Volledige versie bekijken : avi's samenvoegen



marco
29 January 2007, 11:04
Hallo iedereen,
IK wil verschillende avi filmpjes samenvoegen met virtualDub maar krijg een foutmelding dat elke avi een verschillende afmeting hebben "The video streams are of different size".
Wat kan ik daaraan doen om ze toch kunnen te samenvoegen ????
Weet daar iemand een oplossing voor???
Bedankt op voorhand :wall::wall::wall:
Groetjes marco

marco
29 January 2007, 22:16
Niemand geen raad ???
Spijtig :cry::cry::cry:

Nickel
30 January 2007, 13:16
Misschien eens vragen in de subsectie software audivisueel ?

Buzze
30 January 2007, 14:15
Eventjes gezocht en dit heb ik gevonden.
AVI FILES (met programma virtualdub)
Je hebt meerdere avi bestanden en die wil je samenvoegen. Kijk eerst even of
ze het 'doen' en of ze er goed uitzien.
Virtualdub kan alleen DivX;-) AVI files samenvoegen als ze uit dezelfde film komen.
Daar is het heel kieskeurig in. Dat ligt aan de DivX;-) codec want andere tools kunnen
ook niet twee verschillende DivX;-) fragmenten samenplakken.
Open virtualdub kies file - open video file en selecteer de eerste avi
kies append video segment en selecteer de tweede file
hier krijg je helaas vaak de melding dat het tweede stuk niet uit dezelfde film is....
virtualdub is een beetje kieskeurig.
Kies video: direct stream copy (we laten de beeldkwaliteit ongewijzigd)
kies audio: direct stream copy (ook de audio laten we ongewijzigd)
Kies file: save file en geef een nieuwe naam. Je moet zelf de .avi extensie toevoegen!
Je kan nu nog eventueel de videokwaliteit aapassen.
kies dan niet direct stream copy maar full processing en selecteer onder de compression: divx low motion en geef een andere bitrate op.
Ikzelf kan er niet zoveel van,misschien met google vind je een antwoord op uw vraag op andere forums! ;)

dannyma
30 January 2007, 22:11
heb je ooit al is gehoord van DIKO die doet dit ook voor u .

eplerra
31 January 2007, 12:02
Al eens met Movie Maker geprobeerd?

Norke
1 February 2007, 16:24
Heb je Windows Movie Maker al geprobeerd? Die zit standaard op de Windows XP versie en zou bij rustig gebruik niet mogen crashen. :B

marco
1 February 2007, 17:52
Ik heb het gebrobeerd met Movie Maker maar wanneer ik mijn eerste filmpje inporteer dan inporteerd hij dat in verschillende delen !!!!!!!!!Dus 1 film van 300 mb deelt hij in ongeveer 80 delen !!!
Doe ik iets verkeerd ????????:wall::wall:

Pjj
1 February 2007, 18:05
Dat is altijd zo naar mijn weten. wat is het probleem dan? Eens je die op de balk hebt gesleepd, speelt het weer normaal af dus..

marco
1 February 2007, 19:09
Dit krijg ik als foutmelding wanneer ik het derde deel wil toevoegen en ik heb gedaan hetgeen me wordt voorgesteld.
"Het bestand D:\Films\Matroesjka's - Aflevering 03.avi kan niet worden geïmporteerd omdat de codec die is vereist voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geïnstalleerd. Als u al hebt geprobeerd om de codec te downloaden en te installeren, sluit u Windows Movie Maker, start u het programma opnieuw en probeert u vervolgens het bestand nogmaals te importeren.":wall::wall::wall::wall:

2B's
1 February 2007, 21:06
Marco, hetgeen dannyma al aanhaalde... géén misérie met DIKO. Je klikt gewoon de avi files aan en laat diko zijn werk doen.... plakt zelfs ondertitels op die manier aan elkaar... alleen een beetje geduld hebben als diko zijn werk aan het doen is... dat zal wel geen probleem zijn denk ik als je nu al zoveel moeite hebt gedaan om alles te laten lukken... diko download je hier en het is GRATIS http://www.vmesquita.com/forum/index.php?PHPSESSID=bad8221bc8e6f26a3d13b0d91380bd 35&action=tpmod;dl=0 kies voor de volledige versie... veel plezier ermee