Volledige versie bekijken : Linken in word



jeebkes
25 January 2007, 12:42
Hoe kan je in word linken zetten naar een andere pagina in word zonder dat er een nieuw kaderke van word opent? Eigenlijk zo een beetje zoals op een webpagina. Ik ben namelijk op zoek naar dit voor privé doeleinden.

Groetjes
Davy

berger
25 January 2007, 13:52
Eerst selecteren welk woord je wil gebruiken om er een link aan te hangen, dan Invoegen - Hyperlink en zeggen naar waar je moet linken.
Van dat nieuw kaderke dat niet mag openen versta ik niet zo goed. Door op de link te klikken open je het gevraagde dokument.

Milo
25 January 2007, 13:56
Dit doe je aan de hand van Bookmarks

To insert a bookmark in your document:

1. Position your insertion point at the location you would like to mark
2. Select Bookmark… from the Insert menu
3. The Bookmark dialog box will open
4. In the Name box, type a name for your bookmark. It must start with a letter and cannot contain spaces (but you can use the underscore character to separate words). If you intend to insert multiple bookmarks, make sure the name is descriptive enough that it will be easily recognizable
5. Click Add

To return to the bookmark location open the Bookmark dialog box from the Insert menu, highlight the name of the bookmark, and then click Go To. The bookmarks will not be visible in the finished document. <!--/gc-->

jeebkes
25 January 2007, 14:38
Eerst selecteren welk woord je wil gebruiken om er een link aan te hangen, dan Invoegen - Hyperlink en zeggen naar waar je moet linken.
Van dat nieuw kaderke dat niet mag openen versta ik niet zo goed. Door op de link te klikken open je het gevraagde dokument.

Het is niet de bedoeling dat die het net opgaat hé, tis de boedoeling dat die binnen dat word document blijft maar dat die op een ander pagina in dat document blijft en daar wringt het schoentje. Als ik telkens een ander doc moet aanmaken heb ik kweet niet hoeveel aparte documenten in een mapje staan en dan heb ik gewoon 1 document met alles in

jeebkes
25 January 2007, 14:48
Dit doe je aan de hand van Bookmarks

To insert a bookmark in your document:

1. Position your insertion point at the location you would like to mark
2. Select Bookmark… from the Insert menu
3. The Bookmark dialog box will open
4. In the Name box, type a name for your bookmark. It must start with a letter and cannot contain spaces (but you can use the underscore character to separate words). If you intend to insert multiple bookmarks, make sure the name is descriptive enough that it will be easily recognizable
5. Click Add

To return to the bookmark location open the Bookmark dialog box from the Insert menu, highlight the name of the bookmark, and then click Go To<!--/gc-->. The bookmarks will not be visible in the finished document.

Dank je wel, dit is wat ik zocht.


Groetjes
Davy

berger
25 January 2007, 14:59
Als je in hetzelfde dokument wenst te blijven dan zijn Bladwijzers (Bookmarks) inderdaad de oplossing.

compuchrisje
25 January 2007, 16:55
In 't Nederlands klinkt het toch nog altijd iets meer verstaanbaar, vind ik. We worden hier al genoeg veriengliesjd. Leuke opfrissing Milo, in het gewone dagelijkse leven kruip je meestal niet zo ver in je gewone werkprogramma's tot op het moment dat je het toch eens nodig hebt.

Milo
25 January 2007, 17:50
Kweet et CC , ma ik ben 100 % zeker da ik de Vlaamse versie hier al in een of andere duistere topic heb geplaatst ..... maar ik heb dit jammer genoeg nie kunnen opsnorren .... ( /Me haalt zijne zakdoek boven :p)

Als er een goeie ziel di vind , zet et dan direct bij Tips & trucs ofzo ;)
Aja CC , nog een pittig detail .... ik werk opt werk met een Engelse Os en een Engelse Office , dermee ;)

berger
26 January 2007, 00:44
Volgens de help functie van Word en zoeken naar informatie over Bladwijzer :



Een bladwijzer is een aanduiding bij een locatie of een stuk tekst, die u een naam geeft zodat u deze later gemakkelijk kunt terugvinden. Zo kunt u bijvoorbeeld een bladwijzer plaatsen bij tekst die u later nog eens wilt bekijken. In plaats van door het document te bladeren tot u bij de tekst bent, gaat u er rechtstreeks naartoe via het dialoogvenster Bladwijzer<o></o>
<!--[if !supportLists]-->1.<!--[endif]-->Selecteer een item waaraan u een bladwijzer wilt toewijzen of klik op de plaats waar u een bladwijzer wilt invoegen. <o></o>
<!--[if !supportLists]-->2.<!--[endif]-->Klik in het menu Invoegen op Bladwijzer. <o></o>
<!--[if !supportLists]-->3.<!--[endif]-->Typ of selecteer een naam onder Bladwijzernaam. <o></o>
Namen van bladwijzers moeten beginnen met een letter en kunnen cijfers bevatten. U kunt geen spaties in de naam opnemen, maar u kunt woorden wel van elkaar scheiden met het onderstrepingsteken, bijvoorbeeld "Eerste_kop".<o></o>
Klik op Toevoegen.

jeebkes
29 January 2007, 20:17
Mag gesloten worden. Thx iedereen