturingssystemen zaten toen nog in de ontwikkelingsfase of in foetustoestand, dus geen concurrentie. Daardoor is windows wereldwijd verspreid en ingeburgerd geraakt.
Waarom rijdt iedereen met auto's op 4 wielen? omdat er geen andere zijn zeker?

GuntherS
24 January 2007, 21:15
Als er nu geen problemen mee waren, was het nog niks.. Maar ik leg geen bom geld neer om om de zoveel tijd te rebooten omdat er iets tegenzit, of om nog altijd virussen en spyware te verwijderen (ook al had ik er niet veel last van).

Ik ben nu overgestapt op een Apple omdat ik er al veel goeie dingen over had gehoord en ook een paar mensen mij hebben kunnen overhalen. Ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb, en nu nu kan ik eindelijk zonder zorgen surfen en dergelijke. En dat niet alle programma's draaien, is ook niet meer waar tegenwoordig. Er zijn zelfs programma's om nu Windows-programma's te draaien onder Mac OSX zonder dat er Windows geinstalleerd moet zijn. Zelfs dat heb ik niet nodig, er zijn genoeg alternatieven voor de meest gebruikte programma's. En je kan zelfs Windows installeren in een dualboot als je echt niet zonder Windows kan en wil genieten van het beste van beide kanten. Heb mijn iMac nu een maand en heb nog geen enkele vastloper gehad of programma wat niet wou werken. Op mijn Windows-laptop ben ik ondertussen al de tel kwijt geraakt op dat gebied...

Ik zal wel Windows nog altijd blijven gebruiken omdat ik nu de richting Informatica volg. Ik hoop dat Windows Vista weer een stap de goeie richting uitgaat maar ook daar vrees ik voor eerlijk gezegd... Er is ondertussen op Tweakers.net al gemeld dat het eerste Service Pack voor Windows Vista dit jaar denkelijk al zou verschijnen.

4ever
24 January 2007, 21:30
Als je naar Linux wil kan je dat doen. Het nadeel is dat veel van je software niet of beperkt werkt.

Klopt niet, ik draai nu enkele maanden Mandriva 2007 (Linux) en voor alle software die ik voorheen onder Windows gebruikte heb ik een zeer goed alternatief gevonden onder Mandriva.

Terug keren naar Windows doe ik niet meer, met mijn Linux systeem kan ik zorgeloos surfen, geen last van virussen en spyware, de pc hoef ik niet meer te laten scannen op virussen en spyware enz., en zo kan ik nog meer voordelen van Linux opnoemen.

sykke
24 January 2007, 22:19
Als we nu met zen allen linux gaan gebruiken en windows niet meer hoeven dan zullen ze ook spyware en virussen ontwikkelen die dat aanvalt.
Meer of 90 procent in de wereld draait op windows,en als wij nu masaal zouden overschakelen krijgen we van hetzelfde laken een broek.

GuntherS
24 January 2007, 22:29
Daar kan je misschien wel gelijk in hebben maar evenerg als Windows nu kan het niet worden om de volgende reden:

In linux ben je standaard een gewone gebruiker. Wanneer je iets wil installeren, kan je dat nog wel doen zolang er geen systeemfolders aan te pas komen. Wanneer er ook maar iets wil veranderen aan een systeem-file ofzo, wordt meteen gezegd dat je hier geen toestemming voor hebt. Je moet namelijk een root zijn om zulke beslissingen te kunnen nemen. Dat kan je dan ofwel regelen via de terminal, ofwel door je uit te loggen en vervolgens in te loggen als een root. Dit is eigenlijk een ingebouwde beveiliging die nog effectief werkt ook. Dit is eigenlijk een soort systeem dat Windows Vista nu ook (eindelijk) zal toepassen. Alleen hoef je hier maar te klikken op toestaan en het probleem is dan dat mensen het op den duur gewoon niet meer gaan lezen en gewoon klakkeloos beginnen te klikken op accept enzo... Dat is eigenlijk ook een grote boosdoener om een onveilige Windows-omgeving te verkrijgen. Maar nu in het huidige XP kunnen virussen zichzelf nestelen in een folder zonder dat men er iets van merkt. Dat is eigenlijk het grootste probleem.

sykke
24 January 2007, 23:07
Heb dit ook al ondervonden ,maar het basissysteem van windows werd ontwikkeld door linux(nm dos).
Gates heeft er een patent op genomen en de rest kennen we
Den bill heeft toen een oplossing gevonden voor hun probs,blijkbaar niet goed genoeg want we krijgen nog altijd patche's e.d.

dannyma
25 January 2007, 09:58
bill gates zou moeten de broncode's vrij geven maar dan kan hij beter en kogel door zijn hoofd schieten .
de wet van de sterkste telt hier .
net het zelfde met electriciteit vorige jaren kon er concurentie zijn en wat doen die gasten alles opkopen en wat gebeurd er dan ? idem voor windows

Gismo1
25 January 2007, 18:31
Heb Windows Vista nu draaien (dualboot met XP) sinds 14 januari en op mijn testcomputer draait dit toch goed. Nu, ik ben geen gamer dus een erg zware CPU heb ik niet nodig. Ik geef direkt toe dat ik naar sommige dingen écht heb moeten zoeken omdat ongeveer alles wel weer eens van plaats is veranderd.

Tijdens de eerste twee dagen had ik toch de neiging om die Vista weer te verwijderen maar dat is nu ondertussen wel veranderd. Het draait voor datgene wat ik doe met de PC goed. Je kan trouwens hier (http://www.gismo1.be/) diverse afbeeldingen bekijken.

Een Linux leerling zal ik wel nooit worden. Dat is de schuld van Windows zelf natuurlijk waar ik al een aantal jaren veel energie heb ingestoken om dat te leren kennen en daar nog steeds niet genoeg van heb. Nu kunnen we weer opnieuw beginnen. :)

Groeten,
Peter

teken
25 January 2007, 22:30
windows vliegt uit de grond, als billy zijn geld drijgt te minderen.

win98 - me se ? xp.

waarom niet 98 xp ? geld moet rollen,

-maar zie het eens zo..
Waarom eens geen 1 Goed Versie. en daarmee gedaan.

1 Goede Carrosserie waar wij dan de mogelijkheid hebben wat we willen en wat niet.
je zou dan ook merken, dat er niet veel aangesleuteld zal worden,
en die zou dan inderdaad ook minder verkopen.
maar tot slot zou het in ons voordeel zijn, kwa uitgave en dergelijk.

Thans billy is niet zo machtig, ie kan het patent elo zelfs niet krijgen, lol.