Volledige versie bekijken : Panda scan online



rap
27 January 2007, 18:47
Dear all,

Is het normaal dat ik al meer dan 4 uur bezig ben met een online Panda activescan en nog geen eindresultaat heb?

Grtz

rap

berger
27 January 2007, 19:19
Ik had daar ook zo geen goede ervaring mee :

http://www.minatica.be/showthread.php?t=41559

Krikkie
27 January 2007, 22:56
Hangt er vanaf:

- Hoe groot is/zijn je harde schijf(ven) en hoe vol staan deze.
- Hoe snel is je pc, hoeveel werkgeheugen heb je en wat draaid er allemaal op je pc.
- Doe je nog andere activiteiten gedurende de scan.

Als ik een online scan doe kan dat aardig wat uurtjes duren gewoonlijk start ik de scan dan ook voor het slapen gaan en 's morgens is de scan voltooid.

Groetjes Krikkie

firefreak
28 January 2007, 17:15
Panda heb ik problemen met gehad na een update van panda bleef mijn pc hangen en ik kreeg hem niet meer heropgestard dus ik moest heel mijn pc leeg halen en alles er terug op zetten en sinds dien gebruik ik panda niet meer nu gebreuk ik AVG free.

rap
28 January 2007, 18:01
dear all,

thanks voor de reply. I will keep it in mind.

Hey moderators, mag slotje op.

Grtz

rap

nojs
29 January 2007, 11:13
Kijk in mijn handtekening voor meer online scanners ..

rap
29 January 2007, 12:10
Hey nojs,

In jouw handtekening was mij die online scan opgevallen.
Heb getracht kaspersky en bitdefender geprobeerd maar geen resultaat.
Online scan werkte niet. Ofwel moet ik meer geduld hebben of is er nog altijd steeds een probleem langs mijn zijde.

Grtz

rap

nojs
29 January 2007, 13:52
* Download Dr.Web CureIt naar je bureaublad:
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om de express scan te starten. Dit zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn en wanneer er iets gevonden wordt, klik de Yes to all knop bij de vraag 'cure it?'. Dit is enkel een korte scan. Eenmaal de korte scan is beeïndigd, Klik Options > Change Settings Kies de "Scan"-tab en verwijder het vinkje bij "Heuristic analyse" Terug in het hoofdvenster kan je de drives selecteren die je wilt laten scannen. Selecteer hier alle drives. Een rood bolletje zal dan tevoorschijn komen op de drives die je laat scannen. Klik daarna de groene pijl rechts om de scan te starten. Klik 'Yes to all' wanneer er gevraagd wordt om cure of move uit te voeren. Wanneer de scan gedaan is, kijk of je volgende icoontje kan aanklikken dat staat naast hetgeen gevonden werd: http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/images/check.gif Indien wel, klik erop en daarna klik op het icoontje er net onder en kies: Move incurable zoals je zal zien in volgende afbeelding:
http://users.telenet.be/bluepatchy/miekiemoes/images/move.gif
Dit zal de bestanden verplaatsen naar volgende map %userprofile%\DoctorWeb\quarantaine-folder indien het niet gedesinfecteerd kan worden. (dit in het geval dat we samples nodig hebben) Na bovenstaande te selecteren, in het menu bovenaan van Dr.Web CureIt, klik file en kies save report list. Bewaar de log op je bureaublad. Sluit daarna Dr.Web Cureit. Herstart je computer!! Belangrijke stap, want het kan zijn dat Dr.Web Cureit bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart. Na het herstarten, Kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.

rap
29 January 2007, 14:22
Thanks,nojs,

Zal ik eerst een hyjack nogmaals doen? (Daar ik de vorige heb gedelete).
En daaropvolgend uitvoeren wat je hierboven vermeld hebt?
Mag ik het hier posten of elders?

Grtz

rap

Simply
29 January 2007, 14:25
Normaal is dit niet nodig!

Voer de scan uit volgens de uitleg hierboven, je mag eventueel je Dr.Web CureIt-logje hier in je volgende post plakken!

nojs
29 January 2007, 15:06
Een hijackthislog is in dit geval niet nodig.
Doe gewoon eens de Dr web.

rap
30 January 2007, 13:58
Hey, Simply en nojs,

Ik dus gisteravond en deze nacht jullie Dr.web laten lopen en geen virus gevonden. Kon dus ook geen logje met info doorsturen, ook gecheckt op de volledig c-en d schijf niets gevonden, maar 1 ding wel opgevallen dat tegerlijkertijd ook Panda en G-data antivirus samen werkte met deze Dr.web.
met als resultaat dat G-data wel iets gevonden heeft nl het volgende:

Trojan.Patched.C
Version 16.3156 detected sin Maart 29 2006 wat hij als gevonden heeft.

info ivm gevonden resultaat
Bestand:regedit.exe
Map D:\MiniNT\system 32
Proces: cureit.exe

Is dati wat ze noemen een trojan horse en wat moet ik vervolgens doen?

Grtz

rap

berger
30 January 2007, 14:43
Heb je dan twee antivirussen? Die maken vaak ruzie.
Indien je denkt dat er een virus is ( Trojan.Patched.C lijkt mij niet erg bekend) dan zou ik een logje maken van hijackthis. Programma en handleiding zijn te vinden via http://users.skynet.be/freeware/Handleiding/Hijackthis.html

En laten analyseren door hen die het kunnen.

rap
30 January 2007, 15:46
Hey Berger,

Pandavirusscanner stond wel niet aktief en g-data stond aktief.
Pandaprgr stond aan maar werkte volledig niet.

Kan ik dat bestand niet verwerken met g-data?

Grtz

rap

berger
30 January 2007, 20:31
Eigenlijk kan een logje van hijackthis hoogst waarschijnlijk een antwoord geven op al je vragen. Je ziet daarin welke antivirusprogramma's er zijn, welke er opstarten, of er al dan niet virussen en spyware op jou PC staat. Zo blijft het een beetje gissen, en met de lotto win ik nooit.

rap
30 January 2007, 22:50
Dear all,

Heb dr.Web cure uitgevoerd en niets gevonden.
Heb al mijn werk uitgebreid onder hijjack tis gezet met een hijjack van deze avond zoals beschreven staat onder het beleid.
Hopelijk nemen jullie mij dit niet kwalijk, ik volg +/- de regels, en stamp ik niet iemand tegen zijn schenen. Thanks voor de nuttige info's en hulp.
Blij dat er toch nog mensen (minaticaleden -en moderators) zijn die een helpende hand toereiken aan andere.

Thanks.

Grtz

rap

rap
3 February 2007, 21:20
Dear all,

BendeBoy, Berger, Nojs, Simply en waarschijnlijk nog vele anderen, thanks voor jullie hulp. Mag slotje op.

Grtz

rap

Pcfreakske2000
5 February 2007, 23:33
Dear all,

Is het normaal dat ik al meer dan 4 uur bezig ben met een online Panda activescan en nog geen eindresultaat heb?

Grtz

rap


@rap : Dat kan afhangen van hoe groot je harde schijf ( of schijven ) zijn en op welke snelheid je processor draait.

Dat kan wel eens lang duren.