Volledige versie bekijken : Norton ghost 10



Yvan
2 February 2007, 20:36
Hallo,

Ik weet niet of iemand mij kan helpen aan een nederlandstalige handleiding van Norton ghost 10
Ik zou graag een image maken van mijn C- schijf

Dank bij voorbaat
Yvan

g_man
2 February 2007, 21:00
Is je helpfile niet nederlandstalig?? Geef me anders maar een seintje, ik wil je de helpfile wel doormailen.

Yvan
2 February 2007, 21:55
Het helpbestand is inderdaad nederlandstalig, maar ik vind nergens hoe ik een image kan maken.
Sommige spreken van image anderen van back-up, juist daar ligt mijn probleem.

Het enige wat ik wil doen is van mijn c-schijf een image maken of hoe je het ook noemt, zodanig dat ik niet iedere keer alles moet gaan opnieuw installeren.

Groeten Yvan

g_man
2 February 2007, 23:44
Ghost wordt geladen en staat in de systray wanneer je in windows zit. Dubbelklik daarop en klik op 'nu backup maken'...klik op het groen kruis...nieuwe backup definiƫren..daarmee wordt de wizard geopend. Volgende...en duid hier de c:\schijf aan + volgende...kies voor 'herstelpunt (aanbevolen)'...volgende...duid je map voor opslag aan (waar moet de image komen...bv. f:\backup_c_schijf)...daaronder kan je de naam van de image wijzigen...volgende....enkel 'aantal herstelpuntsets...' afvinken...aanduiden of je wilt plannen of niet...en voltooien (eventueel onderaan aanvinken 'herstelpunt nu maken')...
backup en image betekend hetzelfde...

Yvan
3 February 2007, 12:37
Hartelijk dank voor jullie reactie, back-up gelukt

Groeten Yvan