Volledige versie bekijken : Goeie (gratis) CD ripper met automatische herkenning van de liedjes?



Alviarin
28 January 2007, 23:05
Noem me misschien lui, maar ik zoek een goeie (liefst gratis of freeware) CD ripper om mijn audio CD's in MP3 om te zetten. Liefst op die wijze als ik de CD erin steek om te rippen dat het progje automatisch de trackinformatie ophaalt, zodat ik artiest en titel niet hoef in te tikken. De huidige rippers die ik heb gebruiken de database van freedb en ik las dat die niet meer wordt aangevuld :wall:.

Zijn er andere (gratis of freeware) alternatieven. Ik heb me al suf gezocht maar niets handigs gevonden. Winamp lijkt niet te lukken bij mij en Itunes gebruik in niet om te rippen (want dan komt een CD automatisch in de bibliotheek en ik wil dat niet automatisch).

Thanks. :bow::bow:

dannyma
29 January 2007, 09:32
is deze mischien goed genoeg .

AV MP3 Player Morpher 3.0.18 zoek het maar is op met google ( freeware )

PeterN
29 January 2007, 10:30
En gewoon mediaplayer standaard in windows? Die kan toch ook omzetten naar mp3 en haald de gegevens op? Zelf ben ik er niet veel mee bezig, maar zie de kinderen soms hier dat toch doen :)

parasiet
29 January 2007, 10:49
En gewoon mediaplayer standaard in windows? Die kan toch ook omzetten naar mp3 en haald de gegevens op? Zelf ben ik er niet veel mee bezig, maar zie de kinderen soms hier dat toch doen :)
als je alle codecs hebt installeert ,kan de mediaplayer enorm veel ,
eens goed opletten en aanpassen,bij mij wordt er van iedere cd of dvd automatisch geript(vind ik wel niet gepaste woord omdat het om eigen aankoop gaat)back up of playlist is meer van toepassing...
kleine tip voor de oudere pctjes schakelt visualisaties uit spaart je cpu gebruik zeer gunstig voor een pentium2 gebruik gaat niet hoger dan 20%
vriendelijke groeten
parasiet

lindavancolen
29 January 2007, 15:20
Ik gebruik altijd Audiograbber. Heel handig (y)
Hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=31330&highlight=audiograbber) vind je een heel goeie uitleg hoe het programma werkt.